Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان با اشاره به دخالت ارگان‌های شهری در برگزاری برنامه‌ای پیرامون شهید بهشتی گفت: ضعف مسئولان باعث حاشیه رفتن تشکل‌های دانشجویی شد.

فدایی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: دانشگاه نباید جولانگاه احزاب سیاسی باشد و این موضوع مکررا به مسئولان دانشگاه تذکر داده شد؛ اما متاسفانه از طرف مسئولان دانشگاه گوش شنوایی وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از برنامه به نام حزب و با سخنرانی آقای عارف گرفته تا به امروز که ارگان‌های شهری بر داخل دانشگاه جولان می دهند و متاسفانه وام داری مسئولان که بر سر مسائل ناچیز باعث شده تا عزت و استقلال دانشگاه زیر سوال رود بار‌ها تذکر داده شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان گفت: متاسفانه دانشگاه اصفهان از ابتدای امسال بدون داشتن توجیه منطقی و برنامه ریزی قبلی در مراسم جشن دانشجویان ورودی جدید خود از ارگان‌های شهری دعوت به عمل آورد تا به سخنرانی بپردازد؛ این در حالی بود که به تشکل‌های دانشجویی اجازه معرفی تشکل‌ها داده نشد.

وی افزود: علاوه بر این‌ها متاسفانه امروز مشاهده می کنیم که تشکلی قصد برگزاری برنامه‌ای پیرامون شهید مظلوم دکتر بهشتی را دارد؛ اما با دخالت‌های شدید ارگان‌های شهری و ضعف و وادادگی مسئولان دانشگاه مقابل این ارگان ها، باعث به حاشیه راندن تشکل دانشجویی می شود تا حدی که برنامه یک روزه‌ای که بنا بود به صورت دانشجویی برگزار شود، با دخالت‌های این ارگان‌ها تبدیل به برنامه ۳ روزه‌ای شده که مد نظر تشکل مذکور نبود و حاصل این نگاه تبدیل شدن دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی به ابزاری برای شهرداری و احزاب سیاسی برای دستیابی به منافع حزبی خودشان است.

فدایی گفت: در برنامه ۳ روزه شهرداری متاسفانه از افرادی دعوت صورت گرفته برای صحبت در این مراسم که هیچ تفاهمی با شهید مظلوم دکتر بهشتی ندارند. برنامه به اسم شهید بهشتی گرفته می شود؛ اما سخنران برنامه به صراحت می گوید این صحبت‌ها نظر خودم بوده و مطالعه‌ای بر روی شهید بهشتی نداشته ام. همینطور تناقضات دیگری که وجود دارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان گفت: افرادی را برای بررسی قانون اساسی از دیدگاه شهید بهشتی دعوت می کنند که این افراد خود پایبند به قانون اساسی نیستند و بعضا در دوران فتنه ۸۸ محکوم فتنه بوده اند و حکم قضایی و امنیتی دارند، شهید بهشتی خود در راس تدوین قانون اساسی بوده و پشتیبان اصلی ولایت فقیه آنوقت افرادی برای بیان دیدگاه‌های ایشان حاضر میشوند که بدلیل زیر پا گذاشتن قانون اساسی به زندان رفته اند.

فدایی گفت: فتنه و فتنه گر خط قرمز انقلاب مقام معظم رهبری و تشکل‌های انقلابی بوده و هست و در صورتی که وادادگی مسئولین دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان تا حدی زیاد باشد که نتوانند جلوی فتنه گران در دانشگاه را بگیرند مسلما با وجود مشکلات صنفی زیاد هر دو دانشگاه، خشم دانشجویان قابل کنترل نخواهد بود و آتش بر خرمنی زده خواهد شد که عواقب آن همه را درگیر می کند؛ درصوتی که مطالبات ما جهت عدم حضور فتنه گران تحقق نیابد این مطالبات در سطوح دیگری پیگیری خواهد شد که شاید خوشایند فضای آرام دانشگاه نباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشجویان اصفهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روح الامینی: مجلس دوازدهم از حاشیه‌سازی فاصله بگیرد/ زارعی: احزاب به باند تنزل پیدا کردند +فیلم

یک زمانی تعداد احزاب در کشور به بالای ۲۰۰ حزب رسید! در کنار احزاب، ائتلاف‌ها و جبهه‌ها شکل گرفته است. احزاب در ایران باید دنبال حجت شرعی باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، میزگرد انتخاباتی با عنوان «احزاب و حکمرانی سیاسی» امروز (دوشنبه ۲۷ فرورین) با حضور عبدالحسین روح‌الامینی (نماینده دوره یازدهم مجلس) و مجتبی زارعی (نامزد دوره دوازدهم مجلس) به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) برگزار شد.

 

عبدالحسین روح الامینی در ابتدا گفت: قانون احزاب نقص جدی دارد و باید اصلاح شود. یک کشور نمی‌تواند بیش از ۱۰۰ حزب داشته باشد!

وی افزود: یک زمانی تعداد احزاب در کشور به بالای ۲۰۰ حزب رسید! در کنار احزاب، ائتلاف‌ها و جبهه‌ها شکل گرفته است. احزاب در ایران باید دنبال حجت شرعی باشند.

وی گفت: حداقل تشکیل یک حزب سراسری کشوری تشکیل جلسه ۳۰۰ نفره است که خیلی کم است و باید اصلاح شوند. با ضوابط ساده پروانه خیلی از احزاب تمدید نشد.

 

 برخی احزاب به همراه اعضای خود داخل یک فولکس واگن جا می‌شوند!

زارعی گفت: جامعه مدنی در ایران ضعیف است. احزاب جزو فراریان از وزارت کشور هستند برای اینکه قدرت برگزاری یک مجمع را ندارند! به آن‌هایی که می‌گویند حکومت مانع کار حزبی است باید گفت احزاب خود مانع کار خود هستند.

وی ادامه داد: آقای روحانی که کمتر حرف راست می‌گفت، یک حرف راست زد و گفت احزاب دم انتخابات کرکره را بالا می‌دهند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


زارعی با بیان اینکه دل‌مان برای حزب جمهوری تنگ شده است، گفت: احزاب به باند تنزل پیدا کردند. خطر آینده در بین اصولگرایان را تقلیل گفتمان‌ها به باند‌ها می‌دانم

نامزد دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم افزود: احزاب چه اصولگرا چه اصلاح طلب به گعده تبدیل شدند و به باند تنزل پیدا کردند هر چند استثنا هم داریم.

 

سفیر سرایدار اتاق نیست!

زارعی گفت: سفیر باید صلاحیت تخصصی داشته باشد. چطور رئیس دانشگاه یک منطقه دور افتاده باید در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی رای بیاورد، ولی برای انتخاب یک سفیر، هیچ نظرخواهی از کمیسیون امنیت ملی نمی‌شود؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی ادامه داد: سفیر باید صلاحیت تخصصی داشته باشد و ملاک تنها صلاحیت فردی و انقلابی نیست سفیر نماینده یک کشور است که نه تنها باید تحریم‌ها را دور بزند بلکه باید برای تولید تنفس ایجاد کند. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را دانش بنیان ندیدم.

 

مجلس دوازدهم از جار و جنجال و حاشیه سازی فاصله بگیرد!

عبدالحسین روح الامینی گفت: مجلس دوازدهم باید از جار و جنجال و حاشیه سازی و خروج از متن دستور کار، دو دستگی و چند دستگی‌های جعلی، نفرت پراکنی و پرداختن به حواشی فاصله بگیرد.

وی افزود: مردم نتیجه عملکرد مجلس را ببینند قطعا مشارکت شان در انتخابات بیشتر می‌شود.

زارعی گفت: مجلس یازدهم انقلابی است، ولی ما مجلس انقلابی‌تر می‌خواهیم. من هم جزو مخالفین جریانی هستم که می‌خواهد مجلس یازدهم را تخریب کند.

وی افزود: در کنار این، باید تفکر انتقادی نیز داشته باشیم ما باید از میوه شفافیت در مجلس یازدهم می‌چیدیم و مردم در آستانه مجلس دوازدهم به آن توجه و اقبال می‌کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • روح الامینی: مجلس دوازدهم از حاشیه‌سازی فاصله بگیرد/ زارعی: احزاب به باند تنزل پیدا کرده‌اند +فیلم
  • روح الامینی: مجلس دوازدهم از حاشیه‌سازی فاصله بگیرد/ زارعی: احزاب به باند تنزل پیدا کردند +فیلم
  • رونمایی از بزرگ‌ترین دیوارنگاره دانشگاهی با موضوع عملیات «وعده صادق» +عکس
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • معلمان شهید در هفته بزرگداشت معلم به دانش‌آموزان معرفی شوند
  • برگزاری ایده‌بازار حوزه ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی/مهلت ارسال ایده‌ها
  • برنامه پروازهای لغو شده فرودگاه اصفهان امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + جدول