Web Analytics Made Easy - Statcounter

مديركل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: ۱۱ برگزیده از خراسان رضوی به مرحله کشوری بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که همزمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود راه یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، رضا قمرزاده شامگاه(۲۲ آبان)در آئين اختتاميه مرحله استانی بيست‌ويكمين جشنواره بين‌المللی قصه‌گویی که تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: امسال جشنواره بين‌المللی قصه‌گویی با رنگ و بویی متفاوت‌تر از سال‌های پیش در حال برگزاری است و در سطح كشور ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر در بيست‌ويكمين دوره این جشنواره شرکت کردند و از این میان ۱۱۴۰ نفر و معادل بيش از ۱۰ درصد مجموع شركت‌كنندگان كشور از خراسان رضوی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مديركل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی افزود: قصه یک رسانه ارزشمند است و بخش علمی جشنواره، یکی از قسمت‌های مهم و قابل توجه برای ما بود؛ چرا که حضور علاقه‌مندان به حوزه قصه و قصه‌گویی و وجود دانشگاه‌های تخصصی در استان موجب شده كه خراسان ‌رضوی به عنوان یک قطب علمی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان شناخته شود.

 

وی با بيان اينكه قبول دارم در این حوزه کمبودها و کاستی‌هایی وجود دارد، اظهارداشت: امیدوارم با همت همکاران این جشنواره به خصوص در بخش علمی از نظر کمی و کیفی گسترش یابد و در آینده تبدیل به سمینار علمی و پژوهشی شود و بر این باورم که اگر تجربه و تخصص مربیان ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار دانش و علم اساتید و جامعه دانشگاهی، قرار بگیرد، خروجی‌های بسيارخوبی خواهیم داشت.

 

قمرزاده قصه را تجربه انباشت بشر دانست و تصريح كرد: قصه‌گو با یک هوشمندی و با ذوق و استعداد خاص از دل فرهنگ‌های گوناگون خوشه‌چینی می‌کند و کودک را در بعد زمان به سفر برده و ضمن آموزش حل مسئله به او کمک می‌کند روایتگر زندگی خودش هم باشد و کودکان نیز با به‌کارگیری قوه تخیل خود، زندگی و تجربیات را به‌صورت مستقیم لمس می‌کنند.

 

وی ضمن اشاره به اهميت تقويت حس کنجکاوی، پرورش قدرت تخيل و خلاقيت و انتقال ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی به کودکان به عنوان کارکردهای قصه، تأكيد کرد: قصه موجب پیوند فرهنگی و ایجاد تعامل اجتماعی می‌شود و ضمن افزایش دانش عمومی کودکان در حوزه مسائل اجتماعی و تاریخی، کارکردهای درمانی و روانشناختی نیز داشته و علاقه به مطالعه کتاب را در کودکان افزایش می‌دهد.

 

مديركل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی با اشاره به حضور پررنگ نوجوانان و رشد بيش از ۸ برابری مجموع شركت‌كنندگان استان در اين جشنواره، بيان كرد: در جشنواره بيست‌ويكم ۱۴۷ نوجوان حاضر بودند، در حاليكه مجموع شركت‌كنندگان سال قبل ۱۴۰ نفر بودند و ميزان شركت‌كنندگان امسال استان افزايشی هزار نفره داشت.

 

قمرزاده گفت: اين حضور پرشور مجموع شركت‌كنندگان به‌خصوص نوجوانان سخت‌كوش بسيار تحسين‌برانگيز بود و پرورش اين نخبگان نوجوان حاصل تلاش و زحمات والدين، مسئولان کودک دوست و مربيان و زحمت‌كشان ۴۷ مركز فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در سطح استان بوده است.

 

وی افزود: مرحله استانی این رویداد ۱۱ برگزیده و ۱۱ شایسته تقدیر در ۳ بخش مادربرزگ‌ها و پدربزرگ‌ها، زنان و مردان و نوجوان داشت و ۳ جایزه ویژه هم به ۳ مربی شاخص این دوره اختصاص یافت و در مجموع از ۲۵ نفر تقدیر به عمل آمد که از این تعداد ۱۱ برگزیده این رویداد به مرحله کشوری بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که همزمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود راه یافتند و رویداد بخش بین‌الملل هم همزمان در محل برگزاری بخش کشوری برگزار می‌شود و این بخش بلافاصله پس از مشخص شدن برترین‌های ملی برگزار می‌شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: خوزستان شیراز طرح 550 هزار هکتاری استان همدان هفته کتاب و کتابخوانی اردبیل مهدویت بیرجند محسن هاشمی آمریکا جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نظر محتوا و معماری ساختمان، در سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شد.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز قدیمی این مجموعه است که بخش‌های تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و… را شامل می‌شود.

این مجموعه به دلیل روش منحصر به فرد در ارایه آموزش تاریخ و محتوای فرهنگی و هنری در اقدامی مستمر، از نظر محتوایی موفق به ثبت ملی در سازمان میراث فرهنگی شده است. همچنین این موزه به عنوان اولین بنا از مجموعه ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران به دلیل سازه و معماری خاصی که دارد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی بنا نیز دریافت کرده است.

بنای موزه تاریخ نزدیک به ۶ دهه قدمت دارد اما به عنوان اولین موزه کودکان و نوجوانان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است.

موزه تاریخ کانون بر اساس شیوه مخاطب و آموزش محور با ارایه محتوای تاریخ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان، نقش مؤثری در آموزش و یادگیری ماندگار مخاطبان خود دارد. این موزه میزبان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، پژوهشگران، مربیان و مخاطبان فعال حوزه کودک و نوجوان و علاقه‌مندان برای بازدید و شرکت در برنامه‌های آموزشی است.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷ قرار دارد.

کد خبر 6084545 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • گزارش تصویری | نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • برگزیده شدن دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودکان هند
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • شهرکرد میزبان نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد