Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:51:00 GMT

16 قصه از گیلان در انتظار رای مردمی است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۱۱۲۵

16 قصه از گیلان در انتظار رای مردمی است

رشت - ایرنا - 16 قصه 90 ثانیه ای از قصه گویان برتر استان گیلان در مرحله انتخاب مردمی بخش 90 ثانیه ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری در انتظار رای مخاطبان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از بین هفت هزار قصه در بخش 90 ثانیه ای، 120 قصه از استان های مختلف کشور انتخاب شده که 16 قصه مربوط به 14 قصه گو از این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسنفدیار ضایی افزود: محمد رسول حقدوست (با سه قصه)، شهربانو ‌مشکبید‌ حقیقی، خدیجه زحمتکش، ‌فاطمه نصیر، ‌اکرم السادات حسینی و هنگامه ناصحی، منی‍ژه واحد، مبینا مبرا و یسنا قاسمی از کارکنان و اعضای برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در این بخش هستند.
وی اظهار داشت: محمدعلی (پرویز) فکر ‌آزاد،‌ بهزاد یاحید، فهیمه‌ دهقان و جواد اصغری از انجمن (گیله قصه) و روح الله محمدی آتش نشان گیلانی از دیگر قصه گویان استان گیلان هستند.
وی بیان داشت: بخش 90 ثانیه ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری با تکیه بر محور موضوعی زندگی من (زندگی بهتر، غم و شادی) برگزار شد و شرکت‌ کنندگان در آن به روایت مستند ‌گونه از غم‌ها، شادی‌ها و لحظات پندآموز زندگی در قالب فیلم 90 ثانیه‌‌ پرداختند.
وی ادامه داد: در این مرحله قصه‌ های برتر از روز 20 آبان در برنامه (کتاب باز) شبکه نسیم سیما، پایگاه جشنواره قصه‌گویی به نشانیwww.kanoonfest.ir ، سایت آپارات و همچنین با هشتگ (#قصه_زندگی_من) در شبکه‌ های اجتماعی منتشر شده تا با آرای مردمی سه قصه برتر نیز از سوی قصه‌ دوستان انتخاب شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خاطر نشان کرد: قصه‌های 90 ثانیه‌ای که شامل سرگذشت و نکته‌ های عبرت‌ آموز زندگی مردم کشورمان از اقصی نقاط کشور است، از سوی داوران ملی جشنواره نیز داوری خواهند شد.
بیست ‌و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می ‌شود.
7286 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كانون پرورش فكري قصه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است