Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@10:49:24 GMT

حمایت بانک ملّی ایران از گردش چرخ تجارت داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۰۷۷۰

ساعت24-بانک ملّی ایران در راستای حمایت از تجار و بازرگانان و رونق تجارت داخلی کشور، در هفت ماه ابتدای امسال بیش از 53 هزار فقره تسهیلات مضاربه به بنگاه ها و فعالان اقتصادی پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملّی ایران، تسهیلات در قالب عقد مضاربه، فرصت مناسبی را برای توسعه فعالیت های بخش بازرگانی فراهم می کند تا از تسهیلات موصوف به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور ( بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک ملّی ایران در راستای حمایت از بخش های اقتصادی و همسویی با اهداف کلان دولت جهت حمایت از بازار اشتغال آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات در قالب مضاربه، نقدینگی مورد نیاز بنگاه ها و فعالان اقتصادی را تامین کند.

در چارچوب تسهیلات مضاربه، سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی از سوی بانک تامین و بدین ترتیب بانک نیز از سود حاصل از فعالیت های مذکور، مطابق سهم پیش بینی شده در قرارداد، منتفع می شود.

مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه و حداکثر شش ماه بوده که منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.

بانک ملّی ایران در هفت ماه نخست امسال تعداد 53 هزار و 202 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 44 هزار و 171 میلیارد ریال پرداخت کرده است تا بخشی از نیاز بنگاه ها به نقدینگی را تامین نموده و بازار کسب و کار را رونق بخشد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار بانک ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، زارع با بیان این که بانک ملی ایران رکوردهای مهمی را در خروج از بنگاه‌داری در مقایسه با سایر بانک‌های کشور به ثبت رسانده است، تأکید کرد: وظیفه ذاتی بانک‌ها، ایجاد فرصت‌های مناسب برای خلق بنگاه است و بانک‌ها باید با توجه به این وظیفه خود شرایطی را فراهم کنند تا با خلق و گسترش شرکت‌های تولیدی، فرصت‌های اشتغال جدیدی نیز در اقتصاد کشور تولید شود.

وی افزود: ماندگاری بانک‌ها در بنگاه‌ها موجب می‌شود تا چرخه ایجاد بنگاه‌های جدید متوقف شود، ازاین‌رو مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم بر خروج بانک‌ها از بنگاهداری با هدف خلق بنگاه‌های جدید تأکید دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به واگذاری پتروشیمی شازند توسط بانک ملی ایران گفت: عملکرد این بانک در خروج از بنگاهداری در شبکه بانکی کشور شاخص است و باید به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: براساس قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مصوبات پول و اعتبار، بانک‌ها نباید بنگاهداری کنند و باید در راستای واگذاری دارایی‌های خود قدم بردارند.

رحیم زارع بیان کرد: واحدهای تولیدی احیاء شده توسط بانک‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شوند و از همان نقطه آغاز که وارد قراردادی برای خلق بنگاه می‌شوند، باید به نقطه خروج نیز فکر کنند.

نماینده مردم آباده، بوانات ،خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از رویکرد مدیریت بانک ملی ایران در این زمینه گفت: بانک ملی ایران به‌عنوان یک بانک پیش‌رو در نظام بانکی کشور بزرگ‌ترین عرضه شبکه بانکی را با واگذاری پتروشیمی شازند به مبلغ ۳۶ همت رقم زده است.

وی تصریح کرد: واگذاری پتروشیمی شازند به شرکت پالایشگاه تهران که ۷۰ درصد سهام آن در قالب سهام عدالت در اختیار عموم مردم است، یک تجربه موفق در شبکه بانکی کشور بوده است و بدون شک عواید این واگذاری به‌صورت مستقیم به سهامداران این شرکت که عموم مردم هستند، می‌رسد.

دیگر خبرها

  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • انجمن واردکنندگان برنج ایران: برنج وارداتی هم از سفره مردم پر می‌کشد؟