Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شوری اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اجرای طرح معاینه فنی خودرو و معاینه برتر در کاهش میزان آلودگی هوا موثر بوده، گفت: به تدریج میزان آلودگی هوا مدیریت و کنترل می کنیم و خودروها به سمت استانداردسازی و رفع نقص می روند.

«زهرا صدراعظم نوری» درباره تمهیدات مدیریت شهری برای کاهش وارونگی هوا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: خوشبختانه وضعیت جوی و آب و هوایی به گونه ای است که به کمک مردم تهران آمده است و میزان آلودگی هوا با توجه به بارش های خوبی که بوده بسیار کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شوری اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر هوا در وضعیت پاک و سالم قرار دارد، افزود: اجرای طرح ترافیک و محدود کردن تردد خودروها در منطقه مرکزی شهر تهران بسیار به موضوع کاهش آلودگی هوا کمک کرده است.

 

تاثیر مثبت اجرای طرح معاینه فنی خودرو و معاینه برتر نیز در کاهش میزان آلودگی هوا

وی با بیان اینکه اجرای طرح معاینه فنی خودرو و معاینه برتر نیز در کاهش میزان آلودگی هوا موثر بوده است، ادامه داد: در قالب اجرای این طرح ها، داریم به تدریج میزان آلودگی هوا مدیریت و کنترل می کنیم و خودروها به سمت استانداردسازی و رفع نقص می روند.

 

صدراعظم نوری با اشاره به نصب فیلتر جذب دوده در خودروهای فرسوده نظیر اتوبوس و خودروهای عمومی، خاطرنشان کرد: اقداماتی که در کاهش میزان آلودگی هوا صورت گرفته خیلی موثر بوده در کاهش آلودگی و مدیریتی که در تردد خودروها در حال انجام است.

 

وی با اشاره به تاثر مثبت بارندگی های اخیر بر کاهش میزان آلودگی هوا، گفت: در ماه های آذر و دی که پیش رو داریم امیدواریم حداکثر بارندگی ها را داشته باشیم که آلودگی به کمترین میزان برسد و در زمان وارونگی هوا، کمترین میزان آلودگی را داشته باشیم.

 

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شوری اسلامی شهر تهران درخصوص اقدامات مدیریت شهری در روزهای بارندگی، گفت: تقریبا حوزه خدمات شهری هم در ستاد و هم شهرداری های مناطق آمادگی های لازم را برای مدیریت بحران دارد.

 

آمادگی مدیریت شهری برای مواجه به شرایط جوی ناپایدار

وی با بیان اینکه لایروبی انهار و پاکسازی جوی ها و معابر اقداماتی است که از قبل انجام شده، افزود: تجهیزاتی در سطح مناطق تدارک دیده است که در هنگام بارش برف از آن ها برای پاکسازی معابر استفاده کند و از بروز ترافیک و ازدحام خودروها جلوگیری شود.

 

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: آمادگی خوبی در مدیریت شهری دیده می شود که به خوبی شرایط را مدیریت کند و هم شهروندان لذت ببرند از بارندگی ها و این شرایط برایشان عسر و حرجی ایجاد نکند.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان همدان طرح 550 هزار هکتاری خوزستان اردبیل شیراز بیرجند هفته کتاب و کتابخوانی استاندار جدید زنجان جلسه هیئت دولت زهرا صدراعظم نوری مدیریت شهری آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان

 حمیدرضا علیدادی سلیمانی  گفت: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۸ هزار و ۵۶۵ دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جیرفت مراجعه کردند که این عدد نشان از رشد ۲۸ درصدی مراجعه به مرکز معاینه فنی سنگین در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها کلیه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند، افزود: از این تعداد معاینه فنی صورت گرفته، ۹ هزار و ۱۳۹ مورد قبولی مرتبه اول، ۴ هزار و ۵۷۷ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و ۴ هزار و ۸۴۹ دستگاه نیز در تست‌های مربوطه رد شدند. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با بیان اینکه هم اکنون  در جنوب کرمان فقط یک مرکز معاینه فنی فعال است که محل فعالیت آن در شهرستان جیرفت می‌باشد، ادامه داد: در این مرکز، علاوه بر بازدید‌های ظاهری، شامل: کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها ، آینه‌ها و چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه، شامل: تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

وی از کلیه رانندگان پرتلاش و زحمت کش خواست با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی از سلامت خودروی خود مطلع شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد