Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@15:29:19 GMT

کشف کهکشان غول‌پیکر در اطراف راه شیری

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۹۷۶۷

صراط:

ستاره‌شناسان کهکشان، ارواح مرموزی را که در حال چرخش پیرامون راه‌شیری بود، کشف کردند.

به گزارش فارس براساس گزارش«نیواطلس»، این کهکشان عجیب و غریب که « Antlia 2» نامیده شد بزرگ و بسیار کم‌نور بوده و ممکن است به اندازه‌ کافی عجیب باشد تا ما را وادار کند در مورد آنچه که درباره فیزیک کهکشانی و ماده تاریک می‌دانستیم، تجدید نظر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درواقع « Antlia 2» یک کهکشان کوتوله قدیمی است که در اطراف راه شیری و در مسافتی تقریبا 130 هزار سال نوری از آن حرکت می‌کند.

اگرچه این کهکشان به بزرگی بزرگ‌ترین کهکشان ماهواره‌ای «ابر ماژلانی بزرگ» بوده اما تقریبا 10 هزار بار کم‌نورتر و ضعیف‌تر از آن است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کهکشان راه شیری صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیع اول ماه را از دست ندهید

ماه بیست‌وهفتم فروردین وارد تربیع اول می‌شود و از ساعت 11:06 تا 01:38 قابل رصد است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه بیست‌وهفتم فروردین در فاز ربع اول قرار می‌گیرد، در آسمان غروب به صورت برجسته ظاهر می‌شود و نیمه‌شب نیز غروب می‌کند، تربیع اول ماه از اصفهان از ساعت ۱۱:۰۶ تا ۰۱:۳۸ قابل مشاهده است؛ ماه در این زمان از چرخه ماهانه تقریباً نیمه‌روشن به نظر می‌رسد؛ ماه هر چهار هفته یک‌بار به دور زمین می‌چرخد و باعث می‏‌شود فازهای آن از ماه جدید، ربع اول، ماه کامل و ربع آخر هر ۲۹.۵ روز یک بار تغییر کند.

همان‌طور که ماه در چرخه ماهانه خود پیش می‌رود، در زمان‌های مختلف روز قابل مشاهده است؛ در وضعیت تربیع اول هنگام غروب خورشید پدیدار می‏‌شود و تا نیمه‌شب قابل رصد است؛ ماه در روزهای آینده هر روز دیرتر غروب می‌کند و بیشتر ساعات شب قابل مشاهده خواهد بود، تا زمانی که ماه به فاز کامل برسد، بیشتر ساعات شب قابل مشاهده خواهد بود، حوالی غروب طلوع می‌کند و حوالی سحر نیز غروب می‌کند.

رصد کهکشان مارپیچی Messier

۸۳ کهکشان مارپیچی Messier 83 دوشنبه -بیست‌وهفتم فروردین‌- حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد؛ این کهکشان بین ساعت ۲۲:۱۳ تا ۰۱:۵۹ قابل مشاهده است، به طوری که حدود ساعت ۲۲:۱۳، زمانی که تا ارتفاغ ۲۱ درجه از افق جنوب شرقی شما بالا می‌رود، در دسترس خواهد بود، سپس ساعت ۰۰:۰۶ حدود ۲۷ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید، حوالی ساعت ۰۱:۵۹ نیز از دسترس خارج می‎‌شود.

رصد کهکشان مارپیچی Messier 83 در زاویه ۲۹ درجه و ۵۱ دقیقه جنوبی از نیمکره جنوبی آسان‌تر است، اما از عرض‌های جغرافیایی بسیار شمالی از ۴۰ درجه شمالی قابل مشاهده نیست؛ این کهکشان در قدر ۷.۲ کاملاً کم نور است و مطمئناً با چشم غیرمسلح قابل رصد نیست، اما می‌توان آن را از طریق دوربین دوچشمی یا تلسکوپ مشاهده کرد.

کد خبر 744697

دیگر خبرها

  • یک کهکشان زیبا در فاصله ۷۰ میلیون سال نوری از زمین
  • تصمیم عجیب لمپارد: نمی‌خواهم در جام جهانی باشم!‏
  • پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند
  • پاکبانان فداکاری می‌کنند اما نتیجه‌ای نمی‌بینند/ ببینید مردم چطور با بی‌توجهی به این قشر آسیب می‌زنند (فیلم)
  • گور جمعی در محوطه بیمارستان شفا+فیلم
  • تربیع اول ماه را از دست ندهید
  • اتفاق عجیب؛ کریستیانو رونالدو جانشین مهدی طارمی!
  • تشییع و تدفین پیکر مادر شهید در کردکوی +فیلم
  • تشییع و تدفین پیکر مادر شهید در کردکوی +_فیلم
  • پیام تبریک مدیر عامل پست بانک ایران دکتر بهزاد شیری به مناسبت فرا رسیدن روز ملی منابع انسانی