Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@17:32:17 GMT

تشخیص زودهنگام آلزایمر با یک دستگاه

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۸۴۳۳

تشخیص زودهنگام آلزایمر با یک دستگاه

رکنا: محققان توانستند اسکنر مافوق صوت آلزایمر را طراحی کنند که ۱۰سال زودتر این بیماری را تشخیص می دهد.

محققان دانشگاه لندن موفق به تولید یک اسکنر مافوق صوت شده اند که با بررسی وضعیت رگ های خونی گردن انسان قادر به پیش بینی احتمال وقوع اختلالات شناختی و آلزایمر در افراد از ۱۰ سال قبل است.

به گزارش  نیواطلس، مطالعه برای تولید چنین اسکنری از سال ۲۰۰۲ آغاز شد و با بررسی وضعیت سلامت بیش از ۳۰۰۰ داوطلب میانسال این اسکنر مافوق صوت تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکنر یادشده تنها با ۵ دقیقه حرکت بر روی رگ های خونی گردن و وضعیت شدت فشار حرکتی خون می تواند پیش بینی مذکور را انجام دهد.

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد افرادی که جریان خون در رگ های آنها از شدت پالس بیشتری برخوردار است، ۵۰ درصد بیشتر احتمال دارد که تا یک دهه بعد با اختلال در توانایی های شناختی خود مواجه شوند.

در صورتی که افراد با مشکلاتی همچون چاقی، دیابت Diabetes و شرایط قلبی نامناسب دست و پنجه نرم کنند، احتمال وقوع مشکلات شناختی و به خصوص آلزایمر در آنها باز هم بیشتر می شود.

قرار است تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا بتوان این اسکنر را به دستگاه های ام آر آی هم اضافه کرد و از این طریق اطلاعات بیشتری در مورد بیماری های شناختی به دست آورد. البته هنوز برنامه ریزی خاصی برای تجاری سازی این دستگاه صورت نگرفته است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دختر 16 ساله در سالن سولاریوم+عکس کینه شخصی بن سلمان از سردار سلیمانی چیست؟! سلطان سکه اعدام شد ! / حکم دو مفسد اقتصادی بزرگ امروز صبح اجرا شد +عکس جزییات آخرین عملیات داعشی ها در شمال ایران! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا تجاوز به دختر جوان بعد از قتل مادرش ! +عکس وحشت نرگس از فروخته شدن بچه اش! / این زن باید تن فروشی می کرد! عجیب ترین ادعای یک زندانی پس از آزادی! + فیلم مصاحبه ماجرای نیمه برهنه‌ شدن یک زن در یاسوج / پلیس گزارش داد دختر 14 ساله قربانی حسادت دوستانش شد+فیلم آتش کشیدن مادر دو کودک در خیابان+عکس تجاوز به دختر 3 ساله توسط مرد شلخته! شبح عینکی کیست؟! / او سراغ مرد خوش تیپ در مشهد رفت! + عکس سرنوشت عجیب دانش آموز دبستانی پس از مرگ! / او را به مشهد بردند! دستگیری دختر هنرپیشه و پسر خواننده در تهران + جزییات

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت دیابت Diabetes آلزایمر ام آر آی خون بیماری بینی عکس دختر فیلم پدر ایران زندگی زن چاقو پسر قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم

تله پلیس سیاتل برای یک پدوفیل ۶۷ساله پس از اینکه برای ملاقات با دو دختر ۷ و ۱۱ ساله به هتل آمده بود در فضای‌مجازی پربازدید شد./ دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان در بیابان‌های ورامین!
  • به اتهام تجاوز: دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • دو برادر متجاوز به اعدام محکوم شدند | اثبات جرم در دادگاه با نمایش یک فیلم
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • حکم اعدام برای دو برادر و پسرعمویشان به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان