Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، دولت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی از زمان روی کار آمدن در سال 1392 چندین نوبت اقدام به توزیع بسته‌های حمایتی کرده است و این روزها نیز بنا دارد برای اقشار نیازمند که گفته می‌شود مقصود کسانی هستند که درآمد آنها زیر 3 میلیون تومان است، بسته‌ای معادل 80 هزار تومان توزیع کند. چنین اقدامی منجر به انتقاداتی از سوی مردم و همچنین نمایندگان مجلس شده است که در شرایط وضعیت نامناسب اقتصادی کنونی، توزیع چنین بسته‌ای دردی را از کسی دوا نخواهد کرد؛ بنابراین برای رفع نیازهای ضروری مردم باید چاره‌ای دیگر اندیشیده و برنامه‌ای مناسب‌تر تدوین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسته حمایتی دولت جوابگوی نیازهای ضروری مردم نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این باره به ایکنا گفت: این بسته‌های حمایتی با وضعیت اقتصادی که برای مردم پیش آمده است، جوابگوی رفع مشکلات اقتصادی آنها نیست. مردمی که همواره مدافع نظام بوده و هستند و ان‌شاء‌الله خواهند بود نیازمند عنایت و توجه بیشتری هستند.
وی ادامه داد: امروز شاهد تورم کمرشکنی هستیم و قطعا با توجه به افزایش قیمت ارز و خرید مردم براساس نرخ ارز و درآمدهاشان براساس ریال، آنها را با چالش مواجه کرده و این بسته حمایتی که زمانی گفتند 600 هزار تومان در سال است و اکنون به میزان کمتری مطرح شده است، مشکلی از مردم برطرف نخواهد کرد.
نحوه شناسایی افراد نیازمند مشخص نیست
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: نکته مهم‌تر این است که راهکاری برای شناسایی مردم نیازمند که باید بسته حمایتی میان آن‌ها توزیع شود وجود ندارد. چند سال قبل که در دولت یازدهم سبد کالا در میان مردم توزیع شد، فردی که استاد دانشگاه بود به خود بنده گفت که بنده حقوق مکفی دارم و سبد کالا به من تعلق گرفته اما به سرایدار دانشگاه که حقوق اندکی دارد سبد کالا تعلق نگرفته است.
وی ادامه داد: باید در شناسایی افراد نیازمند دقت لازم صورت گیرد. از سوی دیگر این اقدام همانند مُسَکنی است که برای رفع درد به وی داده می‌شود اما جوابگوی کاملی نیست؛ به عنوان مثال، سال گذشته در همین ایام، گوشت کیلویی 30 تا 35 هزار تومان بود اما اکنون به حدود 70 هزار تومان رسیده است بنابراین بسته حمایتی 80 هزار تومانی نمی‌تواند جوابگوی مردم باشد.
توزیع بسته حمایتی باید با تفکر بیشتر باشد
موسوی‌لارگانی اظهار کرد: علاوه بر این، لبنیات، میوه، سبزیجات و سایر اقلام نیز چنان گران شده که افراد با این درآمدهای جزئی، زندگی خود را تأمین کنند بنابراین باید چاره دیگری اندیشیده شود. بارها مردم به ما مراجعه می‌کنند که موقعی بحث افزایش حقوق پیش می‌آید قانون می‌گوید باید حقوق‌ها براساس تورم افزایش پیدا کند اما کسی به داد ما که حقوقی نداریم و تحت پوشش هیچ سازمان حمایتی نیستیم نمی‌رسد.
منتخب مردم فلاورجان در خانه ملت گفت: بنابراین اقدامی همانند توزیع بسته حمایتی باید به تفکر و برنامه‌ریزی بیشتر و کمک به بیشتر به مردم صورت گیرد. این مردم، ولی نعمت ما هستند. ذخایر نفتی و معدنی که در کشور وجود دارد، متعلق به بیت‌المال است و همین مردم صاحب این بیت‌المال و مستحق آن هستند بنابراین باید توجه بیشتری به آنها شود.
منبع توزیع بسته‌های حمایتی دولت مشخص نیست
وی درباره منبع تأمین این بسته‌های حمایتی تأکید کرد: از منظر قانونی اگر قرار باشد خارج از بودجه سالیانه یا آنچه به عنوان تنخواه در اختیار رئیس‌جمهور است، کمکی به فرد یا افرادی یا سازمانی و گروهی صورت گیرد باید از راه مجلس انجام شود؛ بدین معنی که دولت باید لایحه‌ای ارائه داده و مصوبه مجلس را بگیرید.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: حقیقتا ما نمی‌دانیم منبع توزیع این بسته حمایتی کجاست. البته دولت درآمد کلانی را از تسعیر نرخ ارز به دست آورده است. اگر کاری با دلار بالای 15 هزار تومان هم نداشته باشیم و فقط به ما به التفاوت دلار 4200 تومانی و 3750 تومانی که در بودجه مصوب شده دقت کنیم، رقمی سنگین و نجومی است. دولت درآمد خوبی را از این طریق داشته است اما قطعا باید هزینه‌کرد آن با اجازه مجلس انجام شده و متمم لازم را برای اصلاح بودجه‌ها ارئه دهد اما تاکنون چنین بحثی مطرح نشده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: جناب آقای مفتح، طرحی را برای رفع نیازهای ضروری مردم در این موقعیت حساس ارائه دادند اما دولت گفت که خود ما در این زمینه برنامه داریم اما هنوز هم لایحه‌ای درباره رفع نیازهای ضروری مردم به مجلس ارائه نشده است و مردم هم صرفا خبر چنین بسته‌هایی را می‌شنوند و تاکنون نتیجه‌ای برای آنها حاصل نشده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا سیاست و اقتصاد موسوی لارگانی مجلس دولت بسته حمایتی سبد کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دراین بسته خبری چند خبر کوتاه از نقاط مختلف آذربایجان غربی مرور می شود.

 

* ارومیه زمینه سازی برای مشاکرت مردم در تولید

عماری فرماندار ارومیه در جلسه شورای اداری ضمن تاکید بر اهمیت زمینه سازی برای مشارکت مردم در زمینه تولید، توسعه ارتباط مردم و مسئولان و  خدمت صادقانه و بی منت را از مولفه های تحقق شعار سال عنوان کرد.

حجت الاسلام ذاکر یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم انجام کار کارشناسی و تسریع در انجام فرایندها برای رونق اقتصادی تاکید کرد.

 

* باروق محفل انس با قرآن

محفل نورانی انس با قرآن از ابتدای ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف شهرستان باروق برگزار می‌شود. این محافل در پایگاههای مقاومت بسیج خواهران رونق چشمگیرتری دارد.

 

* سلماس توزیع بسته های معیشتی

رییس کمیته امداد امام سلماس از توزیع یک هزار و ۵٠٠ بسته معیشتی میان مددجویان این نهاد به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز به همت خیرین نیک اندیش خبر داد. برنج، روغن، خرما، گوشت قرمز، ماکارونی و رب محتوای این بسته‌ها و ارزش مجموع آنها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان بود.

 

دیگر خبرها

  • ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت مشخص شد + سند
  • طغیانی: تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور است
  • چند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • عضویت ۴۰ هزار نفر در کتابخانه‌های لرستان
  • تامین و توزیع کود شیمیایی در مازندران
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • تامین و توزیع ۱۲۲ هزار تن کود کشاورزی در مازندران
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور
  • ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان بیرجند توزیع شد