Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز فتاح به اعلام جزئیات بسته های حمایتی خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی پرداخت و گفت: از چندماه قبل از سوی رئیس جمهور عنوان شد که دولت تصمیم دارد با توجه به شرایط اقتصادی به اقشار نیازمند، سبد کالا بدهد و حمایت کند که این بحث در دولت مطرح و مباحث کارشناسی بسیاری پیرامون آن صورت گرفت.

وی افزود: در نهایت در پنجم آبان معاون اول رئیس جمهور آیین نامه مربوط را ابلاغ کرد و عنوان آن طرح حمایت غذایی از گروه‌های کم درآمد جامعه است که در بند الف آن به خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی اشاره شده و در اولویت اول قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه خوشبختانه به تفاهم‌هایی رسیدیم که منجر به دو نامه از سوی دکتر نوبخت شد که هم جدول را به ما ابلاغ کردند و در نامه دوم که ۱۵ آبان است، مبلغ کلی این طرح و نحوه پرداخت ذکر شده و همه چیز با ابلاغ این دو نامه روشن شد.

فتاح ادامه داد: دو میلیون و ۷۰ هزار خانوار تحت پوشش مستمری بگیر یا پشت نوبتی آنگونه که در ابلاغیه آمده است مشمول دریافت بسته‌ها شده‌اند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه طی دو روز گذشته و امروز امیدواریم تمام زوایا تکمیل شود گفت: اطلاع پیدا کردیم برخی خانوارها به فروشگاه ها مراجعه و موفق شدنده‌اند بسته خود را دریافت کنند.

فتاح افزود: این بسته ها برای اقشار تحت پوشش به صورت پلکانی تعریف شده است که برای خانوار تک نفره 100 هزار تومان، دو نفره 150 هزار تومان ،سه نفره200 هزار تومان، خانوار چهار نفره 250 هزار تومان و پنج نفره و بالاتر 300 هزار تومان است لذا متوسط قیمت این بسته همان 200 هزار تومان می‌شود. فروشگاه‌های معتبر کشور مجری توزیع بسته‌ها هستند که اتکا، افق کورش، سپه و تعاونی‌های روستایی و تعدادی دیگر از این جمله‌اند.

وی با بیان اینکه رقم اعلام شده به صورت نقدی قابل وصول نیست اظهار کرد: این مبلغ روی کارت یارانه شارژ می‌شود و حتما باید خرید انجام شود که برای سبد کالای حمایتی و خوراکی و اغذیه است که از گوشت، مرغ، برنج، روغن و حبوبات را در برمی‌گیرد که به تناسب نیاز خانواده قابل خرید است.

وی ادامه داد: عجله ای برای ازدحام و مراجعه وجود ندارد و سقف زمانی برای منقضی شدن اعتبار تعیین نشده است. همچنین لازم نیست حتما در یک نوبت خرید انجام شود، این مبالغ در چند نوبت قابل خریداری هستند.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون و 450 هزار خانوار مستمری بگیر در ماه مهر داشتیم و مابقی پشت نوبتی ها هستند که وارد فهرست ما برای دریافت بسته حمایتی شدند گفت: اکنون با توجه به اجرای تبصره 14 ، پشت نوبتی در کمیته امداد نداریم و این افراد از مهرماه وارد لیست مستمری بگیری شدند و این 600 هزار خانوار هم بسته‌های حمایتی را دریافت می کنند و هم مستمری بگیر می‌شوند. همین ماه 10 تا 15 هزار نفر دیگر اضافه کردیم و امیدواریم روز شنبه که موعد یارانه و مستمری آبان ماه است، مستمری ها را به آنها نیز بپردازیم.

فتاح با بیان اینکه در مرحله اول اولویت با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است گفت: اینکه چند نوبت باید تا پایان سال پرداخت شود؟ هنوز مشخص نیست و دولت در حال ارزیابی است اما نظر رئیس جمهور این است که بسته ها تا پایان سال برای تحت پوشش ها در چند نوبت شارژ شود.


رئیس کمیته امداد امام خمینی درباره قیمت بالای اقلام و رایزنی برای در نظر گرفتن تخفیفاتی در فروشگاه‌ها اظهار کرد: توافق در سطح کلان صورت گرفته که اقلام تا 20 درصد نسبت به بازار ارزانتر باشد. دولت 9000 میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پوشش رئیس جمهور دولت شرایط اقتصادی کارشناسی معاون اول رئیس جمهور درآمد کمیته امداد امام جدول کمیته امداد یارانه خانواده بهزیستی کمیته امداد امام خمینی پوشش جامعه کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مردم در سال قبل ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه در صندوق صدقات انداختند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره میزان صدقات مردم اظهار کرد: مردم در سال قبل 700 میلیارد تومان صدقه در صندوق صدقات انداختند.

مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی 30 درصد افزایش می‌یابدوی گفت: البته میزان صدقات مردم در صندوق‌های صدقات به همراه کمک‌های آنها در سامانه ایتام نیز 3 هزار 400 میلیارد تومان به ایتام کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی
  • توزیع نابرابر سفر خانوارهای ایرانی؛ فقط ۱۸درصد مستاجران سفر رفته‌اند!
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • هزینه تفریحات دهک دهم، 40 برابر دهک اول / هشدار نسبت به حذف سفر از سبد هزینه ای خانوارها/ 50 درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودروی شخصی هستند / 77 درصد مسافران از خودروی شخصی استفاده می کنند