Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-18@03:46:40 GMT

معاملات اوراق تسهیلات مسکن آب رفت

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۰۳۶۱

معاملات اوراق تسهیلات مسکن آب رفت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در پی اعلام افزایش ۸۳.۵ درصدی قیمت مسکن در مهر ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته و همچنین کاهش ۳۲.۳ درصدی تعداد معاملات در تهرانکه به زعم بسیاری از کارشناسان اقتصادی، می توان برداشت رکود تورمی از آن داشت، همچنین با توجه به کاهش اثرگذاری و پوشش دهی تسهیلات مسکن از محل اوراق تا کمتر از ۲۰ درصد ارزش ملک، قیمت هر برگه تسهیلات مسکن نیز در بازار فرابورس در بازه یک ماهه اخیر در کانال ۵۰ هزار تومانی باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آنچه در روز جاری در خصوص معاملات اوراق تسهیلات مسکن اعلام شده، هر برگه تسهیلات مسکن صادره در مهر ماه سال گذشته (تسه ۹۶۰۷) با ارزش ۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان در ارزانترین قیمت و در گرانترین قیمت نیز با نرخ ۶۰ هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین هر برگه تسهیلات مسکن صادره در تیر سال گذشته (۹۶۰۴) در ارزانترین قیمت با نرخ ۵۷ هزار و ۸۰۰ و در گرانترین نرخ نیز با رقم ۵۸ هزار و ۲۵۰ تومان خرید و فروش می شود.

برگه های تسهیلات مسکن صادره در اردیبهشت امسال (۹۷۰۲) در ارقام ۵۸ هزار و ۶۰۰ تا ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان در نوسان است. اما این نوسان برای برگه های تسهیلات مسکن صادره در خرداد امسال (تسه ۹۷۰۳) بین ارقام ۵۹ تا ۶۱ هزار تومان به ثبت رسیده است.

از دیگر اوراقی که در بازه ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان خرید و فروش می شوند، هر برگه امتیاز حق تقدم تسهیلات مسکن صادره در مرداد ۹۷ (تسه ۹۷۰۵) است که در ارزانترین معامله امروز به نرخ ۵۸ هزار تومان و در گرانترین معامله به ارزش هر برگه ۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید.

اوراق تسهیلات مهر ماه امسال (تسه ۹۷۰۷) نیز در حال حاضر کمتر از ۶۰ هزار تومان بوده و ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان خرید و فروش می شود.

گفتنی است خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن، از نظر حجم و تعداد برگه ها نیز با کاهش قابل توجهی برخوردار بوده؛ به گونه ای که اوراق تسهیلات مسکن خرداد ۹۶ در حجم ۳۵ برگه، اوراق تسهیلات مسکن دی ماه ۹۵ در ۸۰ برگه، اوراق خرداد ۹۶ در ۹۵ برگه و اوراق فروردین ۹۶ نیز تنها در ۲۰ برگه به فروش رسیده است.

کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن متعلق به بانک عامل بخش مسکن در کاهش ارزش هر برگه تسهیلات مسکن متعلق به بانک ملی نیز اثرگذار بوده و خرید و فروش هر برگه تسهیلات مسکن صادره در شهریور ۹۷ با نماد «تملی ۷۰۶» با نرخ ۴۴ هزار تومان در جریان است.

در حال حاضر در معاملات امروز فرابورس، تنها ۱۱ برگه از این اوراق خرید و فروش شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وام مسکن معاملات فرابورس بازار مسکن اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۴ هزار واحد مسکن ملی در استان گلستان/ ۱۰۰ درصد تسهیلات جذب شد

استاندار گلستان گفت: در دو سال گذشته ۱۰۰ درصد تسهیلات نهضت ملی مسکن برای ۱۴ هزار واحد مسکونی جذب شده و تاکنون بیش از چهار هزار واحد در مناسبت‌های مختلف به صاحبان آن تحویل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، علی محمد زنگانه شامگاه _دوشنبه، بیست و هفتم فروردین_ در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: موفقیت‌های کسب شده بخش مسکن در سال گذشته حاصل همکاری و اتحاد بخش‌های مختلف بوده است. وی با تاکید بر اینکه این همکاری در سال جدید هم ادامه داشته باشد، افزود: اگر آماده‌سازی و بحث زیرساخت‌ها را جدی بگیریم، استان از منابع مالی بیشتری بهره‌مند می‌شود. استاندار گلستان با اعلام این مطلب که در دو سال گذشته ۱۰۰ درصد تسهیلات نهضت ملی مسکن برای ۱۴ هزار واحد مسکونی جذب شده، اضافه کرد: تاکنون بیش از چهار هزار واحد در مناسبت‌های مختلف به صاحبان آن تحویل شده و برنامه‌ریزی کردیم تا هفته دولت بالغ بر پنج هزار واحد مسکونی دیگر نیز تحویل مالکان شود. وی ضمن یادآوری این نکته که در سال سوم طرح نهضت ملی مسکن قرار داریم، گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت مصوب هیئت دولت هم به لحاظ تعدادی هم به لحاظ ریالی اعتبارات و تسهیلات مسکن روستایی تقریباً تا ۷۰ درصد رشد داشته است. در این جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اداره کل منابع طبیعی، بنیاد مستضعفان، حوزه‌های علمیه و مشارکت در زیرسازی منطقه آزاد اقتصادی اینچه برون امضا شد. کد خبر 744958

دیگر خبرها

  • فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • ثبت معاملات غیرقانونی نهضت ملی مسکن در برخی دفاتر اسناد رسمی
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکن ملی در استان گلستان/ ۱۰۰ درصد تسهیلات جذب شد
  • تسهیلات مسکن در خوزستان بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است
  • رشد بیش از 300 درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان