Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:10:21 GMT

شفاف سازی راهکار جذب موقوفه جدید در کشور است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۸۵۸۱

شفاف سازی راهکار جذب موقوفه جدید در کشور است

سمنان - ایرنا - رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: شفاف سازی هزینه کردها راهکار مشارکت واقفان و جذب موقوفه های جدید در کشور است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی روز چهارشنبه در همایش وقف و رسانه و تجلیل از یاوران وقف در شبستان امامزاده یحیی(ع) سمنان افزود: اکنون کمک های مردمی در بعدهای مادی و معنوی به نهادهای خیریه، نسبت به سازمان اوقاف و امور خیریه بیشتر بوده و تنها راهکار جلب مشارکت مردمی در وقف، شفاف سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: اداره های شهرستانی اوقاف و امور خیریه به صورت ماهانه مهم ترین برنامه هایی که با موقوفه مردم در بخش های مختلف انجام شده است را اطلاع رسانی کنند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: براساس مقتضیات زمان موقوفه ها باید به روز شوند و حتی افرادی که در شغلی تخصص دارند می توانند تخصص خود را وقف کنند.
حسینی اضافه کرد: در امر جذب موقوفه نباید تنها به اموال منقول و غیرمنقول واقفان توجه داشت و دانش افراد که به عمران و آبادی کشور کمک می کند نیز می تواند وقف شود.
وی تصریح کرد: باید از رویکرد تصدی گری فاصله گرفت و بسیاری از امور در اجرای طرح های خیر را به مردم واگذار کرد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با اجرا نشدن طرح های مهم شفاف سازی نمی توان نسبت به جلب مشارکت مردم برای وقف اموال اقدام کرد.
حسینی افزود: سامانه هایی در اماکن متبرکه نقاط مختلف کشور باید راه اندازی شود و مردم به صورت شفاف با مطالعه موردی تمامی هزینه کردهای اموال وقفی خود را مشاهده کنند.
وی ادامه داد: در زمان حاضر پنج هزار موسسه قرآنی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اداره می شود که اعتبارهای قطره چکانی دولتی جوابگوی فعالیت این موسسه ها نیست.
حسینی گفت: 15 میلیون حافظ قرآن و 15 میلیون مفسر قرآن به گفته رهبر معظم انقلاب باید در کشور در سال های آینده پرورش یابند که اعتبارهای دولتی اجرای این طرح را غیرممکن می کند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آحاد مردم باید در اجرای طرح های قرآنی در کشور مشارکت کنند و با اتخاذ رویکرد اجتماعی از اعتبارهای دولتی در اجرای طرح های قرآنی فاصله گرفت.
به گزارش ایرنا، در این آیین 14 تن از واقفان استان سمنان تجلیل شدند.
پانزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه به عنوان گرامیداشت دهه وقف نامگذاری شده است.
7339/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شفاف سازي موقوفه كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع اعتراض ثالث به عملیات اجرایی به صورت بر خط به همت معاونت فناوری اطلاعات وبرنامه ریزی دادگستری استان مازندران در شعبه سوم حقوقی دادگستری شهرستان ساری برگزار شد.

پوریانی اظهار کرد: برگزاری دادگاه‌های علنی برخط یکی از گام‌های مهم در راستای اجرای سند تحول قضائی است که به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی، شفاف سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دادرسی الکترونیک مشکلات ناشی از مسافت‌های طولانی از بین می‌رود و این امکان برای افراد فراهم می‌شود که از هر منطقه، مکان و هر کشوری در جلسات دادرسی به صورت مجازی و الکترونیک حضور یابند.
وی افزود: تسریع در خدمت رسانی قضائی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان ازنتایج برگزاری دادگاه‌های برخط است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در پایان در مورد شیوه مشاهده این دادگاه گفت: علاقه مندان می‌توانند به عنوان مهمان از طریق لینک وارد شده و دادگاه را مشاهده کنند.

کد خبر 6086648

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • عکس| مالک جدید پرسپولیس ابهاماتش را شفاف سازی کرد
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند