Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عباس آذرپیکان اظهار کرد: عملیات ساخت پروژه بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی و ساختمان مرجع دریایی بعنوان چشمان همیشه بیدار بندر چابهار به‌زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به کارآمدی حمل و نقل دریایی به‌عنوان یکی از باصرفه‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های حمل و نقل به مزیت رقابتی برای کشور‌های ساحلی افزود: کشور‌های مختلف به منظور بهره‌مندی از این ظرفیت، سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در کنار تجهیزات استراتژیک بندری که می‌تواند نقش موثری در قدرت مانور یک بندر تجاری در کلاس جهانی و افزایش ایمنی تردد شناور‌ها و ناوبری ایفاد نماید؛ در حوزه دریا و افزایش سهم تجارت دریایی انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به الزام این پروژه برای بندر چابهار تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین الزامات این امر، ایجاد شرایط ناوبری ایمن در حوضچه و کانال بندر می‌باشد که در این راستا اداره کل بنادر و دریانوردی استان بر آن است تا ساختمان برج کنترل دریایی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر از سطح دریا احداث نماید که در نوع خود بلندترین برج کنترل دریایی کشور و منطقه می‌باشد که در این سازه استراتژیک، فعالیت‌های کنترل ترافیکی دریایی (VTS)، مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC)، Technical Room و فضا‌های عملیاتی در نظر گرفته خواهد شد.

معاون فنی و مهندسی ادامه داد: سایت انتخاب شده و برج طراحی شده پس از احداث، دید کاملی به محوطه‌های بندری بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، مسیر آبراه، دهانه موج شکن، لنگرگاه، فعالیت ادوات و تجهیزات بندری و ... خواهد داشت و در آن فاکتور‌های ایمنی، پدافند غیر عامل و کاهش هزینه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به اینکه این بنا با ارتفاع حدود ۶۰ متر بر روی زمینی با ارتفاع +۱۸ از سطح دریا (MSL+۱۸) و با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع احداث خواهد شد، تاکید کرد: این برج به دلیل پتانسیل مکانی و قرارگیری بر روی زمین مرتفع، بلندترین سازه کنترل ترافیک دریایی در کل بنادر کشور خواهد بود و به دلیل اهمیت استراتژیک بندر چابهار و پیچیدگی عملکردی می‌تواند به‌عنوان نماد شهر بندری چابهار، جایگاه و جلوه ویژه‌ای را ایجاد نماید.

وی با اشاره به نوع ساخت این برج تشریح کرد: این سازه یک سازه دریایی خاص بوده و ایده طرح آن برگرفته از گرافیک برخورد امواج به صخره‌ها و سواحل دریای مکران است، سقف‌های کاذب آن ترکیبی از صفحات پیش ساخته گچی، الیاف معدنی آکوستیک و MDF است و بگونه‌ای طراحی شده که حس زیباشناختی انسان را ترغیب می‌نماید،

​وی این برج را در کنترل ترافیک دریایی در آتی کارآمد عنوان و اذعان کرد: بازشو‌ها و پنجره‌های بنا Thermal Break Face Cap و شیشه‌های آن چندجداره پرشده با گاز آرگون است که همگام با مباحث بهینه سازی مصرف سوخت طراحی شده است، ارتباطات عمودی در این ساختمان به وسیله دو دستگاه آسانسور تامین و سیستم اطفا و کپسول‌های CO۲ و پودر برای آن لحاظ شده و سیستم فشار مثبت در هسته مرکزی ارتباطی برای مواقع اضطراری مطابق با مبحث سوم مقررات ملی ساختمان، ایمنی آن را دو چندان نموده است و عمده روشنایی این برج توسط چراغ‌های LED تامین که بسته به نوع عملکرد فضا، کنترل آن دستی یا اتوماتیک است.

آذرپیکان افزود: میتوان اذعان داشت که برج کنترل ترافیک بندر چابهار همگام و همسو با مباحث مقررات ملی ساختمان ایران و پدافند غیرعامل طراحی و نکته حائز اهمیت آن که با احداث این برج نه تنها ضریب ایمنی دریایی بندر چابهار افزایش خواهد یافت بلکه به دلیل طراحی منحصر بفرد به عنوان یک نماد گردشگری دریایی به شهر بندری چابهار جلوه ویژه خواهد بخشید.

 

انتهای پیام/پ

بلندترین برج کنترل دریایی کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با فعالیت شبانه روزی ۵۴۰ نفر از نیروهای راهداری در قالب ۵۰ اکیپ ثابت و سیار با حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در جاده های آسیب دیده از سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص آخرین وضعیت راه های کشور در پی وقوع سیل اخیر گفت: حجم خرابی ها در جنوب سیستان و بلوچستان بیشتر از استان های دیگر کشور است به ویژه دو محور اصلی شهرستان چابهار به نیکشهر و ایرانشهر که موجب تخریب زیاد این مسیر شده است، همچنین مسیر چابهار به شهرستان جاسک در استان هرمزگان که مسیر ترانزیتی کشور است نیز خسارت زیادی وارد شده است.

امانی ادامه داد: ۵۴۰ نفر از نیروهای راهداری در قالب ۵۰ اکیپ ثابت و سیار با حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری به صورت شبانه روزی در حال فعالیت بوده و تمام تلاش این مجموعه در قدم اول بازگشایی جاده های اصلی شریانی است که خوشبختانه مسیر شریانی نیکشهر و چابهار به جاسک بازگشایی شد و پیش بینی می شود با تلاش همکاران تا ۱۰ روز آینده تمامی مسیرهای فرعی و روستایی نیز بازگشایی شود.

وی بیان کرد: از سه هزار میلیارد تومان خسارت سیل به جاده های کشور، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت های جنوب استان سیستان و بلوچستان وارد شده است. 

امانی درخصوص اقدامات سازمان درخصوص رفع خرابی های حاصل از سیل اظهار کرد: برای جبران خرابی ها و آب شکستگی و آبرفتگی جاده ها از اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ستاد بحران کشور استفاده و مسیرهای تخریب شده براساس استانداردهای روز مهندسی رفع خرابی خواهد شد. 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین گفت: خیلی از نقاط جنوب استان سیستان و بلوچستان آب نما است که نیاز به پل دارد که هر ساله بخشی از اعتبارات برای انجام این کار در نظر گرفته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بلندترین برج آمریکا در قلب گردبادها / عکس
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • ◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بوشهر ۹۲.۵ درصد افزایش یافت
  • مسیر ترانزیتی چابهار به جاسک بازگشایی شد