Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@04:02:14 GMT

17هزار برنامه هفته کتاب در کشور برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۰۷۸۱

17هزار برنامه هفته کتاب در کشور برگزار می شود

شهرری- ایرنا- معاون توسعه و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور از برگزاری 17 هزار عنوان برنامه در 2 هزار و 500 کتابخانه سراسر کشور در هفته کتاب خبر داد.

مهدی رمضانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تجدید میثاق کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور با آرمان های امام خمینی(ره) در حرم مطهر به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی، طیف های مختلفی از برنامه های فرهنگی، اجتماعی و سرگرمی را در برمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به برگزاری برنامه های نقد و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: برگزیدگان حوزه کتابخوانی و کتابخانه، روسای انجمن های برتر و خیرین برتر کتابخانه ساز در روز 24 آبان در تالار وحدت معرفی و تقدیر می شوند.
معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور تصریح کرد: حضور و مراجعه برای مطالعه و دریافت کتاب از سیاست های اصلی این نهاد فرهنگی است و در این زمینه فعالیت های خوبی در استانها انجام شده است.
وی با بیان اینکه کتابخانه ها باید به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل و محل مراجعه شوند، عنوان کرد: 13 کتابخانه در کل کشور در هفته کتاب امسال افتتاح می شود ضمن اینکه تا پایان سال جاری نیز 80 کتابخانه دیگر نیز به بهره برداری می رسد.
رمضانی گفت: در حال حاضر سه میلیون نفر در کشور عضو کتابخانه های این نهاد هستند که این رقم برای نهاد قابل قبول نیست و باید تعداد اعضا افزایش یابد.
کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی امروز (چهارشنبه) با آرمان های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.
24 تا 30 آبان ماه به مدت یک هفته روز بزرگداشت سید محمدحسین طباطبایی به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.
/6003/1970

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هفته كتاب تجديد ميثاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: در اقدام خیرخواهانه خانواده زنده‌یاد فاطمه لشکری، ۵۰۰ جلد کتاب باارزش از کتابخانه شخصی آن را به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر اهدا کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حیدر راهب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر دارای 79 باب کتابخانه عمومی است، اظهار داشت: این کتابخانه‌های عمومی به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهند.

وی از اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه‌های عمومی بوشهر خبر داد و بیان کرد: خانواده زنده‌یاد فاطمه لشکری در اقدامی خیرخواهانه کتابخانه شخصی وی را به کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر اهدا کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، اضافه کرد: این خانواده بیش از 500 نسخه کتاب با ارزش را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر اهدا کرده است.

راهب، ترویج کتابخوانی را در همه سطوح را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در کتابخانه‌های عمومی علاوه بر خدمات کتاب‌محور، خدمات فرهنگی و ترویجی نیز انجام می‌شود.

افسانه دارابی، مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر هم با بیان اینکه این کتاب‌ها اغلب با موضوع ادبیات فارسی هستند، تصریح کرد: طی مراسمی به‌زودی، ضمن تجلیل از این حرکت خیرخواهانه، آیین نکوداشت سال‌ها فعالیت علمی و فرهنگی این بانو در طول حیات خود در این کتابخانه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • انتصاب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد