Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که کمتر از یک هفته از نشست صلح مسکو می‌گذرد، وزیر دارایی افغانستان اعلام کرد که کشورش قربانی مسئله اوکراین و تغییر رویکرد روسیه در منطقه شده است. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «همایون قیومی» وزیر دارایی افغانستان در سفر به واشنگتن اعلام کرد که کشورش قربانی مسئله اوکراین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که نشست صلح مسکو با حضور نمایندگان طالبان، اعضای شورای عالی صلح افغانستان و مقامات شماری از کشورها از جمله آمریکا در روسیه برگزار شد.

پس از حمله روسیه به اوکراین در سال 2014 که به ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به خاک روسیه انجامید روابط واشنگتن-مسکو به صورت بی‌سابقه‌ای دچار تنش شد.

«همایون قیومی» وزیر دارایی افغانستان در سفرش به واشنگتن گفت: افغانستان مسلئه قربانی اکراین و کشمکش‌های روسیه با آمریکا شده است.

وی اظهار داشت که رویکرد روسیه پس از منازعه اکراین در سطح کشورهای منطقه از جمله افغانستان تغییر یافته است.

وزیر دارایی افغانستان روسیه را متهم کرد که از گروه‌های افراطی و فعالیت‌های مخرب در کشورهای منطقه حمایت می‌کند.

قیومی با اشاره به بحران جاری در این کشور تاکید که تنها خواسته مردم افغانستان برقراری صلح در کشورشان است. البته تا زمانی که پاکستان از حمایت گروه‌های تروریستی دست بر ندارد برقراری صلح در افغانستان ممکن نخواهد شد.

در آغاز حمله آمریکا به افغانستان شماری از کشورهای منطقه از جمله روسیه از مداخله نیروهای آمریکایی و ناتو در این کشور استقبال کردند اما پس از کشمکش‌های اکراین روابط آمریکا و روسیه دچار تنش شد و همکاری مسکو در ماموریت افغانستان کاهش یافت.

پس از آنکه آمریکا تحریم‌های سنگینی را بر روسیه وضع کرد شرکت‌های روسی قادر به فروش بالگرد و سایر تجهیزات نظامی به ارتش افغانستان نبودند. موضوعی که انتقاد شماری از مقامات روسی را برانگیخت.

این تنش‌ها همزمان با تحولات سوریه و وارد عمل شدن آمریکا به نفع گروه‌های تروریستی باعث تشدید اختلافات بین روسیه و آمریکا شد.

کارشناسان معتقدند که سیاست‌های نادرست آمریکا و حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی نظیر داعش حساسیت‌های منطقه‌ای درباره حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان را برانگیخته است.

به همین دلیل کشورهای منطقه با توجه به نقش مخرب واشنگتن خواستار خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هستند.

انتهای پیام/.

 

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دومای روسیه از کشورهای غربی خواسته است تا در مورد تأمین مالی حملات تروریستی اخیر در این کشور تحقیق کنند.

اعضای دومای دولتی روسیه و چند شخصیت عمومی در نامه‌ای به نهادهای مجری قانون در روسیه، آلمان، قبرس، آمریکا و فرانسه، از آنها خواسته‌اند تا درباره سازمان‌دهی و تامین مالی حمله های تروریستی از سوی آمریکا و کشورهای عضو ناتو و سرویس های اطلاعاتی اوکراین علیه روسیه تحقیق کنند.

این نامه خطاب به دادستانی کل روسیه، کمیته تحقیقات روسیه، وزارت دادگستری فدرال آلمان، وزارت دادگستری آمریکا و مقامات قبرس و فرانسه تهیه شده است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، تاکنون ۱۳۹ نفر کشته و ۱۸۲ تن زخمی شده‌اند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در نطقی تلویزیونی گفت که براساس اطلاعات اولیه، طرف اوکراینی برای تروریست‌ها، «دریچه ویژه مرزی» گشوده است تا بدون شناسایی‌شدن از مرز عبور کنند.

کد خبر 6063794

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • تصویری از متهمان عملیات ترویستی مسکو که جنجالی شد
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود
  • وزیر تجارت خارجی کره شمالی وارد مسکو شد
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • بازگشت جهانی داعش
  • حکم دادگاه مسکو برای بازداشت رئیس سرویس امنیتی اوکراین
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟