Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه حملات این گروه به مرکز ولایت ارزگان در جنوب افغانستان ۳۱ نظامی افغان و یک نیروی خارجی کشته شدند. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی تشدید درگیری‌ها در ولایت‌های غزنی، فاریاب و فراه منابع خبری از افزایش حملات طالبان به ولایت ارزگان نیز خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند روز اخیر طالبان به شماری از شهرستان‌های ولایت ارزگان از جمله مرکز این ولایت حمله کردند که تلفات گسترده‌ای را برای نیروهای امنیتی افغان در پی داشته است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه به یک پایگاه نظامی و 3 پاسگاه امنیتی در حومه‌های شهر «ترین‌کوت» مرکز ولایت ارزگان حمله کردند.

وی تصریح کرد که بر اثر  حملات این گروه به مواضع نیروهای امنیتی در منطقه «پای‌ناوه» 31 نظامی افغان و یک نیروی خارجی کشته شدند.

مقامات امنیتی افغان تا کنون کشته شدن ده‌ها نظامی افغان در حملات طالبان به مرکز ولایت ارزگان را تائید نکرده‌اند.

گفته می‌شود که شمار بسیاری از نیروهای امنیتی از مرکز ولایت ارزگان به شهرستان‌های «مالستان» و «جاغوری» اعزام شده‌اند.

این در حالی است شورای ولایتی ارزگان پیش از این بارها از محاصره شهر ترین‌کوت توسط مخالفان مسلح دولت به دولت مرکزی در کابل هشدار داده بود.

انتهای پیام/.

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کجکی افغانستان لبریز شد

معاون اقتصادی طالبان در سفر به ولایت هلمند ضمن بازدید از سد کجکی گفته امسال به دلیل بارندگی سطح آب افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی طالبان در سفر به ولایت هلمند ضمن بازدید از سد کجکی گفته امسال به دلیل بارندگی سطح آب افزایش یافته است.

به نوشته ارگ، این مقام ارشد طالبان از اقدامات مسئولان این گروه برای پروژه سد برق کجکی قدردانی کرده است.

ملابرادر سد کجکی را ملی و حیاتی خوانده و گفته که به دلیل خشکسالی و کمبود آب در سدها سطح تولید برق نیز کاهش یافته بود، اما امسال به دلیل بارندگی در کشور سطح آب افزایش یافته و بیشتر سدها مانند بند برق کجکی پر از آب شده است.

سد کجکی یکی از بزرگترین سدهای افغانستان است که در شهرستان کجکی ولایت هلمند قرار دارد و برای مهار سیلاب‌های موسمی، آب‌یاری زمین‌های کشاورزی و تولید برق بر رودخانه هیرمند ساخته شده و همچنین حقآبه ایران نیز از طریق این رودخانه تامین می‌شود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • وقوع سیلاب در پنجشیر و ارزگان
  • تایید حمله جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل با پهپاد شاهد
  • حمله ایران به اسرائیل آغاز شد / پهپاد شاهد ۱۳۶ در آسمان دیده شد
  • حمله ایران به اسرائیل آغاز شد
  • فوری/ حمله ایران به اسرائیل آغاز شد
  • ده کشته براثر حوادث ناشی از باران‌های شدید در افغانستان