Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی صبح امروز در کنگره بین المللی روز جهانی دیابت که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ماموریت منطقه ای و احساس مسئولیت اجتماعی برای خود تعریف کرده است و در این زمینه فعالیت ها و برنامه های گسترده ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل یک کانون وسیع و گسترده برای عرصه های مختلف علمی است و در کنار این موضوع مسئولیت اجتماعی برای دانشگاه تعریف کرده ایم که شامل حوزه های سلامت و گردشگری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: نباید در تمام عرصه های توسعه ای و مسائل جامعه به دولت اکتفا کنیم و صرفا انتظار داشته باشیم تمام مشکلات را دولت حل کند بلکه باید بخش های غیردولتی هم دست به دست هم دهند و در کنار بخش های دولتی برای حل مسائل جامعه نقش ایفا کنند.

رسولی با اشاره به ایفای نقش دانشگاه آزاد استان اردبیل در حوزه بهداشت و سلامت تاکید کرد: دانشگاه آزاد اردبیل وظیفه خود می داند در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان یک مجموعه مردمی و دانشگاهی در راستای تحقق اهداف بلند مدت بهداشتی و درمانی ایفای نقش کند.

وی گفت: دانشگاه آزاد بعد از بخش دولتی بزرگترین مجموعه ای است که در حوزه بهداشت و سلامت فعال است به طوری که این دانشگاه در حوزه تربیت پزشک، سرمایه گذاری در حوزه های بیمارستانی، تولید گیاهان دارویی و ... در حال ایفای نقش است.

203 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان گفت: در ایام نوروز تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان های استان که منجر به بستری شده اند سه هزار و ۳۰۸ نفر به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است.

 دکتر فریدون عبدالملکی‌ در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح اقدامات و عملکرد دانشگاه در ایام تعطیلات نوروز گفت: در راستای دستورالعمل مدیریت سفر در سال ۱۴۰۳  و شرح وظایف کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست دانشگاه، در ایام تعطیلات نوروز در تمامی حوزه های درمان، بهداشت، غذا و دارو و فوریت‌های پزشکی (اورژانس ۱۱۵)، ضمن هماهنگی با سایر سازمان ها و ستاد سفر استان در قالب طرح سلامت نوروزی، از ساعت ۸ صبح  ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز  و تا پایان روز ۲۵ فروردین ماه جاری به ‌صورت فعال با نظارت و پایش مستقیم ستادی به مسافران و همشهریان خدمت رسانی در قالب این طرح تدوام داشت.

وی افزود: از اقدامات صورت گرفته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در حوزه سلامت می‌توان به راه اندازی ایستگاه های سلامت خدمات رسان اورژانس ۱۱۵و مرکز بهداشت در ورودی شهرهای استان، استقرار سیستم گزارش گیری و جمع‌بندی روزانه در حوزه‌های مختلف درمانی، بیمارستانی، اورژانس ۱۱۵، بهداشتی و غذا و دارو، کنترل شاخص‌های مهم طی ایام تعطیلات نوروزی و اتخاذ تدابیر لازم، نظارت بر حضور و تاثیر پرسنل حاضر در قالب کشیک‌های سازماندهی شده در تمامی حوزه ها، با نظارت مستقیم واحد پایش و ارزیابی عملکرد مدیریت بازرسی دانشگاه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان به عملکردها و اقدامات صورت گرفته در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﻭ ﺳﺮﻋﺖ ﺩﻫﯽ ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﺧﺪﻣﺖﺭﺳﺎﻧﯽ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﺴﺎﻓران، ﺁﻣﺒﻮﻻﻧﺲﻫﺎﯼ ﺍﻭﺭﮊﺍﻧﺲ ۱۱۵، ﺍﺯ ﺳﺎﻋﺖ ۸ ﺻﺒﺢ ﺍﻟﯽ ۱۲ ﻇﻬﺮ ﻭ ﺍﺯ ۱۶ ﺍﻟﯽ ۱۸ ﺩﺭ ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺟﺎﺩﻩ ﻫﺎ ﺑﺎ ﺁﻻﺭﻡ ﻭ ﻋﻼﺋﻢ ﺍﺧﺒﺎﺭﯼ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﺴﺘﻘﺮ شدند.

دکتر عبدالملکی با بیان اینکه، طبق آمار ثبت شده از ابتدای طرح تعداد  ۲۷ هزار و ۶۳۴  تماس با مرکز ۱۱۵ اورژانس گرفته شده است، بیان کرد: از این تعداد ۷ هزار و ۴۶۵ ماموریت منجر به اعزام آمبولانس شده، پنج هزار و ۱۴۹ مورد مشاوره تلفنی و یک هزار و ۴۹۸ مورد مزاحمت تلفنی و ۱۳ هزار و ۵۲۲ مورد هم سایر موارد بوده است.

وی تصریح کرد: از ماموریت های انجام شده یک هزار و ۱۰۱ مورد آن یعنی حدود  ۱۵درصد از ماموریت ابلاغی، حوادث ترافیکی بوده که ۷ فوتی و ۱۲۵۰ مصدوم داشته است و پنج بیمار نیز توسط بالگرد اداره اورژانس هوایی به مرکز درمانی مرکز استان منتقل شده است.

 رئیس دانشگاه به اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت درمان پرداخت و اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در ایام اجرای طرح سلامت نوروزی، فعالیت تمام وقت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بصورت  شبانه‌روزی  ادامه داشت.

دکتر فریدون عبدالملکی با بیان اینکه، در این ایام تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان های استان که منجر به بستری شده اند سه هزار و ۳۰۸  نفر به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است، گفت: همچنین در مدت اجرای طرح مذکور، تعداد ۱۸۶ هزار و ۵۴۷ نفر به صورت سرپایی مراجعه داشته ایم که در قسمت مراجعه بیماران به صورت سرپایی حدود ۵/۶ درصد کاهش مراجعه به اورژانس بیمارستان ها نسبت به مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: در ایام طرح، ۴ هزارو ۴۲۳ مورد عمل جراحی انجام شده که نسبت به مشابه سال گذشته ‌۵ نفر افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۲ آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز
  • میزان تاثیرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان افراد
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی
  • اشتغال ۲ هزار دانشجو در دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اهواز / فارغ‌التحصیلان در مدارس سما جذب می‌شوند
  • رئیس دانشگاه آزاد علیه دانشگاه آزاد
  • دکتر طهرانچی: صدور مدرک فارغ‌التحصیلان سرعت می‌یابد / توجه به حوزه معیشتی کارکنان و اعضای هیأت علمی
  • نیاز دانشگاه آزاد دستیابی به منابع پایدار درآمدی است
  • صدور مدرک فارغ‌التحصیلان سرعت می‌یابد / توجه به حوزه معیشتی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد
  • بدهی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین