Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین مقیمی استاندار تهران در نشست بانوان فعال حوزه اقتصادی که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، درباره دریافت عوارض از فعالان اقتصادی اظهار کرد: در راستای حمایت از فعالان اقتصادی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بخشنامه‌ای ابلاغ کردیم که هیچ عوارضی از آن‌ها دریافت نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بانوان فعال اقتصادی برای دریافت وام به ساختمان‌های اداری مراجعه نکنند، افزود: صندوق توسعه ملی حدود ۱.۵ میلیارد دلار را به دولت اختصاص داده و همچنین به جهاد کشاورزی نیز اعتباری به همین میزان و با بهره صفر درصد اختصاص داده شده است.

مقیمی با اشاره به مذاکره جهاد کشاورزی با یکی از بانک‌ها برای دریافت وام گفت: مذاکراتی با یکی از بانک‌ها صورت گرفته که ۸ درصد از تسهیلات را دولت و بنیاد مستضعفین و ۸ درصد دیگر را متقاضی می‌پردازد.

وی ادامه داد: جذب ما در استان تهران هم از محل صندوق توسعه ملی و یکی از بانک‌ها صورت می‌گیرد و تنها مشکل ما سستی برخی بانک‌ها برای ارائه وام است.

استاندار تهران تصریح کرد: از فرآیند پرداخت وام روستایی در استان تهران رضایت داریم و استان تهران در بین استان‌های کشور رتبه نخست را دارد.

وی با اشاره به وام مشاغل خانگی افزود: برای مشاغل خانگی حدود ۴۸میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که حدود ۵۲ هزار نفر در این خصوص به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کردند و تنها ۱۲ هزار نفر موفق به دریافت وام شدند.

مقیمی در ادامه بیان کرد: مشکل اساسی زنان سرپرست خانوار برای دریافت وام نیست و کمبود فهم عمومی در این رابطه است، چراکه بانک‌ها متوجه ضروری بودن این وام نیستند.

وی افزود: ما می‌توانیم با تسهیلات کم شغل ایجاد کنیم و باید تمام دستگاه‌ها برای صدور وام به متقاضیان در مراحل مختلف کمک کنند و باید همکاری و هماهنگی بیشتر در این زمینه صورت گیرد.

استاندار تهران گفت: بزرگترین مشکل ما واحد‌های اقتصادی کوچک است که از آن‌ها حمایت نمی‌شود، چراکه واحد‌ها و شرکت‌های بزرگ مورد حمایت دولت هستند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در حمایت از واحد‌های کوچک تنها ۴۰ درصد بیشتر پیش نرفته ایم و هنوز نتوانسته ایم دید عمومی را نسبت به کارگاه‌های کوچک ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تهران اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند

محسن مه آبادی فرماندار چناران گفت: زمین واحد‌های ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده اند.

وی گفت: تعدادی از واحد‌های مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

فرماندار چناران گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین‌تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفتگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی در اسلام آباد
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • آیت الله رئیسی تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی