Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی شایگان با بیان اینکه فضای سبز بخشی ازگستره فیزیکی شهراست که می تواند عملکردهای متعددی داشته باشد، بیان کرد:  فضای سبز دربرخی مواقع نقش زیباسازی سیمای شهری و تفریحی را به خود پذیرفته است، ولی با توسعه روزافزون مناطق شهری دردهه های اخیر و پیشی گرفتن شهرنشینی برشهرسازی که با معضلات عدیده ای مانند افزایش بی رویه جمعیت، توسعه غیر هدفمند کالبدی شهرها و افزایش آلودگی های زیست محیطی همراه بوده، این فضاهای سبز شهری نقش مهمی درحفظ و تعادل محیط زیست شهری و تعدیل آلودگی هوا پیداکرده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه امروزه مفهوم شهرها بدون فضای سبز موثردر اشکال گوناگون آن دیگر قابل تصور نیست و پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی های معضلات زیست محیطی آنها موجودیت فضای سبز و گسترش آن را برای همیشه اجتناب ناپذیر کرده اند و این فضاها هم از دیدگاه تامین نیاز های زیست محیطی شهرنشینان و هم از نظر تامین فضاهای فراغتی و بستر ارتباط و تعامل اجتماعی آن جایگاهی درخور اهمیت دارند.

شایگان گفت: علاوه بر صرفه جویی انرژی به وسیله کارکرد مناسب فضای سبز می توان با طراحی منحصر به فرد فضای سبز همراه با تاثیر اقلیم در ایجاد فضاهای توریستی مناسب با جذب توریست داخلی و خارجی به اقتصاد کشور کمک کرد.

وی با اشاره به میزان سرانه فضای اکولوژیکی شهر ارومیه، بیان کرد:  سرانه فضای اکولوژیکی شهر ارومیه  با احداث و توسعه فضای سبز به ازای هر شهروند ارومیه ای به میزان 11.5 متر مربع  رسیده است.

رییس سازمان سیما،  منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه افزود: میزان سرانه اکولوژیک شهر در سه سال گذشته به میزان 8.5 متر مربع بود که در حال حاضر  با احداث پارک و فضای سبز به 11.5 متر مربع رسیده است. 

 وی گفت:  مساحت امروز فضای سبز شهر ارومیه بیش 890  هکتار است و سرانه اکولوژیکی به ازای هر شهروند 11.5 متر است که با  برنامه ریزی بعمل آمده و توسعه  هر سال یک متر به سرانه فضای سبز ارومیه اضافه می شود.

شایگان با بیان اینکه استاندارد سرانه فضای سبز اکولوژیک کشور 12 الی 15 متر مربع است، بیان کرد: با توسعه فضای سبز ارومیه میزان سرانه تا اخر سال اینده به استاندارد کشوری می رسد.

وی افزود:  سرانه اکولوژیکی شهر نیز در سال جاری با رویکرد استفاده بهینه از آب با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و تجهیزات آبیاری و گونه های کم توقع نسبت به آب افزایش داشتیم.

 وی  تعداد پارک های سطح شهر اورمیه  را 122 عدد عنوان کرد و گفت:   در حال حاضر  پروژه های مختلف توسعه فضای سبز در  مناطق مختلف شهری  طی سالهای اخیر اجرا شده و  در حال اجرا است.

 رییس سازمان سیما،  منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه بااشاره به سرانه فضای سبز اجتماعی شهر ارومیه، اظهار کرد:  سرانه فضای سبز اجتماعی نیز به میزان 5.7 متر مربع است.

نویسنده: مریم نقی پور

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهروندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد

طبق اعلام روابط عمومی منطقه ۷، اخیرا فیلمی در فضای مجازی به نمایش در آمده است که نشان می‌دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است. روابط عمومی منطقه ۷ تهران طی اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد: «ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می‌رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح گردید و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.

در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای که قطع این درختان را در جهت بی توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضا‌های سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد. از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند.

در پایان اعلام می‌کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه هستیم.»

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی