Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از اسپوتنيک، نس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان ­پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) اذعان کرد در تمرین نظامی ناتو که هفتم نوامبر در نروژ پایان یافت سرما برخی تجهیزات نظامی را از کار انداخت.

به علاوه نظامیان برخی کشورها به دلیل در اختیار نداشتن لباس مناسب با شرایط جوی از سرما رنج بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ینس استولتنبرگ روز سه شنبه اذعان کرد در این تمرین نظامی در نروژ سرما چالش جدی برخی تجهیزات نظامی ناتو بود.
دبیر کل ناتو در حاشیه کنفرانس ناتو درباره صنایع در برلین گفت: " فرماندهان ما از کار افتادن خودروهای نظامی را به دلیل سرما شاهد بودند. ما استفاده از چاپگرهای سه بعدی را برای ساخت قطعات شروع کرده ایم. این قطعات بلافاصله تحویل داده می شود بدون آنکه از انباری دور منتقل شود ".
نظامیان کشورهای جنوب نیز از سرما شکایت کردند. به گفته وزیر دفاع اسلوونی، نظامیان این کشور یونیفورم و کفش هایی به تن داشتند که نتوانست از آنها در برابر سرما و طوبت حاکم بر نروژ محافظت کند.
نظامیان مونته نگرویی نیز اذعان کردند دمای هوای در این سطح را انتظار نداشتند.
شرایط آب و هوایی نروژ تنها مشکل نبود. یک ناوچه نروژ پنجشنبه گذشته با یک نفتش مالت برخورد کرد و در این حادثه هشت نفر زخمی شدند.
مشکل دیگری که نظامیان ناتو در این تمرین های نظامی با آن رو به رو بودند اختلال در عملکرد جی پی اس در شمال فنلاند بود.
ناتو از 25 اکتبر تا 7 نوامبر بزرگترین تمرین نظامی خود را بعد از پایان جنگ سرد برگزار کرد. در مجموع 50 هزار نظامی از 29 کشور عضو ناتو و همچنین کشورهای هم پیمان از جمله سوئد و فنلاند در این تمرین شرکت کردند.
دبیر کل ناتو هدف از این تمرین نظامی را رساندن پیامی صریح به هر رقیب احتمالی اعلام کرد و گفت: " ناتو در پی رویارویی نیست بلکه برای دفاع از خود در برابر هر تهدیدی آمادگی دارد ".  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ناتو نروژ تمرين نظامي سرما يخ زدگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که این ائتلاف نظامی هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروهای نظامی به اوکراین ندارد، اما برخی از اعضای ناتو مشاوران نظامی را به کی‌یف اعزام کردند.

وی با انتشار بیانیه‌ای گف: هیچ برنامه‌ای برای حضور ناتو برای ایفای نقش جنگی وجود ندارد، اما البته برخی از متحدان ناتو مردان و زنانی را در سفارتخانه های خود دارند که یونیفورم پوشیده اند تا مشاوره و غیره ارائه دهند.

دبیرکل ناتو در ادامه افزود: فکر می کنم بین افرادی که لباس نظامی پوشیده‌اند و آنجا (اوکراین) حضور دارند و نیروهای رزمی تفاوت وجود دارد، این نوع حضور برنامه ریزی نشده است.

امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه فوریه گفت که رهبران و سران غربی در حال گفتگو در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین هستند و او اذعان داشت که هنوز اجماع حاصل نشده است، اما به گفته وی، «هیچ چیزی را نمی توان رد کرد.

دبیرکل ناتو هفته پیش نیز اعلام کرد که شاید اوکراین مجبور شود برای پایان دادن به جنگ، در نهایت با روسیه به نوعی توافق دست یابد. وی دراین‌باره گفت: حتی اگر باور و امیدواری ما این باشد که جنگ در آینده نزدیک تمام شود، باز هم غرب باید در بلندمدت از اوکراین حمایت کند. کشورهای غربی باید در توانمندی‌های دفاعی کی‌یف سرمایه‌گذاری کنند تا این کشور در صورت جنگ‌های آتی، مقاوم‌تر شود.

استولتنبرگ در عین حال، به این نکته اشاره کرد که زمان و شروط صلح با مسکو، به اوکراین بستگی دارد. وی اذعان کرد: در نهایت، اوکراین باید درباره نوع توافق و مصالحه با روسیه تصمیم‌گیری کند. نقش غرب این است که به کی‌یف برای قرار گرفتن در موقعیت مذاکره و رسیدن به نتیجه مطلوب، کمک کند.

با این حال، وی مدعی شد که «کی‌یف را به سمت هیچ امتیاز و باج‌دهی سوق نمی‌دهد» و در ادامه نیز مدعی شد که صلح واقعی تنها از طریق پیروزی اوکراین قابل دستیابی است.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی روسیه، چین و ایران، گفت که غرب با «ائتلاف اقتدارگرایان» مواجه شده است. دبیرکل ناتو مدعی شد: چین اقتصاد جنگی روسیه را با ارسال قطعات اصلی صنایع دفاعی به این کشور تقویت می‌کند و در عوض مسکو آینده خود را در رهن پکن گذاشته است! روسیه همچنین در ازای مهمات و تجهیزات نظامی، برای ایران و کره شمالی فناوری فراهم می‌کند!

وی از اعضای ناتو و سایر کشورها صرف نظر از موقعیت جغرافیایی همچون ژاپن و کره جنوبی خواست تا برابر «این ائتلاف توانمند قدرت‌های اقتدارگرا بایستند.»

استولتنبرگ، پیش‌تر با درخواست از کشورهای غربی برای حمایت بلندمدت از کی‌یف، گفته بود که اعضای ناتو باید «وابستگی به کمک‌های داوطلبانه را کاهش داده و بیشتر و بیشتر بر تعهدات‌شان به عنوان عضو ناتو تکیه کنند.» براساس گزارش‌ها، استولتنبرگ پیشنهاد بسته کمک نظامی پنج ساله به ارزش ۱۰۷ میلیارد دلار برای اوکراین را مطرح کرده است.

کد خبر 6084972

دیگر خبرها

  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • اذعان به زخمی شدن ۳۲۹۴ نظامی صهیونیست از ۷ اکتبر/ حال ۲۴ نفر وخیم است
  • اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • بنی گانتز: هنوز اهداف جنگ غزه محقق نشده است
  • حمله حزب‌الله به تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی اسرائیل را زد + جزئیات
  • معاریو: آمریکا اذعان کرد که ایران قدرت منطقه‌ای است
  • خطر واگرایی و افتادن ارمنستان در دامان غرب/ بررسی اهداف ناتو در قفقاز جنوبی و تبعات آن برای ایران
  • خطر واگرایی و افتادن ارمنستان در دامان غرب/ بررسی اهداف تحرکات ناتو در قفقاز جنوبی و تبعات آن برای ایران