Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:50:22 GMT

تقاضای نفت اوپک در سال 2019 کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۹۰۵۳

تقاضای نفت اوپک در سال 2019 کاهش می یابد

تهران- ایرنا- اوپک در گزارش ماه نوامبر (آبان-آذر) خود، تقاضای نفت این سازمان در سال 2018 را 32 میلیون و 590 هزار بشکه در روز برآورد و پیش بینی پیش بینی کرد، این میزان در سال 2019 با کاهش یک میلیون و 50 هزار بشکه در روز، به 31 میلیون و 540 هزار بشکه در روز می رسد.

به گزارش ایرنا، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در تازه ترین گزارش خود، تقاضای جهانی نفت در سال 2018 را 98 میلیون و 790 هزار بشکه در روز برآورد کرد که نسبت به سال گذشته 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

54 درصد افزایش دارد.
بنا به این گزارش، 66 میلیون و 200 هزار بشکه از مقدار یاد شده توسط تولیدکنندگان غیراوپک و نفت غیرمعمول اوپک و بقیه با عرضه نفت اوپک تامبن می شود.
این کارتل نفتی همچنین، تقاضای نفت این سازمان در سه ماهه چهارم امسال را 33 میلیون و 50 هزار بشکه در روز برآورد کرد که نسبت به سه ماهه سوم 400 هزار بشکه در روز افزایش پیدا می کند.
بر اساس گزارش ماه نوامبر اوپک و مطابق اعلام منابع ثانوی، این سازمان در ماه اکتبر (مهر-آبان) 32 میلیون و 900 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده است که از ماه گذشته 127 هزار بشکه بیشتر است.
این در حالی است که تولید نفت سنگین ایران از سه میلیون و 452 هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) به سه میلیون و 296 هزار بشکه در روز در ماه اکتبر(مهر-آبان) کاهش یافته است.
کاهش روزانه 156 هزار بشکه ای نفت ایران و 40 هزار بشکه ای نفت ونزوئلا به طور عمده توسط امارات متحده عربی و عربستان به ترتیب با 142 و 127 هزار بشکه در روز جبران شده است.
همچنین بنا به اعلام اوپک، هر بشکه نفت این سازمان در ماه اکتبر به بهای 79 دلار و 39 سنت معامله شد که نسبت به ماه گذشته 2.9 درصد افزایش دارد.
نفت سنگین ایران نیز در ماه اکتبر با 2.3 درصد افزایش قیمت نسبت به ماه گذشته، به طور متوسط به بهای 77 دلار و چهار سنت در هر بشکه معامله شد.
اقتصام ** 1063 ** 2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نفت اوپك برنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، راشاتودی در گزارشی نوشت: هر دو شاخص نفت خام در معاملات اولیه بعد از حمله رژیم صهیونیستی بیش از ۳ دلار در هر بشکه افزایش یافتند. تا ساعت ۱۲:۰۰ به وقت گرینویچ، معاملات آتی نفت خام برنت برای تحویل در ژوئن ۰.۵۰ دلار کاهش یافت و به ۸۶.۶۳ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه می‌برای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) ۰.۴۳ دلار یا ۰.۵۲ درصد کاهش یافت و به ۸۲.۳۰ دلار در هر بشکه رسید.

یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با‌ ای بی سی نیوز مدعی شد که رژیم صهیونیستی در بامداد روز جمعه به خاک ایران حمله ضعیف کرده است. الجزیره گزارش داد که تلویزیون دولتی ایران نیز این حملات را تایید کرده و پدافند هوایی فعال شده است. در این رابطه پرواز‌ها در چندین منطقه از جمله تهران و اصفهان به حالت تعلیق درآمد.

افزایش قیمت نفت توسط تحلیلگران به عنوان یک واکنش بدیهی بازار به نگرانی‌های فزاینده در مورد تشدید مجدد خصومت‌ها بین اسرائیل و ایران تلقی می‌شود.

کلوین وانگ، تحلیلگر OANDA در سنگاپور، به رویترز گفت: «تبدیل ریسک ژئوپلیتیکی به یک محیط پرخطر در این مقطع با افزایش خطر اختلال در عرضه نفت حداقل در کوتاه‌مدت موجب افزایش حق بیمه می‌شود».

در اوایل این هفته، کارشناسان انرژی در بانک آمریکا هشدار دادند که یک جنگ همه جانبه بین رژیم صهیونیستی و ایران، که به طور اجتناب ناپذیری بر زیرساخت‌های انرژی تأثیر می‌گذارد و عرضه نفت خام ایران را مختل می‌کند، موجب می‌شود قیمت نفت خام بین ۳۰ تا ۴۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

افزایش تنش در منطقه همچنین می‌تواند کشتیرانی از طریق تنگه هرمز بین عمان و خلیج فارس را به خطر بیندازد. توجه به این نکته ضروری است که حدود یک پنجم کل عرضه نفت جهان از این مسیر حیاتی کشتیرانی عبور می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها