Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلبوم "ترانه های کبود" همنوازی عماد توحیدی و حسین نظری منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این اثر که اجرای ترانه هایی از موسیقی نواحی جنوب کرمان است با اجرای سازهای کوبه ای توسط عماد توحیدی در همراهی با چنگ(قیچک)نوازی و آواز حسین نظری شکل گرفته است.قطعات این مجموعه از موسیقی "رودبارزمین"، وادی ساز و سرود کرمان انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این منطقه گسترده ی جغرافیایی ،سامان ترانه های شبانی، آوازهای ساربانی و اقوال عیش و نشاط و رقص و ترانه های حماسی است و موسیقی رودباری به لحاظ غنا در ترانه، تنوع ساز، شیوه های آوازی،آداب و ادب شفاهی و آئین و مناسک،هنری ویژه است.   هفت گونه موسیقی در فرهنگ رودباری توسط فواد توحیدی پژوهشگر موسیقی نواحی شناسایی شده که عبارتند از :شَیر، لیکو(دهو)، راه، مورک(مویه)، کُردی، مجلسی و لالایی "ترانه های کبود"، مجموعه ای است از نغماتی که در همواره ی تاریخ در آیین ها و مراسم مردمی و مجالس حکمرانان محلی، دوستداران بسیار داشته است و در عین نشاط ظاهری، حامل رنج هایی عمیق است.   عماد توحیدی نوازنده و آهنگساز برجسته با طراحی ریتم ها، سازبندی متنوع و اجرای شمار قابل توجهی از سازهای کوبه ای، همسو با فرهنگ موسیقایی منطقه،در کنار "حسین نظری" هنرمند نامی منوجان که سالیان بسیاری با "چنگ"(قیچک) و آواز خود، راوی ترانه های سرزمینش بوده است، ترانه های این مجموعه را اجرا کرده اند."ترانه های کبود"توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم؛ این مهمترین رسالت همه ماست.

 معاون وزارت اقتصاد طالبان پیش از این در یک گردهمایی در «غزنی» گفته بود مردم افغانستان از جنگ حمایت نمی‌کنند و حامی نظام اسلامی هستند.

نظری با اظهار اینکه طی 20 سال گذشته حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان مردم مالک سرزمین خود نبودند، تاکید کرده بود: در حال حاضر این کشور آزاد و مستقل است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • فضیلت‌گرایی اخلاق توحیدی برترین مرتبه اخلاق است
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • بارش‌های اخیر کبود آب تهران را جبران نکرد
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!