Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین همایش علمی و فناوری نخبگان و مبتکران جوان ایران در سفارت کشورمان در ارمنستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ سدید به نقل از سفارت ایران در ارمنستان، پیرو سفر جمعی از نخبگان و مبتکران جوان ایرانی (استارت آپ‌ها) به ارمنستان جهت شرکت در همایش «هفته اورآسیا»، به همت سفارت کشورمان در ایروان و وزارت علوم و آموزش ارمنستان اولین همایش علمی و فناوری نخبگان و مبتکران جوان ایران با شرکت تعدادی از نخبگان و مخترعان ارمنی، اساتید دانشگاه، روسای مراکز علمی و تحقیقاتی، مدیران استارتاپ های ارمنی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در سالن امام خمینی (ره) سفارت کشورمان برگزار شد.

  در ابتدای این مراسم دکتر وعید دبیر علمی این همایش هدف از برگزاری این مراسم را معرفی فعالیت های نوابغ جوان ایرانی در عرصه فناوری های نوین و دستاوردهای دانش بنیان اعلام کرد و گفت: در موسسه حامی نوابغ ایران بیش از چهار هزار نفر از جوانان مبتکر و مخترع ایران عضو هستند که حداقل در یک رشته علمی، فنی، پزشکی و... صاحب ابداع یا اختراعی می باشند.   همچنین مهندس عسگری سرپرست هیات اعزامی، موسسه حامی نوابغ ایران را یکی از بزرگترین مراکز علمی خصوصی در حوزه فناوری های نوین و علوم دانش بنیان معرفی کرد که بیش از ۱۲ هزار نفر در آن عضویت دارند که ۴ هزار نفر از آنان صاحب اختراع هستند.   به گفته وی این مرکز دارای دفاتری در شهرهای پاریس و دوحه بوده و با دیگر مراکز علمی بین المللی ارتباطات گسترده ای دارد.   در ادامه همایش ۲۳ نفر از استارت آپ های جوان ایرانی نسبت به معرفی اختراعات خود در زمینه های مختلف به نخبگان ارمنی پرداخته و مزایای محصولات تولیدی خود را از نظر کیفیت و قیمت  نسبت به موارد مشابه خارجی برشمرد.   بخش زیادی از زمان این همایش به معرفی این اختراعات که در زمینه های اپلیکیشن های موبایل (شامل اپلیکیش های کسب و کار، داروخانه آنلاین، اختلال در اینترنت ماهواره، تشخیص بیماریهای قلبی و عروقی، بازاریابی اینترنتی)نوشیدنی های گیاهی، ماشین های پرنده، پمادهای سوختگی، صفحات جذب ریزگردها، مکانیسم تشخیص نفوذ پهبادها و ... بود که مخترعین به معرفی مزایای آنان پرداختند.   در پایان این مراسم سید کاظم سجادی سفیر کشورمان در ایروان با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی روز به روز شاهد پیشرفت های گسترده ای در حوزه فناوری های نوین، علوم دانش بنیان، نانو و ... هستیم، افزود: نخبگان جوان ایرانی مایه خیر و برکت برای انقلاب و ایران اسلامی هستند و علیرغم تحریم ها و زورگویی های ظالمانه آمریکا دانشمندان ایرانی در حوزه های مختلف ابداعات و ابتکارات زیادی را به معرض دین جهانیان گذاشته اند.   وی لغو روادید بین ایران و ارمنستان را یکی از گام های بزرگ طی سالهای اخیر دانست که زمینه مناسب برای فعالیت های ایرانیان در حوزه های مختلف تجاری، بازرگانی، صادرات و واردات در  این کشور و حوزه اورآسیا را فراهم کرده و باعث آشنایی بیشتر مردم این منطقه با فرهنگ و تمدن ایرانی و بالعکس شد.   سجادی رمز موفقیت مبتکران و مخترعان ایرانی را معرفی مناسب و منطقی هر محصول و کالای تولیدی دانست و از نخبگان جوان ایرانی خواست نسبت به دسته بندی اطلاعات، سرعت انتقال، ارزیابی مخاطبین، استفاده از وسایل کمک آموزشی، تهیه بروشور و ... اقدام کنند تا ضمن اینکه به معرفی محصول تولید خود می پردازند از بروز هر گونه سوء استفاده احتمالی توسط دیگران جلوگیری بعمل آورند.   همچنین هوانس هوانسیان معاون وزیر علوم و آموزش ارمنستان نیز در پایان این همایش با اشاره به اینکه روابط بین ایران و ارمنستان روابط دوستانه و برادرانه ای می باشد که در عرصه های مختلف رو به گسترش می باشد، افزود: در سالهای اخیر توجه زیادی به حوزه فناوری های نوین و علوم دانش بنیان در ارمنستان صورت گرفته است که افتتاح برخی مراکز و آزمایشگاهها در این زمینه گواه این مدعا می باشد.   وی از نخبگان جوان ایرانی خواست نسبت به بازدید از این مراکز اقدام کرده و نسبت به همکاری و تبادل تجربه و اطلاعات با نخبگان جوان ارمنی بپردازند.   در پایان این همایش لوح تقدیر به مخترعین جوان ایرانی از طرف سفیر  کشورمان و معاون وزیر علوم و آموزش ارمنستان  اهدا شد.  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در مورد فرآیند جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی توضیحاتی ارائه داد.

دهقانی در این مورد گفت: دولت برای نخبگانی که علاقمند به کار در دستگاه‌های اجرایی هستند زمینه و زیرساخت لازم را فراهم کرده است. به همین منظور سال گذشته فراخوان‌ها اعلام و ثبت‌نام‌ها انجام شده و ردیف استخدامی اختصاص پیدا کرده است و منتظریم سازمان اداری استخدامی ۲۵ امتیازی را که برای دوره آماده‌سازی شرکت کنندگان مشخص کرده را اعلام کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: برای اینکه افرادی که از شهر‌های مختلف می‌آیند از جمله خانم‌ها مجبور نباشند برای آموزش‌های دوره استخدامی یکی دو ماه در تهران مستقر باشند، به سازمان اداری استخدامی پیشنهاد دادیم که مرحله ۲۵ امتیازی به صورت مصاحبه انجام شود، یعنی افراد اول انتخاب و پذیرش شوند بعد افراد پذیرفته شده برای آموزش اعزام شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از فرهنگ اقوام تا تجلیل از نخبگان و فرهیختگان
  • ارائه دستاورد‌های علمی در همایش متخصصان اورولوژی اطفال درآمل
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • «معرکه» محلی برای معرفی کسب و کار‌ها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴