Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد- ايرنا- بخشدار خرانق اردکان گفت: همزمان با شب يلدا، نخستين جشنواره استاني زردک (هويج زرد) در اين بخش برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا جاويد عيداني روز چهارشنبه در نشست هماهنگي نهايي برگزاري اين جشنواره، آن را آغازي براي فعاليت هاي اثر بخش اجتماعي توسط تشکل هاي مردم نهاد در خرانق عنوان نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: اين جشنواره بهانه و فرصتي است تا افراد بومي علاقه مند در حوزه فعاليت هاي اجتماعي با ايجاد انسجام، مسير تازه اي را در خرانق رقم بزنند.
رقيه کرمانيان معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري شهرستان اردکان هم با اشاره به نياز جامعه به شور و نشاط اجتماعي به اهداف برگزاري اين جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره زردک با هدف ايجاد نشاط اجتماعي با تکيه بر محورهاي اقتصادي، کشاورزي و ميراث فرهنگي برگزار مي شود.
محمدرضا بهجتي رئيس اداره صنعت معدن و تجارت اردکان نيز از دعوت و حضور اتحاديه ميوه و تره بار استان با هدف کمک به کشاورزان توليد کننده محصول زردک خبرداد و برگزاري اين جشنواره را گامي مهم در جهت حمايت از بخش کشاورزي به ويژه در روستاها خواند.
احمد شکراللهي رئيس اداره ورزش و جوانان اردکان نيزاز رقابت تيم هاي ورزشي بومي و محلي در حاشيه برگزاري اين جشنواره خبر داد.
حميد مشتاقيان رئيس اداره ميراث فرهنگي نيز با پر اهميت خواندن حضور گردشگران داخلي و خارجي در اين جشنواره خواستار توجه ويژه به محور گردشگري و توريستي در اين جشنواره شد و براي حضور گردشگران داخلي و خارجي در اين فستيوال قول همکاري داد.
نادرمتألهي رئيس فني و حرفه اي شهرستان اردکان نيز در ادامه از کمک اين سازمان در زمينه جذابيت بيشتر نمايشگاه عرضه محصولات سنتي و غذاهاي محلي و صنايع دستي خبر داد.
در پايان اين نشست محسن فتاحي دبير نخستين جشنواره استاني زردک، زمان برگزاري جشنواره را روزهاي پاياني آذرماه سال جاري اعلام کرد و گفت: با توجه به شرايط اقليمي و مشورت با کشاورزان منطقه زمان برگزاري جشنواره زردک از اواسط آذر ماه به روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه 28 و 29 آذر ماه موکول شد.
روستاي خرانق مرکز اين بخش در 85 کيلومتري شرق اردکان قرار دارد و از روستاهاي تاريخي استان يزد محسوب مي‌شود و سالانه 400 تن محصول زردک در آن برداشت مي شود.
مرکز شهرستان 98 هزار نفري اردکان هم در 60 کيلومتري شمال شهر يزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی باشه‌آهنگر، حامد بهداد، ابوالفضل جلیلی، نیکی کریمی، محمود کلاری، رضا کیانیان و محمدحسین لطیفی، ۱۶ فیلم سینمایی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را داوری می‌کنند.

اسامی فیلم‌های سینمایی به این شرح است: «۷۶۰۰» از بهروز باقری، «احمد» از امیرعباس ربیعی، «آپاراتچی» از قربانعلی طاهرفر، «آسمان غرب» از محمد عسگری، «آفتاب گرگ و میش» از محسن دانشور بیری، «بی‌تار» از جمیل رستمی، «پدران» از سالم صلواتی، «خورشید آن ماه» از ستاره اسکندری، «سون‌سوز» از رضا جمالی، «شوماه» از مژگان بیات، «عروسک» از اصغر یوسفی‌نژاد، «عزیز» از مجید توکلی، «کاژه» از مجتبی سعیدزاده، «مسخ نرگس» از حامد علیزاده، «میرو» از حسین ریگی و «نوروز» از سهیل موفق.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

بخش اصلی جشنواره شامل فیلم‌های داستانی سینمایی و کوتاه، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره استانی ره آورد سرزمین نور
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام