Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد- ایرنا- نخستین مرکز نوآوری کنجد و محصولات کنجدی دانشگاههای علمی کاربردی کشور روز چهارشنبه در مراسمی در محل مرکز این آموزشگاه در اردکان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در این آیین هدف از این اقدام را جمع‌آوری ایده‌های مختلف در زمینه کنجد و محصولات کنجدی به ‌منظور ایجاد تنوع در محصولات این بخش در استان یزد بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین موسی زاده با اظهار امیدواری نسبت به توسعه هرچه بیش‌تر این حرفه در سطح سنتی و صنعتی تصریح کرد: وجود کارگاه‌ها و کارخانجات متعدد این محصول، دانش انباشته خیلی خوبی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات بیکاری را مرتفع کند.
موسی‌زاده گفت: در صورت همکاری مسئولان استان و شهرستان، می‌توان اطمینان داد که بیکاری در این شهر و حرفه نزدیک به صفر خواهد رسید و علاوه بر آن، شاهد توسعه و نوآوری این حرفه برای مردم کشورمان خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان یزد نیز بیان داشت: راه‌اندازی این مرکز در دانشگاه علمی کاربردی اردکان این پیام را می‌رساند که این مرکز به دنبال بحث‌های مهارتی و نزدیک کردن آموزش‌ها به نیازهای شغلی است.
محمد صالح احمدی اظهار داشت: با راه‌اندازی این مرکز، ایده‌های جدید از سوی دانشجویان تبدیل به ثروت و کار می‌شود و برای هر ایده مطالعاتی، ۵۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۲ درصد پرداخت می‌شود.
فرماندار اردکان نیز در این نشست با بیان این‌که اردکان، قطب تولید محصولات کنجدی است گفت: بیش از ۷۵ درصد کنجد وارداتی به کشور در شهرستان اردکان مصرف می‌شود.
هادی مقیمی افزود: در دنیای پررقابت امروز، فرآیند تولید باید اقتصادی و با بهره‌مندی از حداکثر ارزش‌ افزوده باشد و این امر جز با تحقیقات لازم و رفع اشکالات امکان‌پذیر نیست.
وی با اشاره به قدمت صنعت حلوا ارده‌ سازی در اردکان و توسعه کارگاه‌های تولید این محصول پرطرفدار، افزود: افزایش کمی واحدها، ما را از نوآوری و ابتکار بی‌نیاز نمی‌کند و لازم است بهره‌وری در همه صنایع ازجمله محصولات کنجدی ارتقا یابد.
این مسئول با اشاره به موقعیت جغرافیایی اردکان تصریح کرد: این پتانسیل ویژه می‌تواند در حوزه‌های کاشی و سرامیک، فولاد و شیشه نیز به کمک صنعت بیاید و مراکز نوآوری و تحقیقاتی در این حوزه‌ها ایجاد و تأسیس شود.
وی گفت: احداث مراکز نوآوری و تحقیقات در کنار امنیت سرمایه‌گذاری و ثبات در اردکان، کمک شایانی به توسعه صنعت و حفظ و پیشرفت آن خواهد کرد.
با حضور مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، فرماندار اردکان و جمعی دیگر از مسئولان، اولین مرکز نوآوری کنجد و محصولات کنجدی از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرکز علمی کاربردی اردکان آغاز به کار کرد.
دانشگاه علمی کاربردی اردکان در سال 1390 تاسیس و دانشجویان آن عموما در رشته های فنی و متناسب با نیازهای منطقه در حال تحصیل هستند .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كنجد كنجد شهرستان اردكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی روسا و مسئولان حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در سالن سردار دلها سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد آیت‌الله مطهری و روز معلم، این روز را به اعضای هیئت علمی دانشگاه و معلمان بزرگوار تبریک گفت.

فرهنگ بیان کرد: شهید مطهری در کسوت یک روحانی آشنابه مسائل روز، چون معلمی روشنگر در محیط‌های علمی قبل از انقلاب به‌خصوص با ورود به دانشگاه همچون شمعی پرفروغ بسیاری ازقرائت‌های اشتباه از اسلام و دین را اصلاح و در تبیین عقلانیت با متهجرین دینی مبارزه کرد. منظومه آثار این استاد بزرگ زمینه‌های فکری و اعتقادی بسیاری از انقلابیون را جهت‌دهی کرد.

وی همچنین افزود: جا دارد از خداوند متعال علو درجات برای این شهید عزیز و همه شهدای انقلاب اسلامی را خواستار باشیم. امروز، روز معلم، روز استاد و گرامیداشت مقام معلم که تک تک شما عزیزان از جمله معلمین بزرگواری هستید که چون چراغ راهنما فرزندان این کشور را هدایت و زمینه‌ساز رشد و شکوفایی جامعه و تولید دانش هستید.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به مقوله تعلیم و تربیت اجتماعی به‌خصوص آراستگی و شئون رفتاری را در دانشگاه‌ها مهم دانست و افزود: مسئله آراستگی و شئون که ازجمله مصادیق تربیت اجتماعی است و باید توسط مسئولان دانشگاه و استادان با برنامه‌ای منسجم و علمی در دستور کار قرار گیرد.

فرهنگ متذکر شد: ما باید بتوانیم به‌عنوان یک مجموعه فرهیخته و معتبر نقش خود را به‌خوبی در جامعه اسلامی ایفا کنیم. مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها علاوه بر تولید دانش و ارائه راهکار‌های علمی پژوهشی باید در حوزه‌های فرهنگی نیز پیشرو باشیم که قطعاً این اقدامات در دانشگاه می‌تواند سایر محیط‌ها را نیز متاثر بکند.

وی همچنین بیان کرد: وقتی به مقوله رفتار و پوشش و اجرای آن در دانشگاه اشاره می‌کنیم و باید برای این موضوع خاص برنامه داشته باشیم و در این راستا واحد‌های دانشگاهی باید برای داشتن فضایی آراسته همراه با شئونات رفتاری مناسب با محیط، با برنامه‌ریزی کاربردی مناسب نسبت به این مسئله داشته باشند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به چهار اقطاب اثرگذار در تعلیم و تربیت اجتماعی نقش استادان را نقش‌محوری دانست و ادامه داد: نقش ذاتی استادان و معلمان از دیر باز هم آموزش و تربیت علمی بوده و هم پرورش اعتقادی و اجتماعی بوده است.

در ادامه جلسه هریک از مسئولان حاضر نقطه‌نظرات و موانع و چالش‌های اجرایی شدن بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی را در واحد‌های دانشگاهی بیان داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • خانواده اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم