Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@22:09:12 GMT

جزئیات سبد حمایتی مددجویان امداد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۹۶۵۱

جزئیات سبد حمایتی مددجویان امداد

رئیس کمیته امداد اعلام کرد؛ به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، پرویز فتاح در نشست خبری امروز در خصوص چگونگی توزیع سبد کالا میان نیازمندان تحت پوشش گفت: از روز گذشته توزیع این سبد کالا آغاز شده است و برخی از مددجویان برای دریافت آن به فروشگاه ها مراجعه کرده اند.

وی افزود: در نامه دکتر نوبخت چگونگی توزیع مشخص شده است و اولویت با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه دو میلیون و ۷۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد که شامل پشت نوبتی ها هم می شود، سبد کالا دریافت می کنند اظهار داشت: طی دو هفته گذشته اسامی اعلام شده است که به طور متوسط به هر خانواده ۲۰۰ هزار تومان سبد غذایی حمایتی ارائه خواهد شد.

فتاح یادآور شد: خانواده یک نفره ۱۰۰ هزار تومان، دو نفره ۱۵۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۲۵۰ هزار تومان و ۵ نفر به بالا نیز ۶۰۰ هزار تومان دریافت می کنند که این مبلغ در کارت یارانه آنها شارژ می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی تأکید کرد: مددجویان می توانند با مراجعه به فروشگاه های رفاه، اتکا، افق کوروش، سپه و تعاونی های روستایی، اقلام خود را دریافت کنند.

وی یادآور شد: این مبلغ قابل وصول نیست و حتما باید خرید شود و صرفاً سبد کالای حمایتی است که بیشتر به خوراکی تعلق می گیرد. اقلامی مانند گوشت، مرغ، روغن و حبوبات مدنظر قرار گرفته است.
فتاح با اشاره  به اینکه سقف زمانی برای ارائه این سبد مشخص نشده است، تصریح کرد: مددجویان عجله ای برای مراجعه نداشته باشند و می توانند در چند نوبت کالاهای خود را دریافت کنند.

رئیس کمیته امداد امام با اشاره به اینکه تعداد مستمری بگیران ما یک میلیون و ۴۵۰ هزار خانواده بوده، یادآور شد: تعدادی که ما برای دریافت سبد کالا دریافت کردیم، دو میلیون و ۷۰ هزار نفر بود که این شامل افراد پشت نوبت و همچنین نیازمندان شناسایی شده بوده است.

فتاح اعلام کرد: در حال حاضر هیچ پشت نوبتی نداریم و از مهرماه ۶۰۰ هزار خانواده پشت نوبت را تحت پوشش قرار داده که اسامی این افراد نیز برای دریافت سبد کالا نیز معرفی کرده ایم.

وی اظهار داشت: برای آبان ماه نیز ۱۰ تا ۱۵ هزار خانواده جدید را معرفی کردیم که امیدواریم در ۲۶ آبان که زمان دریافت مستمری و یارانه است، به این افراد نیز پرداخت گردد. دولت اعلام کرده است که تا پایان سال طی چند نوبت، سبد حمایتی توزیع خواهد شد.

فتاح در خصوص معرفی افراد جدید نیز خاطرنشان کرد: دولت برای بهزیستی و امداد سقفی قرار نداده و ما می توانیم افراد جدیدی که شناسایی می کنیم را برای ماه آینده و مرحله بعدی اعلام کنیم.

رئیس کمیته امداد گفت: البته در نامه دکتر نوبخت، سقفی برای توزیع سبد حمایتی که ۹ هزار میلیارد ریال است، اعلام شده که بیش از این امکان پرداخت نیست. اما اقشاری که ما معرفی خواهیم کرد درصدی هستند که می توانند در این سبد بگنجند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، جلال محمودیان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: از طریق صندوق امداد ولایت کردستان در سال 1402 پنج هزار و 387 فقره تسهیلات به نیازمندان استان کردستان پرداخت کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مبلغ تسهیلات قرض الحسنه پرداختی سال گذشته  133 میلیارد تومان بوده، افزود: حدود 65 میلیارد و 236 میلیون تومان از این تسهیلات به تعداد سه هزار و ۲۰۰ فقره در زمینه مشکلات معیشتی و درمانی و خدمات حمایتی پرداخت شده است.

محمودیان گفت: 31 میلیارد و 286 میلیون تومان این تسهیلات نیز در زمینه اشتغال بوده که با این مبلغ 800 طرح اشتغال و خودکفایی برای مددجویان استان ایجاد شده است.

مدیر امور شعب امداد ولایت استان کردستان ادامه داد: 23 میلیارد تومان به تعداد 799 مورد نیز در زمینه کمک به تأمین مسکن مددجویان و پنج میلیارد تومان به تعداد 269 فقره نیز در زمینه کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده است.

محمودیان تصریح کرد: هشت میلیارد و 500 میلیون تومان از این تسهیلات از محل سپرده خیران به 332 نیازمند پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی