Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@05:04:07 GMT

تسهیل روند ترخیص کالاها در گمرک

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۰۰۶۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما­ از گمرک؛​ فرود عسگری گفت: ­در­ شهریور ماه که بحث مابه التفاوت های ارزی ترخیص کالاها که قبلا ثبت سفارش شده بودند، مطرح بود و درباره میزان مبلغ،​ ابهام وجود داشت و مشخص نبود چه سازمانی این پول را باید وصول کند با حبس کالاها و مشکلاتی در گمرکات رو به رو بودیم اما در نهایت با مصوبه دولت تکلیف مشخص شد و این موضوع روند را سرعت بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق مصوبه،­ مابه التفاوت ها را بانک های عامل باید وصول و برای گمرک گواهی صادر کنند.
وی ­با بیان اینکه تکلیف کالاهایی که باید مابه التفاوت را پرداخت کنند هم مشخص شده است، افزود: ­­با ابلاغ فهرست 3700 قلم تعرفه که مشمول معافیت از پرداخت مابه التفاوت شدند هم روند سرعت بیشتری پیدا کرد و الان وضعیت ترخیص کالاها به حالت عادی برگشته است و ما با چالش خاصی مواجه نیستیم.
عسگری ­در پاسخ به این سوال که سرعت ترخیص چقدر است؟ ­­گفت:­­ در گمرک از طریق سامانه از راه دور اظهارها صورت می گیرد و افراد هر لحظه از شبانه روز می توانند تحت بستر وب،­ کالاهایشان را اظهار کنند و ما در گمرک هم چیزی حدود 40 درصد کالاهای مربوط به واحدهای تولیدی، فعالان مجاز اقتصادی و آن هایی که شاخص هایی برایشان تعریف کرده ایم را اصلا به سیستم ارزیابی کارشناسی نمی فرستیم و مستقیم به سطح یک کنترل سیستمی که کالاهایشان با کمترین زمان ترخیص می شود، ارسال می کنیم مگر اینکه کالاها نیازمند مجوزهای سازمان های مختلف مثل استاندارد و... باشند.
رئیس کل گمرک ­در ادامه به موفقیت های گمرک اشاره کرده و افزود:­­ در گزارش شاخص ‌رقابت‌پذیری جهانی الان بهترین رتبه ای که ایران کسب کرده است مربوط به مولفه روند ترخیص کالا است که رتبه 71 را کسب کرده ایم و در شاخص تجارت فرامرزی هم 45 واحد صعود کرده ایم که مربوط به پنجره واحد و تجارت مرزی گمرک بوده و رتبه کشورمان از 166 به 121 ارتقاع پیدا کرده است که هر دو شاخص مربوط به عملکرد گمرک و استفاده از سامانه پنجره واحد می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فرود عسگری تسهیل ترخیص کالا گمرک کشور مابه التفاوت ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص ۵ مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، طباطبایی گفت: در حادثه برخورد اتوبوس مسافربری زاهدان _ اصفهان، در محور مهریز _ یزد، ۱۰ کیلومتری پلیس راه ۶ نفر مصدوم شدند که مصدومان با دو کد آمبولانس اورژانس به بیمارستان فاطمه‌الزهرا (س) مهریز منتقل شدند.
وی با اشاره به اینکه این حادثه ساعت ۰۰:۱۴ بامداد چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ رخ داده، ادامه داد: هم اکنون ۵ مصدوم این حادثه 
پس از دریافت خدمات اورژانس در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز مرخص شده اند و یک مصدوم دیگر هم در بخش تخصصی بیمارستان بستری شده است.

دیگر خبرها

  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • ترخیص ۵ مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در یزد
  • افت ۱۳هزار واحدی شاخص بورس +نقشه