Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: ايرادات شوراي نگهبان بر کنوانسيون بين المللي مقابله با تامين مالي تروريسم (CFT) در کميسيون امنيت ملي بررسي مي شود.

اردشير نوريان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تاکيد کرد: شوراي نگهبان براساس وظيفه ذاتي براي انطباق مصوبات مجلس با قانون اساسي و شرع مقدس لوايح چهارگانه FATF را هم مورد بررسي قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: شوراي نگهبان بر آخرين مورد اين لوايح چهارگانه که همان کنوانسيون بين المللي مقابله با تامين مالي تروريسم CFT بوده پس از بررسي هاي لازم 23 ايراد گرفته است.
نوريان يادآور شد: ايرادات شوراي نگهيان با حضور معاون امور حقوقي رئيس جمهوري، معاون حقوق وزير امور خارجه و تمامي مديران ذيربط در وزارتخانه ها و نهادهاي حقوقي، سياسي و امنيتي کشور بررسي مي شود.
نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: تلاش بر اين است که ايرادآت شوراي نگهبان پاسخ داده و راهکارها و پيشنهادات لازم در اين خصوص ارائه شود.
وي گفت: نماينده شوراي نگهبان نيز در نشست روز يکشنبه هفته آينده حضور دارد و اين موضوع به صورت همه جانبه بررسي خواهد شد.
نوريان تاکيد کرد: پس از برگزاري نشست فوق العاده روز يکشنبه هفته آينده کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي و ارائه راهکار براي رفع 23 ايراد بر کنوانسيون بين المللي مقابله با تامين مالي تروريسم
(CFT) نتيجه آن به طور کامل و قطعي اطلاع رساني مي شود.
نوريان همجنين در خصوص پولشويي گفت: اين يک اشکال است که برخي از مقامات کشور از جمله ئزير امور خارجه کشورمان نيز به آن اذعان کرده است.
وي تصريح کرد: بايد از وجود اين عارضه و آسيب کسي فرار نکند و براي رفع آن راه حلي پيدا کرد.
نوريان اذعان کرد: اينکه دائم وجود يک مشکل انکار شود راه حل نيست و بايد دنبال راه حل اجرايي براي رفع مشکل و آسيب بود.
به گزارش ايرنا، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز يکشنبه 15 مهر 1397 با الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به کنوانسيون بين المللي مقابله با تامين مالي تروريسم (CFT) موافقت کردند.
در اين راي گيري از مجموع 271 نماينده حاضر در جلسه 143 راي موافق، 120 نماينده مخالف و پنج نماينده راي ممتنع به الحاق ايران به اين کنوانسيون دادند.
اين لايحه شامل يک مقدمه، 28 ماده و يک پيوست است و بر اساس آن جمهوري اسلامي ايران الحاق به کنوانسيون بين المللي مقابله با تامين مالي تروريسم را با شروطي پذيرفت.
لوايح مرتبط با کارگروه ويژه اقدام مالي (FATF) براي استاندارد سازي و ساماندهي نظام بانکي و ارتباط بانک هاي ايران با بانک ها و موسسات مالي دنيا است.
گروه ويژه اقدام مالي يک نهاد فراملي ناظر بر مقررات و قوانين کشورهاي مختلف براي سنجش ميزان کارايي آن ها در مبارزه با پولشويي است.
تاکنون 194 کشور جهان به FATF پيوسته اند.
7362/2097/6021
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری مهر، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: طرح «استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

کد خبر 6086430 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان