Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - مدیران عامل 2 شرکت‌ چندملیتی هندی فعال در حوزه صنعت نساجی و پوشاک در جریان سفر به استان یزد از ظرفیتهای این استان در حوزه آموزش، طراحی و تولید محصولات نساجی دیدن کردند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه امام جواد علیه السلام یزد، مدیر گروه آموزشی طراحی دوخت و لباس این دانشگاه در خصوص سفر مدیران شرکتهای نساجی هندی به استان گفت: با پیگیری‌های انجام شده با هدف افزایش تعامل و تبادل تجربه در حوزه نساجی استان با شرکتهای هندی مدیران شرکت‌های چندملیتی «تکسکام» و «وزیر» به استان یزد سفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بینه اولیاء دیدار از واحد‌های مختلف در حوزه تولید نخ، بافت و تکمیل پارچه در شهرک صنعتی یزد، حضور در کارگاه‌های طراحی دوخت و لباس، مولاژ، بافت، چاپ و رایزینی با مسئولان دانشگاه امام جواد به منظور انتقال تجربه در زمینه صنعت پوشاک و نساجی را از برنامه های این هیات هندی در استان یزد عنوان کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه این شرکتهای هندی در زمینه تولید و مشاوره بهبود کیفیت از جایگاه ویژه ای در صنعت جهانی پوشاک برخوردارند، افزایش همکاری متقابل در راستای کسب دانش و تقویت مهارت دانشجویان در حوزه پوشاک با استفاده از تجربیات این شرکتها در تقویت صنعت نساجی استان که از قطب های مهم صنعت نساجی در کشور محسوب می شود، اثرگذار است.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه امام جواد علیه السلام یزد در جلسه مشترک هیأت هندی با قائم مقام این دانشگاه، پیرامون امکانسنجی گسترش فعالیت تولیدی پوشاک تبادل نظر شد و هر دو طرف بر افزایش تعاملات کاری و آموزشی متقابل تأکید کردند.
برگزاری نشست مشترک با تولیدکنندگان حوزه نساجی و پوشاک استان یزد در اتاق بازرگانی از دیگر برنامه های این هیات هندی در استان یزد بود.
استان یزد از استان های پیشرو کشور در زمینه صنعت نساجی است و برخی از واحدها عمده این صنعت در این استان فعالیت دارند.
6014/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت نساجي يزد هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر بقا برای چهار تیم قعرنشین لیگ بیست و سوم

به گزارش "ورزش سه"، لیگ بیست و سوم به هفت هفته پایانی خود نزدیک می‌شود و همانطور که رقابت قهرمانی سرخابی‌های پایتخت میان پرسپولیس و استقلال با جذابیت تمام دنبال می‌شود، رقابت بر سر بقا هم ادامه دارد و 4 تیم برای سقوط نکردن تلاش می‌کنند. رقابتی که میان سه تیم جنوبی و یک تیم شمالی است تا هر طور که شده خودشان را در لیگ برتر نگه دارند و این مسیر، در هفت بازی باقی‌مانده می‌تواند خطرناک‌تر هم شود.

فولاد - 21 امتیاز
خوزستانی‌ها شرایط را تا حدودی تغییر دادند و این تیم که از آغاز فصل سرمربیان متفاوتی را به خود دیده، اکنون در وضعیت متفاوتی است. خوزستانی‌ها از 23 بازی، 21 امتیاز کسب کردند و شرایط به گونه‌ای است که عبدالله ویسی به عنوان سرمربی این تیم اکنون ماموریت سختی بر عهده دارد. این تیم در ادامه لیگ با مس رفسنجان، آلومینیوم اراک، تراکتور، استقلال، ذوب آهن، پیکان و نساجی رودررو می‌شود. فولاد با توجه به دیدار تیم‌های چهاردهم تا شانزدهم مسیر متفاوتی در پیش دارد و تقابل با استقلال، تراکتور و ذوب آهن قطعا در این مسیر به عنوان موانعی دشوار برای آنها ارزیابی می‎شود ولی بعد از این سه بازی، جدال با نساجی هم می‌تواند بسیاری از علامت سوال‌ها را برطرف کند.

استقلال خوزستان - 19 امتیاز
آبی‌پوشان اهوازی با تزریق مهره‌های خارجی جدید، در نیم‌فصل دوم اوج گرفتند و از قعر جدول جدا شده و به رتبه چهاردهم رسیدند. آن‌ها در هفته‌ای که گذشت موفق به شکست یکی از رقبای مستقیم خود یعنی صنعت‌نفت شدند و در هفته‌های باقی‌مانده باید دیداری سرنوشت‌ساز در خانه برابر نساجی به انجام برسانند. 
تیم تحت هدایت سیروس پورموسوی 2 نگرانی مهم دارد؛ یکی اینکه آن‌ها نسبت به 3 تیم دیگر یک بازی کم‌تر میزبان خواهند بود (3 دیدار) و دیگری آنکه 4 مسابقه از 7 دیدار پیش روی‌شان مقابل 6 تیم نخست جدول است. استقلال خوزستان باید با گل‌گهر (میهمان)، ملوان (میزبان)، سپاهان (میهمان) و پرسپولیس (میهمان) جدال داشته باشد که 3 بازی خارج از خانه‌اش است. این تیم در نیم‌فصل اول، از 7 بازی باقی‌مانده‌ خود 6 امتیاز دشت کرد که نسبت به صنعت‌نفت و نساجی، بیش‌تر بود.

صنعت نفت آبادان - 16 امتیاز
پرسپولیس، هوادار، مس، آلومینیوم، شمس آذر، ذوب آهن و تراکتور هفت دیدار سختی است که انتظار صنعت نفت را می‌کشد اما شاگردان فراز کمالوند با پیروزی مقابل سپاهان نشان دادند که از آنها هیچ اتفاقی بعید نیست. آبادانی‌ها بر خلاف سه تیم دیگر، با آنها رودررو نمی‌شود و این اتفاق تا حدودی وضعیت صنعت نفت آبادان را متفاوت می‌سازد.
این تیم خوزستانی باید 4 بازی را در ورزشگاه تختی به انجام برساند و 3 مرتبه از خانه خارج شود. پرسپولیس و تراکتور رقبای بالانشین طلایی‌پوشان محسوب می‌شوند که هر 2 باید به آبادان بیایند. صنعت‌نفت برای بقا باید عملکردی به مراتب بهتر نسبت به نیم‌فصل اول داشته باشد. آن‌ها در همین مقطع و مقابل همین رقبا فقط 5 امتیاز جمع‌آوری کردند. زمانی که عبدالله ویسی سرمربی‌شان بود.

نساجی - 16 امتیاز
زمانی که الهامی هدایت نساجی را برعهده گرفت و جای رحمتی را پر کرد، همیشه به این مسئله اشاره می‌شد که ساکت برای نجات دادن این تیم باید، هر چه زودتر و پیش از رسیدن به هفته‌های پایانی اقدام کند و حالا با یک نگاه به هفت مسابقه پایانی لیگ متوجه شرایط سخت آنها می‌شویم. تراکتور، ذوب آهن، پرسپولیس، استقلال خوزستان، استقلال، هوادار و فولاد باعث شده تا وضعیت سختی در انتظار نساجی‌چی‌ها باشد. مورد قابل‌توجه تیم قرمزپوش این است که باید با 2 تا از 3 رقیب مستقیم خود پیکار داشته باشد؛ ابتدا مصاف با استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر در هفته بیست‌وهفتم و سپس رویارویی با فولاد در هفته پایانی و مقابل دیدگان هواداران خودی. 2 بازی بسیار سرنوشت‌ساز که می‌تواند تکلیف خیلی چیزها را مشخص کند. نساجی نسبت به همسایگان خود باید دیدارهای بیش‌تری را با تیم‌های صدرجدولی برگزار کند و حتی ممکن است قهرمان لیگ را هم تغییر دهد.
این تیم در بازی رفت مقابل 7 رقیب پیش رویش، فقط و فقط 4 امتیاز گرفت و تکرار این نمایش، مساوی است با سقوط به لیگ آزادگان.

دیگر خبرها

  • نساجی چشم انتظار پیروزی پرسپولیس
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • مسیر بقا برای چهار تیم قعرنشین لیگ بیست و سوم
  • پیوند رباتیک دانشگاه و صنعت/ رقابت داغ 316 تیم در هجدهمین رویداد بین‌المللی ربوکاپ
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • پای صنعت باید در دانشگاه باز شود
  • به دنبال حرکت جدیدی در دانشگاه گیلان هستم
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی