Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بسته پیشنهادی این کمیسیون برای مقابله با تحریم ها آماده شده است، گفت: نشست مشترک وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و مدیران ارشد نظام بانکی با اعضای کمیته ضد تحریم کمیسیون اقتصادی مجلس سه شنبه هفته آینده برگزار می شود.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی امروز- چهارشنبه- گفت: مجلس شورای اسلامی برای مقابله با دور جدید تحریم های آمریکا از ماه های گذشته اقداماتی را انجام داده و کمیته ضدتحریم کمیسیون اقتصادی مجلس راهکارهای ضد تحریمی را مورد بررسی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اقدامات دولت در مقابله با تحریم ها، ادامه داد: سیاست آمریکا در به صفر رساندن فروش نفت ایران شکست خورده و با توجه به پیشنهاد مجلس، بورس نفت راه اندازی شده که اقدام خوبی است و این روش جدید فروش نفت در کنار روش های قبل لحاظ شده است.
پورابراهیمی ادامه داد: جلسه مشترکی در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران ارشد نظام بانکی و اعضای کمیته ضد تحریم کمیسیون، سه ‌شنبه هفته آینده با هدف بررسی راهکارهای مناسب برای مقابله با تحریم های مالی و نظام بانکی تشکیل می شود.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی برای مقابله با تحریم ها آماده شده است و حتی در صورت لزوم موضوع قانونگذاری در این رابطه نیز بررسی می شود.

**استفاده از ارزهای دیجیتال یکی از راهکارهای مقابله با تحریم ها است
وی ادامه داد: درباره پیمان‌های پولی دو و چند جانبه نیز بانک مرکزی اقداماتی انجام داده و این موضوع نیز در جلسه مشترک بررسی می شود.
پورابراهیمی یادآور شد: استفاده از ارزهای دیجیتال یکی از راهکارهای مقابله با تحریم ها است و در جلسه مشترک با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد این راهکار مورد بررسی قرار می گیرد. تلاش می شود تا نظام بانکی در مقابله با تحریم های موفق شود.
سیام*3061*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس بسته پيشنهادي تحريم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است

حجت کریمی کارشناس ارتباطات و رسانه گفت ؛طرح مجلس در خصوص تعطیلی دو روز در هفته در کشور، چالش های بسیاری را به دنبال داشته، بطوریکه هرکس از منظری به این مسئله ورود کرده و نقاط ضعف و قوت آنرا مطرح می کنند. اما آنچه که از برآیند جامعه مشخص است، نظرات متفاوت تر از تصمیم مجلس می باشد.

اگر هدف دولت و مجلس از این طرح، کاهش فاصله مراودات اقتصادی و سیاسی با دنیاست، بدون شک پنجشنبه گزینه مناسبی نیست. اما اگر هدف غیر از موارد فوق الذکر و عموما در راستای نشاط آفرینی در جامعه، صرفه جویی در مصرف انرژی و مدیریت تعطیلات داخل کشور باشد، اشکالی ندارد، اما در کنار آن، تعطیل نکردن بانکها و برخی مراکز، دردی را دوا نمی کند و دوباره همان آش است و همان کاسه! اگر قرار بر تعطیلات رسمی هست، باید این طرح به کل کشور تسری داده شود وگرنه تعطیل کردن بخشی از کشور بیهوده و خارج از اهداف در نظر گرفته شده است. لذا در این بین با دو چالش اساسی روبرو هستیم؛ یکی تعیین روز تعطیلی و دیگری مسئله بانکها و برخی مراکز ارائه خدمات است.

ما اگر دنبال یک راهکار برای حفظ منافع ملی هستیم، بهتراست این موضوع همراه با منطق باشد. در کنار توجه به نشاط خانواده ها، بخش اقتصادی کشور هم از مهم ترین اولویت هاست.

و لذا تقویت مراودات اقتصادی و سیاسی با سایر کشورها، یعنی تصمیم درست برای همگام سازی ساعات کار با جهان است. ولو اینکه نام روز از پنجشنبه به شنبه تغییر می کند. در کنار این مسائل، اگر مجلس به جمع بندی کلی رسید که چه روزی به عنوان تعطیل رسمی اعلام شود، بانکها و سایر مراکز هم باید شامل این مصوبه باشند.

چراکه ایجاد تبعیض در جامعه و همچنین محرومیت عده ای از حق قانونی عادلانه نیست. لذا مستحضرید که بخش مهمی از امورات بانکها غیرحضوری شده و بسترهای لازم برای ارائه خدمات بانکی تحت وب برقرار است و لزومی ندارد در بانکها را در روز تعطیلات رسمی باز کنیم.

در واقع علنا با این کار، فرصتی برای مردم ایجاد می کنیم تا در روز تعطیل به امورات بانکی و سایر فعالیت های خود مشغول شده و از تفریح که جزو اولویت های اصلی این طرح است محروم شوند. در کنار آن، کارمندان بانک و سایر مراکزی که دارای فرزند نوزاد هستند، به دلیل تعطیلی مهدکودک ها سرگردان خواهند شد.

افزایش مصرف انرژی، ایجاد ترافیک و آلودگی هوا هم از این منظر قابل توجه است. لذا بر این اساس، تصمیمات عجولانه، غیرکارشناسی و عدم شفافیت در بیان این مسئله که چرا شنبه نه، و چرا قرار است این تعطیلات همه گیر و رسمی نباشد، عملنا دردی را دوا نمی کند. امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، در تصمیماتشان مشورت آحاد جامعه را مد نظر قرار داده و تصمیم شایسته ای اتخاذ نمایند.

 

دیگر خبرها

  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز