Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@11:28:14 GMT

موزه صنعت در استان مرکزی راه‌اندازی شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۰۳۶۸

موزه صنعت در استان مرکزی راه‌اندازی شود

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما امروز حتی یک موزه در کشور به نام موزه صنعت نداریم، بنده پیشنهاد دارم که در بحث ایجاد موزه صنعت در استان مرکزی اهتمام ویژه باشد. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد خیاطیان دقایقی پیش در آیین تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: موضوع گردشگری از اولویت‌های اصلی فعالیت در سطح استان است، موضوعی که به‌عنوان موضوع تخصصی سازمان میراث فرهنگی مطرح است و یکی از فرصت‌هایی در کشور به شمار می‌رود که به واسطه آن می‌توان از اقدامات ناجوانمردانه‌ آمریکا بعد از برجام که برعلیه کشور ما شروع کرده و برخلاف تمامی معاهدات بین‌المللی رفتار کردند و تحریم‌های ظالمانه‌ای را مجدد اعمال کرده‌اند عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به طور حتم حوزه گردشگری و ظرفیت‌های صنایع دستی کشور و تبادل میراث فرهنگی در بین کشورهای دیگر یکی از ظرفیت‌های خوب، مهم و اثرگذار در وضعیت فعلی کشور هستند و می‌تواند منشا برکات بسیار خوبی باشد، اگر بتوانیم از ظرفیت‌های گردشگری کشور به نحو مطلوبی استفاده کنیم، در خیلی از حوزه‌ها می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: حوزه گردشگری ظرفیت بسیار خوبی از منظر درآمدی و ارزآوری دارد، اگر امروز ما با پدیده‌ای به نام بسته شدن سوئیفت‌ها در تعاملات بین بانکی رو به رو هستیم، حوزه گردشگری از حوزه‌هایی است که می‌تواند این سوئیفت را دور بزند.

خیاطیان بیان کرد: امروز خیلی از گردشگران در ایران حضور پیدا می‌کنند و آمار خوبی هم در این زمینه داریم و نسبت به سال گذشته آمار گردشگری کشور افزایش چشمگیری داشته، هر کدام از این گردشگران با نقدینگی و ارزآوری که به کشور وارد می‌کنند می‌توانند منشا بسیار خوبی در تامین منابع ارزی کشور باشند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار گردشگرانی که تا به امروز محقق شده و بیش از 6 میلیون نفر گردشگر خارجی به ایران آمده‌اند و آمار دقیقی است که طبق گزارش اداره گذرنامه ارائه شده، با توجه به هزینه‌ای که هر گردشگر باید در ایران صرف کند امروز شاهد این هستیم که منابع بسیار خوبی درحال ورود به کشور توسط گردشگران است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: اقدامات خوبی درحال انجام است نظیر تعیین استان همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری ایران که با بازتاب جهانی داشته، حضور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در ایران و بازتاب آن منجر به این می‌شود که خیل عظیمی از گردشگران خارجی به سمت ایران روانه شوند و از این بابت ان‌شاءالله بتوانیم منابعی را به این سمت هدایت کنیم.

خیاطیان اضافه کرد: استان مرکزی از استان‌های قدیمی کشور بوده که قدمت بسیار خوبی دارد و این قدمت یکی از مشخصه‌های لازم برای حوزه گردشگری است، بحث گردشگری در کشور یک بحث تک‌بعدی نیست، ما امروز در کشور ابعاد مختلف گردشگری را داریم، در برخی از استان‌ها گردشگری از بعد تاریخی، در برخی از بعد سلامت، در برخی از بعد مذهبی و زیارتی است، آن چه که برای ما اهمیت دارد و باید به آن توجه کنیم، این که با توجه به کارکرد هر استان حوزه گردشگری را بر آن مدار و بر مبنای آن فعال کنیم.

وی افزود: استان مرکزی از استان‌هایی است که به‌عنوان پایتخت صنعتی کشور همواره مطرح بوده و ابعاد صنعتی این استان نسبت به سایر ابعاد آن برجسته‌تر است، اما امروز شاهد هستیم که ما حتی یک موزه در کشور به نام موزه صنعت نداریم، بنده پیشنهاد دارم که در بحث ایجاد موزه صنعت در استان مرکزی اهتمام ویژه باشد و برای تحقق آن سازمان هم کمک می‌کند.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: وجود منزل بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در خمین یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب و بلامنازع استان مرکزی است، اما اگر به این مهم به عنوان یک فرصت نگاه کنیم شاید در حقیقت در بحث گردشگری نتوانیم کاری کنیم، اما استان مرکزی قرار نیست که همیشه به تنهایی در جذب گردشگر فعالیت کند.

خیاطیان بیان کرد: در مراسم معارفه مدیر کاخ نیاوران این موضوع را مطرح کردم که بناهایی مانند کاخ نیاوران، سعدآباد و غیره که از آنها بهره ‌می‌بریم ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده که بیانگر موضوعات بسیار زیادی است، به شرط این که این را در کنار منزل امام خمینی(ره) قرار دهیم، ما امروز نیاز به اگاهی‌بخشی داریم، نیاز به آگاهی بخشی به نسل جوان داریم که اتفاقی که در این خانه قدیمی افتاد در کنار کاخ‌های اینچنینی به نسل‌ها آینده تبیین شود.

درحال بروزرسانی....

R41371/P1486/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد

ایسنا/مرکزی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری آئین روز ملی قنات با حضور جمعی از کشاورزان دشت بهریار شهرستان دلیجان خبر داد.

محمود مرادی امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: کشاورزان در این مراسم به مناسبت  گرامیداشت روز ملی قنات ایرانی، مظهر قنات تاریخی بهریار را به امید فزونی برکت، گلریزان و گلاب افشان کردند.

وی گفت: ایرانی‌ها با ابداع فن قنات در سرزمین نیمه خشک ایران بزرگترین تمدن‌ها را ایجاد کردند و در واقع با مدیریت منابع آب آبادانی را به ارمغان آوردند، لذا وظیفه همه ما این روزها حفاظت از این میراث معنوی است تا نسل‌های آینده از ما به نیکی یاد کنند.

او با بیان اینکه قنات بهریار به عنوان یک اثر ارزشمند تاریخی مربوط به دوره صفوی در تاریخ یکم اردیبهشت ۱۳۹۴ به شماره ۳۱۲۳۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، افزود: امسال مراسم روز ملی قنات برای سومین سال متوالی در راستای انجام مقدمات ثبت جهانی این میراث ارزشمند تاریخی دلیجان برگزار شد.

مرادی افزود: قنات بهریار یکی از کهن‌ترین میراث ارزشمند شهر دلیجان است که با تلاش سعید اصغری، محقق و تاریخ نویس دلیجانی در میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: متاسفانه قنات بهریار حال خوبی ندارد و لازم است مدیریت شهری دلیجان این مهم را درک کند که یکی از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی شهر در معرض نابودی است و باید اقدامات ضروری برای نجات آن را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام    

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت