Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@07:59:21 GMT

شایع ترین بیماری بین زنان ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۰۰۹۴

شایع ترین بیماری بین زنان ایرانی

رکنا: یک متخصص ارتوپدی گفت: زانو درد در هر شرایط و سنی ممکن است به سراغ افراد بیاید که این عارضه در سن جوانی به علت ساییدگی در کشکک زانو و در سن های بالاتر به آرتروز ارتباط پیدا می کند .

 مرتضی رجائی متخصص ارتوپدی گفت: زانو درد در هر شرایط و سنی ممکن است به سراغ افراد بیاید که این عارضه در سن جوانی به علت ساییدگی در کشکک زانو و در سن های بالاتر به آرتروز ارتباط پیدا می کند و اغلب مشکلات زانو در هر سنی قابل درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجائی افزود: برای کسانی که علائم زانودرد را دارند انجام حرکات ورزشی ممنوع است،چون باعث هر گونه فشار بر روی مفصل آسیب دیده شده و مشکلات آن را بیشتر می کند ،اما به افرادی که مشکلاتی مثل آرتروز خفیف،ساییدگی کشکک و پرانتزی بودن پا را دارا باشند توصیه می شود که با آب درمانی ،عضلات اطراف زانو را تقویت کنند و بعد از برطرف شدن مشکل ،انجام دادن ورزش Sport های هوازی و نرمش مشکلات خاصی را به وجود نمی آورد.

وی ادامه داد: از شایع ترین مراجعات زنان به کلینیک ارتوپد ،نرمی غضروف کشکک زانو است که بیشتر به نشستن نادرست و حرکات نادرست ورزشی مربوط می شود که اغلب با درمان های غیر از جراحی این مشکلات قابل حل است،همچنین زانو درد در مردان به علت فعالیت فیزیکی روزمره ،فشار و کشش زیادی است که بر زانو اعمال می شود.

این متخصص ارتوپد در خصوص درمان درد زانو اظهار داشت: درمان با توجه به نوع و شدت آن متفاوت است که در اغلب موارد با استراحت کردن ،انجام حرکات کششی و تقویتی ،استفاده کردن از داروهای خوراکی ،ماساژ دادن توسط کرم وژل های موضعی ،مراجعه به فیزیوتراپ و در نهایت عمل جراحی آرتروز قابل درمان است.

وی در پایان یادآور شد: تحمل درد و استفاده نکردن از مسکن های دارویی تصور اشتباهی است که در بین افراد رواج پیدا کرده ،در صورتیکه تحقیقات نشان داده فشار و تحمل درد در بعضی موارد باعث به وجود آمدن مشکلات مغزی شده و خطراتی را در پی دارد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دختر 16 ساله در سالن سولاریوم+عکس سلطان سکه اعدام شد ! / حکم دو مفسد اقتصادی بزرگ امروز صبح اجرا شد +عکس جزییات آخرین عملیات داعشی ها در شمال ایران! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا تجاوز به دختر جوان بعد از قتل مادرش ! +عکس وحشت نرگس از فروخته شدن بچه اش! / این زن باید تن فروشی می کرد! عجیب ترین ادعای یک زندانی پس از آزادی! + فیلم مصاحبه ماجرای نیمه برهنه‌ شدن یک زن در یاسوج / پلیس گزارش داد تجاوز به دختر 3 ساله توسط مرد شلخته! دستگیری وکیل و دادستان متجاوز به کودکان+عکس فیلم لحظه خودکشی دختر دانش آموز دبیرستانی در ساری ماهی 1 میلیون تماس با پلیس گرفته می شود +عکس گران ترین گربه جهان جنجالی شد+عکس دختر 14 ساله قربانی حسادت دوستانش شد+فیلم دستگیری دختر هنرپیشه و پسر خواننده در تهران + جزییات

منبع: رکنا

کلیدواژه: ورزش Sport مسکن زنان استراحت بیماری ایرانی اشتباهی زانو درد عکس دختر فیلم ایران پدر زندگی زن چاقو پسر قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع