Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیش رو بودن روزجهانی معلولان امسال، از اجرای ۸ طرح جدید مرتبط با خدمات یکپارچه به جامعه هدف در روز‌های ۲۳ و ۲۶ آبان ماه جاری با حضور کارشناسان توانبخشی استان‌ها خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان حسین نحوی نژاد اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور در نظر دارد، در راستای تحقق سیاست‌های سازمان مبنی بر ارتقای کیفیت زندگی و افزایش سطح رضایت مندی و توانمندی گروه هدف و خانواده آنان، همچنین برنامه ریزی در زمینه اجرایی شدن تکلیف بند ج.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه موضوع سامان دهی سالمندان و بیماران روانی مزمن و به استناد مصوبه سیاست ها، راهبردها، وظایف و ضوابط اجرایی ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخارآفرینی معلولان از طریق ورزش با مضمون توسعه و تقویت ورزش معلولان در مراکز آسایشگاهی، باشروع اجرای آزمایشی ۸ طرح را اجرا کند.

وی در ادامه افزود:این طرح‌ها قرار است نسبت به توسعه کمی و کیفی برنامه‌های خانواده محور و ارائه خدمات جامع به گروه هدف در منزل همچنین ارائه خدمات یکپارچه به بیماران روانی مزمن، سالمندان و معلولان در خانه‌های حمایتی اقدام نماید.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در تشریح این طرح‌ها اظهار کرد:طرح ارائه خدمات یکپارچه به بیماران روانی مزمن درخانه‌های حمایتی (خانه‌های یک/ چهارم راهی) در ۱۴ استان، طرح ارائه خدمات یکپارچه به سالمندان در خانه‌های حمایتی در ۸ استان، طرح ارائه خدمات مراقبتی و پیگیری توانبخشی و آموزشی به معلولان ذهنی از طریق خانه‌های کوچک (آموزشو مراقبت ویژه) در ۲ استان، طرح ارائه خدمات یکپارچه به معلولان جسمی حرکتی در خانه‌های گروهی در ۳ استان، ایجاد مراکز موقت توانبخشی مراقبتی شبانه روزی افراد با آسیب نخاعی در یک استان، طرح ساماندهی گروه هدف سالمند و بیمار روانی مزمن پشت نوبت مراکز شبانه روزی با تقویت ارائه خدمات جامع در منزل در ۲۲ استان، طرح تغییر ساختار مراکز ارائه خدمات توانبخشی در منزل به مرکز ارائه خدمات توانبخشی و مراقبت در منزل در ۱۰ استان، طرح ارتقاء کیفیت زندگی (Quality of life) گروه هدف مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی و مراقبتی ازطریق فعالیت‌های بدنی و ورزشی– فاز اول در ۳۱ استان برای گروه هدف مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی بیماران روانی مزمن قرار است انجام شود.

وی گفت:پس از تدوین پیش نویس طرح‌ها و تشکیل نشست بررسی، هم اندیشی و هم افزایی با معاونین توانبخشی و کارشناسان مسئول توانبخشی ۳۱ استان به صورت ویدیوکنفرانس و لحاظ موارد اصلاحی، متن نهایی طرح‌ها به استان‌ها ابلاغ گردید و نسبت به نشست نهایی جهت بررسی چگونگی شروع و اجرای بهینه طرح‌ها با حضور کارشناسان توانبخشی استان‌ها در دو گروه، در تاریخ ۲۳ و ۲۶ آبان ماه اقدام گردیده است تا در آذرماه اجرای آزمایشی عملیاتی شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معلول مزمن استان بهزیستی شبانه روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم امیدیان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی تأمین اجتماعی استان سمنان بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جهت دریافت خدمات درمان سرپائی به مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان سمنان مراجعه داشته‌اند.

وی با اشاره به جمیعت تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان اظهار داشت: به طور میانگین هر بیمه شده شش بار مراجعه به مراکز درمانی ملکی داشته است. وی ادامه داد: از مجموع خدمات ارائه شده یک میلیون و هشتصد هزار خدمت مربوط به موارد پاراکلینکی شامل خدمات دارویی، آزمایش، فیزیوتراپی، رادیولوژی و … بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه در هر مرکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی داروهای متناسب با نوع خدمات عمومی و تخصصی آن مرکز ارائه می‌گردد اظهار داشت: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه دارویی با تعداد ۴ میلیون و ۲۷۰ هزار قلم دارو در بخش درمان سرپائی برای بیماران ثبت شده است.

امیدیان با اشاره به حجم بالای مراجعین به مراکز درمانی استان بیان داشت: علیرغم وجود برخی محدودیت‌های سازمانی و درمانی در ارائه خدمت بویژه در حوزه متخصصین، تلاش مجموعه مدیریت درمان استان بر خدمت رسانی گسترده و مناسب به جامعه هدف معطوف شده است.

کد خبر 6084553

دیگر خبرها

  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • بسیج جامعه پزشکی مهاباد خدمات رایگان ارائه کردند
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان