Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور از آغاز توزیع لاستیک به قیمت مصوب دولتی به رانندگان تاکسی در کشور با نرخ مصوب از هفته آتی خبر داد.

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در مجموعه وزارت کشور اصلی مبنی بر کاهش هزینه‌های سفر به جای افزایش قیمت کرایه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: در این خصوص و در فضای کنونی که حوزه تولید مشکل دارد و اختلاف قیمت زیادی میان قیمت تولیدی و مصرفی وجود دارد، رسالت اتحادیه تاکسیرانی این است که کمک کند تا محصولات مصرفی ناوگان تاکسیرانی به صورت مستقیم از تولیدکننده به دست مصرف‌کننده برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به همین در راستای این رسالت این طرح را از لاستیک خودرو آغاز کردیم؛ به طوری که با یکی از شرکت‌های تولیدکننده داخلی (کویر تایر) در مرحله اول ۳۰ هزار حلقه لاستیک را برای ۱۰ شهر اختصاص داده‌ایم که اقدامات اجرایی آن نهایی شده و قرار است از هفته‌ آتی بین رانندگان با نرخ مصوب توزیع شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در پاسخ به این سوال که آیا شهرها برای دریافت لاستیک اولویت بندی شده‌اند یا خیر؟ گفت: شهرهایی که محروم‌ترند و شاید امکان تأمین لاستیک را نداشته باشند، در اولویت برای تخصیص لاستیک قرار دارند.همچنین بعد از آن با همکاری چند شرکت لاستیک سازی قصد داریم نیاز ناوگان شهرهای دیگر به لاستیک را برطرف کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد این است که نرخ اعلامی توسط تولیدکننده با نرخی که در بازار عرضه می‌شود، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تفاوت قیمت دارد و اگر کمک کنیم این محصولات از تولیدکننده به صورت مستقیم به دست مصرف‌کننده برسد، ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت نسبت به بازار کمتر می شود که کمک خوبی در این زمینه نیز خواهد بود.

ضامنی در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: شهرداری تهران برای تاکسیرانی تهران یارانه‌ای تخصیص داده است که ۵۰ درصد قیمت لاستیک را خود شهرداری تقبل کرده و مابقی را نیز راننده‌ها می‌پردازند. در حقیقت انتظاری که وجود دارد این است شهرداری‌ها در سایر شهرها همکاری‌های بیشتری در این زمینه داشته باشند و کمک‌های مشابه کمک‌های شهرداری تهران انجام دهند و مبلغی در این خصوص اختصاص دهند.

به گزارش ایسنا، توزیع لاستیک‌های دولتی برای رانندگان تاکسی در تهران از هفته گذشته آغاز شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور تاکسی تاكسيراني لاستيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی

به گزارش خبرگزاری مهر، شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: نظر به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E50A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان داشت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی ،نرسیده به میدان انقلاب اسلامی ، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و ساز و کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام نمایند.

کد خبر 6087567 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)