Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:43:42 GMT

آغاز پخش مجموعه «سمفونی زاینده‌رود» در شبکه مستند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۱۱۶۲

آغاز پخش مجموعه «سمفونی زاینده‌رود» در شبکه مستند

به گزارش خبرنگار مهر، «سمفونی زاینده‌رود» به تهیه‌کنندگی سید محسن طباطبایی پور و کارگردانی ۱۱ مستندساز اصفهانی تولید شده است و منوچهر مشیری مستندساز به ‌عنوان مشاور در این پروژه حضور دارد.

این مجموعه از تولیدات جدید شبکه مستند سیما است و با نگاهی به موضوعاتی مانند ارتباط زاینده‌رود با شادی و ناشادی و سلامت مردم اصفهان از دیدگاه زنان، ارتباط صنعت اصفهان و زاینده‌رود، یخچال‌های کوه زردکوه در منطقه کوهرنگ، تاثیر معماری خاص پل خواجو در تجمع و هنرنمایی دوستداران آواز در اصفهان، آثار بی‌آبی در زندگی کشاورزان، ساخت پل‌های جدید و تعامل میان شهروندان و پل‌های زاینده‌رود در عصر جدید، اوضاع زاینده‌رود در سرچشمه، مرکز و انتهای رود، وضعیت تالاب گاوخونی و چگونگی عملکرد گروهی مردم‌نهاد برای حفظ و بقای آن، اصفهان از نگاه سیاحان، پژوهندگان و شرق شناسان، بررسی نقش زاینده‌رود در هویت بخشی به اصفهان از طریق مقایسه آن با رودی مشابه در شهر فرایبورگ که خواهرخوانده اصفهان خوانده می‌شود، جوی‌های اصفهان و زندگی و خاطرات عکاسان قدیمی و سیار حاشیه زاینده‌رود ساخته ‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پدر زاینده‌رود، مادر زاینده‌رود» که این پنجشنبه از شبکه مستند پخش می شود به خواهرخواندگی زاینده‌رود و راین آلمان می‌پردازد.

این مجموعه پنجشنبه‌ها ساعت ۲۰ از شبکه مستند روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن جمعه‌ها ساعت ۱۰ خواهد بود.

کد خبر 4458381 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: زاینده رود سینمای مستند شبکه مستند سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهان معرفی می‌شوند

مجموعه مستند ۱۳ قسمتی «در برابر تاریکی» به کارگردانی اسماعیل ذبیح‌الله به روی آنتن افق می‌رود.

این مجموعه مستند روایتی متفاوت از زندگینامه ورزشکاران خارجی در رشته‌های مختلف است که حامی فلسطین هستند و رویکرد‌های ضد رژیم صهیونیستی دارند. البته این رویکرد در زندگی آنان نقش مهمی داشته و تنها یک شعار رسانه‌ای مخصوص فضای مجازی نیست بلکه نسبت به آن اقدامات عملی انجام داده‌اند و همه دنیا حمایت آنها از فلسطین را دیده‌اند.

در هر قسمت سراغ زندگی یکی از ورزشکاران می‌روند که از آن جمله می‌توان به کریستیانو رونالدو، محمد صلاح، فتحی نورین، مارادونا، اریک کانتونا، مایک تایسون، کریستین زیمرمن و … اشاره کرد. برای مثال، زیمرمن یک سوارکار آلمانی‌الاصل و قهرمان المپیک است که تصمیم گرفته در تیم فلسطین در مسابقات شرکت کند.

همچنین فتحی نورین، جودوکار الجزایری است که با ورزشکار رژیم صهیونیستی مسابقه نداده تا از این طریق رویکرد ضد صهیونیستی خود را در صحنه مسابقات بین‌المللی به نمایش بگذارد.

لازم به ذکر است که در هر قسمت تلاش شده از بیوگرافی خود ورزشکار استفاده شود و به اتفاق اصلی که حمایت او از مردم فلسطین است برسند. در حقیقت، هر قسمت شامل پرتره‌ای از خود ورزشکار به همراه فعالیت‌های ضد صهیونیستی اوست.

کارگردان و تهیه‌کننده: اسماعیل ذبیح الله، طراح: وحید مردانه، تدوین: سیاوش معصومی، نویسنده: هدی حشتمیان و سیاوش معصومی و پژوهش: هدی حشمتیان.

مجموعه مستند «در برابر تاریکی» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ و تکرارش روز بعد ساعت ۱۲ بامداد، ۷ صبح و ۱۳:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • «اسلحه مادری» در قاب شبکه دو
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهان معرفی می‌شوند
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما
  • معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین در «در برابر تاریکی»