Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:49:59 GMT

هلال احمر آماده حوادث مترویی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۰۲۲۴

هلال احمر آماده حوادث مترویی

رئیس مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های زنده‌یاب سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام برگزاری نخستین تمرین مشترک تیم آنست هلال‌احمر ایران با صلیب‌سرخ آلمان، گفت: بر این اساس ۸٠ مربی تیم آنست به همراه سگ‌های جست‌وجو و نجات خود برای ارائه خدمات امدادی به هموطنان در محیط‌های بسته چون مترو آموزش می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا،‌ اسماعیل اسکندری با اشاره به برگزاری تمرین مشترک تیم آنست هلال‌احمر ایران با صلیب‌سرخ آلمان، توضیح داد: با توجه به وضعیت زیرساخت‌های مترویی در کشور و احتمال رخداد حوادث،  تمرین مشترک در یکی از معادن مخروبه اصفهان که شباهت بسیاری به فضاهای مترویی دارد با هدف آماده کردن تیم آنست هلال‌احمر برای ارائه خدمات در این محیط‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ۸٠ مربی تیم آنست به همراه سگ‌های جست‌وجو و نجات خود که از هر استان ٢ قلاده و تهران ۸ قلاده سگ در این دوره شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: بر این اساس سه مصدوم در بخش‌های مختلف معدن پنهان کرده‌ایم تا مربیان آلمانی ابتدا نحوه عملیات جست‌وجو و نجات را در این فضا به تیم‌های آنست آموزش دهند و پس از آن، تمرین تیم‌های ایران انجام می‌شود.

بر اساس گزارش سایت اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، اسکندری با بیان اینکه هلال‌احمر ایران ١٢ سال است با صلیب‌سرخ آلمان تفاهم‌نامه توانمندسازی تیم‌های آنست دارد، گفت: آموزش تیم‌های آنست همواره انجام شده است، اما امسال برای نخستین بار مربیان آلمانی با چهار قلاده سگ در عملیات مشترک به تیم آنست ایران آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است تا در آینده آموزش‌های جست‌وجو و نجات در بهمن ماه و سگ‌های جسدیاب را اجرایی کنیم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هلال‌احمر ایران به قطبی در منطقه تبدیل شده و می‌تواند با توجه به ١١ مربی خود، آموزش‌دهنده تیم‌های آنست در منطقه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مترو هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۱۱ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متاثر از این پدیده گفت: از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه ١٤٠٣ و تا ساعت ٠٥:٠٠ امروز جمعه، ١١ استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد و ۵۴ شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۸۱ مورد عملیات انجام و به ۲۶۵۶ نفر امدادرسانی شده، ۱۵۹ نفر اسکان اضطراری یافته اند، ۱۱۸ نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در ۲۸۱ منزل مسکونی تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها ۱۶۰ تیم عملیاتی شامل (۶۱۵ نفر) مشغول امدادرسانی بوده‌اند، گفت: ۹ دستگاه چادر، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۱۵۵ بسته غذایی بین متاثرین از سیل در این ۱۱ استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • لحظه دلهره‌آور و حساس نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر (فیلم)
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی