Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@08:27:14 GMT

اشرافی گری، سرآغاز فساد برخی مسئولان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۹۹۵۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما احمد توکلی در سومين گردهمايي سالانه سازمان مردم نهاد ديدبان شفافيت و عدالت در قم گفت: در آغاز تشکيل نظام اسلامي دستگاهها به خوبي و در کمال صحت فعاليت مي کردند اما با رواج اشرافي گري ميان مسئولان فسادها آغاز شد.

وی با اشاره به اعدام سلطان سکه گفت: بايد سکه دهنده هم مجرم شناخته و محاکمه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلي افزود: در قوانين ما رشوه دهنده حکم معاونت در جرم را دارد و حتي جرمش سنگين تر از خاطي است چرا که زمينه ساز بروز جرم شده است.

وي امر به معروف و نهي از منکر را يکي از عوامل جلوگيري از فساد در بين مسئولان دانست و گفت: اين فريضه در بين مسئولان مغفول مانده اما اکنون برخورد با فساد مطالبه اي عمومي و همه گير شده و وضعيت مبارزه با فساد بهتر از قبل شده است.

حجت الاسلام و المسلمين سعيدي هم در اين گردهمايي عوامل گريز مردم و مسئولان از شفافيت را برشمرد و گفت: منافقين نيز از ابتداي شکل گيري انقلاب غير شفاف عمل مي کردند و سخن مي گفتند تا جايي که اکنون از خبيث ترين و منفورترين گروهها به شمار مي روند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي، سوء استفاده برخي مردم و مسئولان از شفافيت، راحت طلبي و تربيت هاي غلط خانوادگي را از جمله عوامل گريز مردم و مسئولان از شفافيت دانست و گفت: شفافيت شرط اصلي مبارزه با فساد اقتصادي است و با شفافيت مسير رانت خواري بسته مي  شود.

اميرآبادي نماينده مردم استان در مجلس شوراي اسلامي رفع فساد و رسيدن به هدف عالي شفافيت را از اهداف مهم اين سازمان دانست و گفت: سازمان شفافيت و عدالت به دنبال رسيدن به آرمان هاي اصيل انقلاب است و بدون وابستگي به هرگونه نهاد يا سازماني اهداف و آرمان هاي انقلابي خود را پيش مي برد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قم توکلی شفافیت عدالت اشرافی گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «کابوس‌مند» به کارگردانی حسین حیاتی از ۱۱ اردیبهشت ماه در عمارت ارغوان به صحنه می‌رود.

حسین حیاتی پیش از این و در تابستان سال گذشته نمایش «یه گوشه از دایره» را روی صحنه داشت که با استقبال همراه بود. وی نویسندگی و کارگردانی نمایش «کابوس‌مند» را به عهده دارد.

نمایش «کابوس‌مند» در مورد کسانی است که وظیفه ساخت و اجرای کابوس آدمیان را برعهده دارند ...

این نمایش تازه ترین اثر گروه فرهنگی هنری «پارادوکس» است.

بازیگران «کابوس‌مند» عبارتند از مهدی اشرافی، نوید محسنیان، حمید جانانه، کاوه اکبری، مهدی افراسته، سلاله ارغوان، بیتا طایی.

مهدی اشرافی تهیه کننده این نمایش است.

کد خبر 6087985 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت