Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- دادستان ديوان محاسبات گفت: دستگاه ها مي توانند در صورت لزوم بازنشستگان متخصص با مدرک تحصيلي کارشناسي و بالاتر که مشمول قانون ممنوعيت به کارگيري بازنشستگان هستند را به صورت پاره وقت و ساعتي به کار گيرند.

«فياض شجاعي» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا در پاسخ به اين سوال که چه راهکاري براي دستگاه ها که با اجرايي شدن قانون ممنوعيت به کارگيري بازنشستگان از افراد باتجربه و متخصص خالي مي شوند در نظر داريد؟، اظهارداشت: اگر حکم بازنشستگي براي فردي با هر سابقه کاري صادر شده باشد، بازنشسته محسوب مي شود و به کارگيري اين افراد در دستگاه ها به جز در موارد استثنايي که در قانون به آن اشاره شده، مطلقا ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: بر اساس تبصره دو قانون ممنوعيت به کارگيري بازنشستگان دستگاه هاي موضوع اين قانون در صورت `لزوم` مي توانند از خدمات بازنشستگان `متخصص` با مدرک تحصيلي کارشناسي و بالاتر به صورت پاره وقت و ساعتي استفاده کنند، حداکثر ساعات مجاز براي استفاده از بازنشستگان يک سوم ساعات اداري کارمندان رسمي است.
دادستان ديوان محاسبات تصريح کرد: حق الزحمه اين افراد متناسب با ساعات کاري آنها حداکثر معادل يک سوم کارمندان رسمي همان شغل تعيين و پرداخت مي شود.
شجاعي تاکيد کرد: واگذاري پست و مناصب به اين افراد همچنان ممنوع است.
وي ادامه داد: با لحاظ تاريخ ابلاغ قانون ممنوعيت به کارگيري بازنشستگان و مهلت 60 روزه مقرر، بازنشستگان بايد تا تاريخ 26 آبان از مشاغل و مناصب خود منتزع شوند و پرداخت هر گونه وجهي از تاريخ مذکور به اين افراد خلاف قانون و در حکم تصرف غير قانوني در اموال دولتي است.
**ممنوعيت اشتغال به کار بازنشستگان شامل اعاده به خدمتي ها نيز مي شود
دادستان ديوان محاسبات همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا در وضعيت فعلي و با لحاظ احکام قانوني به خصوص قانون ممنوعيت به کارگيري بازنشستگان، استفاده از بازنشستگان در قالب اعاده به خدمت امکان پذير است، گفت: ممنوعيت به کارگيري بازنشستگان بر طبق قانون شامل اعاده خدمتي ها نيز مي شود.
شجاعي افزود: از تاريخ ابلاغ ماده واحده قانون ممنوعيت به کارگيري بازنشستگان يعني 15 خرداد 95
که بموجب تبصره 5 آن و ماده 91 قانون استخدام کشوري مصوب 31 خرداد 45 نسخ صريح شده است يعني عملا اعاده به خدمت بازنشستگان به نحو مطلق منتفي است.
وي ادامه داد: به عبارت ديگر از تاريخ مذکور براي اعاده بازنشستگان به خدمت دولتي، هيچ مبنا و جواز قانوني وجود ندارد و مفهم اين مطلب آن است که اطلاق و عموميت ممنوعيت به کارگيري بازنشستگان، شامل به کارگيري در قالب اعاده به خدمت هم است.
دادستان ديوان محاسبات تصريح کرد: در مقطع ديگري نيز قانونگذار اراده اش را «مبني بر اين که منع اشتغال يا به کارگيري بازنشستگان شامل اعاده به خدمت هم مي شود»، به موجب قانون تفسير ماده 8 قانون تعديل نيروي انساني مصوب سوم خرداد 73 اعلام و ابراز است، بنحوي که در پاسخ به اين سوال که آيا منظور از ممنوعيت اشتغال به کار بازنشستگان، شامل اعاده به خدمت بازنشستگان نيز مي شود يا خير؟ مجلس به صراحت در قالب ماده واحده اعلام کرده است ممنوعيت اشتغال به کار بازنشستگان موضوع ماده 8 قانون نحوه تعديل نيروي انساني مصوب27 دي ماه 66 شامل اعاده به خدمت بازنشستگان موضوع ماده واحده قانون اعاده به خدمت کارکنان بازنشسته دولت مصوب 18 بهمن 60
نيز است.
شجاعي همچنين اظهار داشت: بنابراين، مباني قانوني جواز اعاده به خدمت يا ماده 91 قانون استخدام کشوري درمورد مقامات مصرحه در تبصره 1 ماده 32 همان قانون بود که در سال 1395 بموجب تبصره 5 ماده واحده قانون ممنوعيت به کارگيري بازنشستگان به صراحت نسخ شده است يا قانون ماده واحده اعاده به خدمت کارکنان بازنشسته دولت مصوب 18 بهمن 60 بوده که آن هم بموجب ماده 8 قانون نحوه تعديل نيروي انساني با لحاظ ماده واحده قانون تفسير قانون اخيرالذکر مصوب سوم خرداد 73 نسخ نشده است.
وي خاطرنشان کرد: نهايتا در حال حاضر به غير از بند (چ) ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه که صرفا درخصوص جانبازان آنهم مشروط بر اين که پيش از موعد يا به صورت عادي بدون سنوات ارفاقي و قبل از تاريخ 21 اسفند 95 و با سن کمتر از 65 سال و 35 سال خدمت بازنشسته شده باشند، مي توانند به خدمت اعاده شوند و با تکميل خدمت 35 سال خدمت مجددا به بازنشستگي نايل شوند، هيچ مبناي قانوني ديگر داير براي به کارگيري بازنشستگان در قالب اعاده به خدمت در عموم مشاغل و مناصب دستگاه هاي موضوع ماده 5قانون مديريت خدمات کشوري وجود ندارد و همه بازنشستگان به کارگيري شده تحت عنوان اعاده به خدمت (منهاي جانبازان با شرايط مذکور) بايستي حداکثر از تاريخ 26 آبان 97
از مناصب و پست هاي خود متنزع شوند.
سيام*9121*3061**1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، میرهاشم موسوی در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درباره زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان که طبق قانون از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم الاجرا است، عنوان کرد: بحث افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به بودجه سنواتی است که بنابر برنامه‌ریزی که انجام دادیم، این ماه اعمال خواهد شد و حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی را با احتساب افزایش حقوق پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: معوقه فروردین‌ماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را هم سعی می‌کنیم در خردادماه پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: در مجموع در تکالیف برنامه هفتم، هرآنچه که نظام بیمه‌ای باید در قالب تعهداتی برای بازنشستگان و اقشار مختلف انجام دهد و به ما ابلاغ شود، به موجب قانون پیش خواهیم برد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • هیدروژلی که ریزپلاستیک‌ها را از آب حذف می‌کند
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • ممنوعیت معامله امتیاز مسکن ملی در قزوین
  • جشن‌های دهه کرامت در قم به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود
  • شناسایی ۲۰ تبعه غیر مجاز در بندر انزلی