Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:42:45 GMT

روحانیت در پاسداری از انقلاب باید پیشگام باشد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۸۳۹۸

روحانیت در پاسداری از انقلاب باید پیشگام باشد

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام سید مصباح عاملی صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران حوزه علمیه خراسان اظهار کرد:روحانیت به خصوص در شرایط فعلی در پاسداری از انقلاب باید پیشگام باشد چرا که دشمن به دنبال تفرقه بین مردم و روحانیت است و هر جایی که روحانیت پیشگام شد مردم نیز پشت سر او حرکت خواهند کرد.

وی افزود:در حد توان به مطالبه رهبری مبنی بر مدیریت تحول در حوزه پاسخ مثبت داده شده است و مدیریت گام به گام و رو به جلو در حوزه اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرحوزه علمیه خراسان ادامه داد: اعتقاد به تحول وجه اشتراک دیدگاههای مختلف است و عزم شورای مدیریت نیز حرکت در مسیر تحول در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) است.

وی گفت:در مرحله اول نگاه تحولی و سپس اقدام بر تدوین منشور تحول شده است و تمامی این اقدامات در راستای شاخص های یک حوزه انقلابی یعنی مبتنی بر مبانی انقلاب، عدالت محوری و ولایت مداری با حرکتی علمی اجتهادی، تمدن ساز و پاسخگو بوده است.

مصباح عاملی تاکید کرد:زمان کمی در اختیار است و مسئولیت ها بسیار است و اگر جهادی عمل نکنیم و تحول ایجاد نشود حوزه براساس فرمایش مقام معظم رهبری منزوی خواهد شد.

وی بیان کرد:در راستای مدیریت تحول هر ماه یک سامانه که جزء نیازهای حوزه بوده طراحی و رونمایی شده است و براساس نیازهای حوزه توسعه فضاهای کاری را دنبال می کنیم و همچنین تعامل با دستگاههای مختلف  نیز پیگیری شده است و اکنون با بیش از بیست دستگاه تفاهم نامه منعقد شده است.

مدیرحوزه علمیه خراسان افزود:۷ قرارگاه و ۶ هیئت اندیشه ورز راه اندازی شده است و منشور تحول توسط این قرارگاهها و هیئت ها دنبال می شود و همچنین براساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی سازی علوم انسانی نیز گامهای خوبی برداشته شده است.

وی گفت:همچنین برای حضور در فضای مجاز گردان های فضای مجازی با همکاری سپاه در حال شکل گیری است تا به فعالیت و پاسخگویی در این فضا اقدام شود.

کد خبر 4458152

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور

دریافت 57 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، روز ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد؛ بعد از اینکه وزارت جهاد سازندگی منحل و با وزارت کشاورزی ادغام شد، رهبر معظم انقلاب فرمان تشکیل سازمان بسیج سازندگی را در سال ۱۳۷۹ دادند و این شجره طیبه که همان جهادگران انقلابی می‌باشند؛ از زمان انقلاب تا کنون توانسته اند اقدامات بسیار خوبی در جهت رفع محرومیت برای کشورمان به ارمغان آورند.

کد خبر 6097689

دیگر خبرها

  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است
  • مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • فیلم| در آخرین دیدار شهید زاهدی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند