Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:52:07 GMT

ارتش سوریه عملیات نظامی در استان ادلب را آغاز می کند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۱۲۳۳

ارتش سوریه عملیات نظامی در استان ادلب را آغاز می کند

دمشق - ایرنا - یک منبع نظامی سوری تاکید کرد: در صورتی که حملات گروه های تروریستی به مواضع ارتش سوریه در استان 'ادلب' ادامه یابد، عملیات بزرگ نظامی در جنوب این استان آغاز می شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این منبع نظامی در گفت و گو با خبرگزاری 'اسپوتنیک' گفت: اگر تجاوزهای گروه های تروریستی در استان ادلب همچنان ادامه یابد و طرف ترکیه ای نتواند به تعهدات خود درباره منطقه خالی از سلاح در این استان عمل نکند، قطعاً این عملیات آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسپوتنیک که به نام این منبع اشاره نکرده، افزود: گروه های تروریستی بر اقدامات خرابکارانه و حملات خود به مواضع ارتش سوریه و مناطق مسکونی شهرک ها و روستاهای هم مرز با منطقه تماس افزوده اند.
این مقام نظامی گفت که گروه های تروریستی از زمان اعلام توافق منطقه خالی از سلاح در استان ادلب تاکنون به اقدامات تروریستی خود در شرق این استان و شمال و شمال غرب 'حماه' مواضع ارتش سوریه را با سلاح های سنگین هدف قرار می دهند که آخرین مورد آن حمله گروه تروریستی 'حزب ترکستانی' با موشک 'تاو' آمریکایی بود.
وی ادامه داد: یگانهای اطلاعات و شناسایی ارتش سوریه به طور روزانه انتقال سلاح و تجهیزات نظامی تروریست‌ها به منطقه خالی از سلاح را رصد می‌کنند.
وی بیان کرد: ارتش سوریه نیز با انواع سلاح ها تروریست ها را هدف قرار داده و خسارت های سنگینی به آنها وارد کرده است.
این منبع نظامی افزود: ارتش سوریه اطلاعات دقیق و بانک اهداف آشکاری از انبارهای سلاح، مهمات و مراکز فرماندهی گروه های تروریستی را در اختیار دارد که در نخستین مرحله هر عملیات نظامی در جبهه حماه و ادلب آنان را هدف قرار خواهد داد.
حمله تروریست ها به مواضع ارتش سوریه در منطقه حائل خالی از سلاح که بر اساس توافق ترکیه و روسیه در شهر 'سوچی' ایجاد شد، نشان می دهد که آنکارا نتوانسته به عنوان ضامن اجرای این توافق، گروه‌های تروریستی و سلاح‌های سنگین آنها را از این منطقه خارج کند.
پیش از این نیز فرماندهان نظامی و میدانی سوریه اعلام کرده بودند که گروه‌های تروریستی همچنان به انتقال سلاح و نیرو به نقاط تماس با ارتش این کشور که به عنوان حائل و خالی از سلاح معرفی شده، ادامه می دهند.
این منطقه قرار بود براساس توافق روسیه و ترکیه در شهر سوچی تا 23 مهر (15 اکتبر) از کوه های شمال شرق 'لاذقیه' تا حماه و ادلب تا شمال غرب شهر 'حلب' تشکیل شود.
پیش تر ترکیه تلاش داشت تا گروه تروریستی 'تحریرالشام' (جبهه النصره سابق) را قانع کند تا از مناطق عاری از سلاح در ادلب خارج شود؛ اما این گروه تروریستی نیز در بیانیه ای اعلام کرد که از ادلب خارج نمی شود و سلاح خود را تحویل نخواهد داد.
براساس برخی آمارها 146 هزار تروریست وابسته به 103 گروه تروریستی از اتباع 60 کشور جهان از مناطق مختلف سوریه در جریان آزادسازی مناطق اشغالی به ادلب و 'جرابلس' منتقل شده اند و در کنار دیگر تروریست های ساکن در این استان و به خصوص 'اویغورهای' چینی، جمعیت این منطقه را به حدود سه میلیون نفر رسانده اند .
خاورم**8005**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه حملات تروريست ها ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تک‌تیراندازان قسام یک نظامی صهیونیست را هدف قرار دادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، با وجود گذشت ۱۹۹ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات‌های مقاومت فلسطین علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش این رژیم همچنان ادامه دارد.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که تک‌تیراندازان این گردان‌ها موفق شده‌اند یک نظامی صهیونیست را در «بیت حانون» واقع در شمال نوار غزه از پای در بیاورند.

همچنین بر اساس اعلام گردان‌های قسام، مبارزان این گردان‌ها یک دستگاه بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «دی ۹» را در بیت حانون با گلوله «یاسین ۱۰۵» هدف قرار دادند.

علاوه بر این نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در همین منطقه با حمله‌های خمپاره‌ای گردان‌های قسام مواجه شدند.

گردان‌های شهدا الاقصی نیز اعلام کرد که تجمع نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در شرق شهر بیت حانون را با خمپاره سنگین هدف قرار داده است.

کد خبر 6085910

دیگر خبرها

  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • تک‌تیراندازان قسام یک نظامی صهیونیست را هدف قرار دادند
  • اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟
  • زمان تغییر آغاز شده است / تحلیل «المیادین» از وضعیت ایران در منطقه پس از عملیات «وعده صادق»
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت