Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:09:25 GMT

جرائم ناشی از تنفر در آمریکا در سال 2017 افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۸۶۵۷

جرائم ناشی از تنفر در آمریکا در سال 2017 افزایش یافت

تهران - ایرنا - پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در تازه ترین گزارش آماری خود اعلام کرد که در سال 2017 میلادی 7 هزار و 175 فقره جرم ناشی از تنفر در آمریکا رخ داده است که نسبت به سال قبل از آن (2016) 17 درصد افزایش نشان می دهد.

تارنمای آمریکایی آکسیوس روز چهارشنبه به نقل از گزارش آماری پلیس فدرال آمریکا نوشت : شمار جرائم به وقوع پیوسته در آمریکا به دلیل افزایش حس تنفر در این کشور در سال 2017 میلادی 6 هزار و 121 مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش افزود: بیش از نیمی ازجرائم ناشی از تنفر که در سال گذشته گزارش شده، تحت تاثیر مسائل نژادی بوده است.
جرائم ناشی از تنفر نژادی افزایشی بیش از 18 درصدی داشته است و بیشتر قربانیان آمریکایی های آفریقایی تبار بوده اند. جرائمی که ریشه در تعصبات مذهبی دارند نیز افزایش داشته است و حدود 60 درصد از یک هزار و 564 فقره جرم رخ داده ناشی از تنفر مذهبی علیه یهودیان انجام شده است.
«ماتئو ویتاکر» سرپرست دادستان کل که به تازگی به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا جانشین «جف سشنز» دادستان کل مستعفی آمریکا شد، در بیانیه ای گفت: من به ویژه نگران افزایش جرائم ناشی از تنفر ضد یهودی هستم. مردم آمریکا مطمئن باشند که این وزارتخانه (وزارت دادگستری) تاکنون اقدامات مهم و جدی علیه چنین جرائمی را بکار بسته است و ما با جدیت و به شکل موثری از حقوق این افراد دفاع می کنیم.
آکسیوس نوشت: ماه گذشته تیراندازی در کنیسه یهودیان در شهر پیتسبورگ آمریکا یازده کشته برجای گذاشت. فرد مسلح با حمله به این کنیسه فریاد می زد «همه یهودیان باید بمیرند»
به گزارش ایرنا، نتایج یک نظرسنجی در آمریکا که چندی پیش انجام شد نشان داد که حدود دو سوم مردم این کشور معتقدند تنش های نژادی در آمریکا در مدت یک سال پس از راهپیمایی مرگبار سفیدپوستان برتری طلب در «شارلوتسویل» ویرجینیا ، بدتر شده است.
بر اساس نظرسنجی شبکه سی بی اس نیوز و موسسه افکار سنجی «یوگاو» 61 درصد از آمریکایی ها گفتند که به اعتقاد آنها تنشهای نژادی افزایش یافته است در حالی که 29 درصد گفتند میزان خشونت نژادی تغییر نکرده و 10 درصد نیز گفتند که تنش های نژادی کاهش یافته است.
چندی پیش پنجاه نفره از هواداران برتری نژادی سفیدپوستان و گروه‌های راست افراطی در شهر کوچک شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا گردهم آمدند. آنها در حالی که مشعل‌های روشن یا سلاح‌های نیمه‌خودکار در دست داشتند، به سوی تندیس «ژنرال رابرت لی» از رهبران جبهه طرفدار برده‌داری در دوره جنگ‌های داخلی آمریکا راهپیمایی کرده و شعار می‌دادند: «زندگی سفیدها اهمیت دارد» و «یهودیان جای ما را نخواهند گرفت».
اروپام**9158 ** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جرائم ناشي از تنفر اف بي اي نژادپرستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • تاج: اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/ وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفط کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی