Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@22:57:59 GMT

تغییر نام شهرها در هند از نام های اسلامی به هندو

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۰۷۰۸

تغییر نام شهرها در هند از نام های اسلامی به هندو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، با وجود انتقادهای تند جامعه مدنی، حزب «بهاراتیا جاناتا» حزب حاکم بر هند نام «اسلامی» شماری از شهرهای هند را به نام‌های هندو تغییر داد.

هفته گذشته «یوگی آدیتیاتات» وزیر اول ایالت شمالی «اوترا پرادش» اعلام کرد نام شهر «الله‌آباد» به «پریگراج» و نام «فیض‌آباد» به «آیودهیا» تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آدیتیاتات، راهب و سیاستمدار هندو و همچنین حزب بهاراتیا جاناتا، می‌گوید نام‌هایی که بر این شهرها گذاشته شده، نام‌های باستانی آن‌ها است؛ نام‌هایی که قرن‌ها پیش از ورود مسلمانان به هند، برای مردم شبه قاره شناخته شده بوده است.

مساله وقتی در جامعه چند ملیتی هند نگران کننده می‌شود که بدانیم این تصمیم، تنها به ایالت اوترا پرادش محدود نبوده و دولت‌های محلی تحت سیطره حزب بهاراتیا جاناتا در دیگر نقاط این کشور هم رویه مشابه تغییر نام شهرها، خیابان‌ها و فرودگاه‌ها را در پیش گرفته‌اند. برای مثال در ایالت غربی «گجرات» دولت محلی درصدد تغییر نام «احمدآباد» به «کارناواتی» است. از سوی دیگر در ایالت «بیهار» (بهار) هم احزاب ملی‌گرای حاکم پیشنهاد تغییر نام شهر «بختیارپور» را مطرح کرده‌اند.

منتقدان این رویکرد حزب حاکم هند و شخص «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور با یادآوری خشونت‌ها میان مسلمانان و هندوهای افراطی در دهه ۹۰ بر سر تخریب مسجد «بابری» می‌گویند تغییر نام‌های دوران حاکمیت اسلام در هند، می‌تواند علاوه بر خدشه دار کردن چهره بی‌طرف دولت هند، آتش تنش میان میلیون‌ها شهروند این کشور را بار دیگر شعله ور سازد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی هند مسلمانان هند منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت صحت ندارد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعاتی از تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است.

بیشتر بخوانید: برکناری خاندوزی صحت ندارد

وی تصریح کرد: شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227481 برچسب‌ها اقتصاد ایران

دیگر خبرها

  • هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • هم‌افزایی شهرداران کلانشهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت
  • رئیسی: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها است
  • گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود
  • ببینید | واکنش دولت رئیسی به احتمال تغییر در تیم اقتصادی
  • خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت صحت ندارد
  • تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند
  • بارندگی‌ در پاکستان جان ۲۱ نفر را گرفت
  • همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق | تصاویر