Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کاهش ۹۸ درصدی سطح آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی و مرتعی در شهرستان مهدی‌شهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی نقی حیدریان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در مجموع امسال حدود یک‌هزار و 682 مترمربع از عرصه‌های جنگلی و مرتعی مهدی‌شهر دچار حریق شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته در راستای کاهش حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی گفت: در حال حاضر پایگاه مردمی اطفای حریق و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در منطقه خطیرکوه راه‌اندازی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه 14 روستای حاشیه جنگل این شهرستان نیز مجهز به وسایل اولیه اطفای حریق شدند تصریح کرد: اجرای برخی اقدامات پیشگیرانه سبب کاهش سطح آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان مهدی‌شهر شده است.

حیدریان با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان گفت: خوشبختانه جوامع محلی مشارکت خوبی با اداره کل داشته و این مهم نقش مؤثری در کاهش وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی داشته است.

وی با بیان اینکه وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی این شهرستان دلایل متعددی داشته است افزود: با توجه به اینکه استان سمنان دارای اقلیم گرم و خشک است این شرایط اقلیمی زمینه وقوع حریق را در این مناطق افزایش داده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه باید مردم جوامع محلی و همچنین گردشگران توجه جدی به حفاظت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی داشته باشند تصریح کرد: گاه حضور گردشگران و بی‌احتیاطی زمینه وقوع حریق را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: بخش‌هایی از اراضی بوستان جنگلی سرخه حصار وخجیر به سبب بارش‌های بهاری پوشیده از علف‌های هرز شده‌اند که با گرم شدن هوا و پایان فصل بهار خشک می‌شوند و امکان آتش سوزی افزایش پیدا می‌کند.

محمد هادی علی احمدی افزود: برای مدیریت و پیشگیری از وقوع احتمالی حریق در اراضی جنگلی منطقه ۱۳، طرح پاکسازی و جمع آوری علف‌های خشک و هرز اجرایی شده است.

شهردار منطقه ۱۳ گفت: گروه‌های اجرایی اطفای حریق هم در بوستان جنگلی سرخه حصار و اراضی خجیر به صورت مداوم و مستمر گشت زنی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • حریق یک دامداری در سمنان
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • تصاویری از عملیات تطفای حریق در بازار بندرعباس
  • اطفای یک حریق پس از ۲ ساعت