Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علی ربیعی (رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید) و اصغر نوراله‌زاده (مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید) در ابتدای سفر دو روزه‌شان به چابهار، در همایش صنعت فرش و کارگاه آموزشی فرش دستباف در منطقه آزاد چابهار حضور یافتند.

ربیعی در این همایش اظهار داشت: فرش دستباف در ایران از جایگاه خوبی برخوردار است و قشرهای مختلف از جمله زنان روستایی سرپرست خانوار، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از بافندگان اصلی آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چنانچه به صنعت فرش ایران توجه بیشتری شود می‌توان گفت در فقرزدایی و توسعه مناطق مختلف از جمله روستاها، گام‌های اساسی برداشته شده است و صنعت فرش می‌تواند فرهنگ ایرانی را به دنیا معرفی کند.

وی هدف از برگزاری این همایش و کارگاه آموزشی فرش دستباف در چابهار را آشنایی با این صنعت، بازاریابی و فروش این محصول در مناطق مختلف عنوان کرد و افزود: باید همه مسئولان و افراد فعال و سرمایه داران بخش خصوصی در زمینه اجرای طرح های اشتغالزا حرکت کنند.

در ادامه این همایش، نوراله‌زاده اظهار داشت: از هرگونه طرح اشتغالزا، حمایت و تسهیلات لازم را در اختیار آنان خواهیم گذاشت و تامین مالی از زنجیره تولید فرش اعم از نخ‌ریسی، رنگ‌ریزی، بافت، بازاریابی و فروش توسط صندوق صورت می‌گیرد.

وی ضمن ارائه راهکارهای مناسب جهت استفاده از ضایعات حوزه فرش از پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به کارآفرینان حوزه فرش از ابتدای امسال توسط صندوق خبر داد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید پیشنهاد ایجاد صندوق تخصصی فرش برای تامین مالی با حضور سهام‌داران ذی‌نفع حوزه فرش ارائه نمود و گفت: صندوق کارآفرینی امید آمادگی دارد ۳۰ درصد سهام صندوق تخصصی فرش را داشته باشد.

نوراله‌زاده افزود: منطقه آزاد چابهار می‌تواند با ارائه تخفیفات و امتیازات لازم برای سرمایه‌گذاران مختلف فرصت کسب و کار ایجاد کند و در این ارتباط ما هم می توانیم به آنان کمک کنیم.

فرشته دستپاک (رییس مرکز ملی فرش ایران) نیز، در این همایش اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار مکان مناسبی برای ورود مواد اولیه فرش است و می‌تواند در این زمینه فعال باشد.

دستپاک بر بیمه کردن فعالان حوزه فرش تاکید کرد و افزود: معرفی این صنعت و تجاری سازی بیشتر آن می‌تواند موجب ایجاد اشتغال در مناطق مختلف به‌ویژه روستاها شود.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای فی مابین صندوق کارآفرینی امید و مرکز ملی فرش ایران به منظور ساماندهی هنر و صنعت فرش دستباف و ایجاد بستر مناسب تولید بر اساس نیاز بازار، حمایت از افراد توانمند و کارآفرین واجد شرایط در ایجاد کسب و کار ارزش آفرین با رویکرد توسعه فعالیت در شبکه‌ها و زنجیره‌های تولیدی فرش دستبافت و رونق بازارهای داخلی و خارجی منعقد گردید.

در ادامه این سفر، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید و شماری از مدیران منطقه آزاد از طرح‌های اشتغالزای تولید صنایع دستی و ساخت عروسک و اسباب‌بازی در روستای تیس و طرح‌های مجتمع بومگردی دُربلوچ، تولید آب رادیاتور و تولید پلاستیک منطقه آزاد چابهار بازدید کردند.

‌چنین، رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق با حضور در مزرعه پرورش شترمرغ شرکت مکران ساحل آرامش جهت ساماندهی و حمایت از پرورش، تولید و فرآوری شترمرغ از طریق ایجاد مزارع شترمرغ، تفاهم‌نامه‌ای با هدف راه‌اندازی کسب و کارهای پایدار خرد و کوچک در مناطق روستایی و محیط‌های خانگی در چارچوب پشتیبان و زنجیره تولید و توزیع منعقد نمودند.

رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید در این مراسم عنوان کرد: براساس این تفاهم‌نامه در فاز نخست، تعداد ۲۵۰ خانوار از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال جهت پرورش شترمرغ در محیط روستایی بهره‌مند خواهند شد.

ربیعی عنوان کرد: در این طرح، شرکت مکران ساحل آرامش با خانوارهایی که در این امر مشارکت می‌نمایند، جوجه‌های شترمرغ  را تحویل و پس از پرواربندی به صورت تضمینی از خانوارها خرید می‌کند و پس از کشتار و فرآوری به صورت پوست، چرم و روغن آن را به کشورهای خارجی علی‌الخصوص اروپایی صادر می‌کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز در این مراسم، اظهار داشت: در این طرح ۲۴ هزار قطعه شترمرغ در سال پرورش داده می‌شود و صندوق کارآفرینی امید به هر کدام از پرورش‌دهندگان روستایی مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند و در صورت توافق طرفین، این تفاهم‌نامه قابلیت تمدید و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر را به صورت مستقیم دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: منطقه آزاد چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

لازم بذکر است که متن کامل تفاهم نامه همکاری در اینجا قابل مشاهده می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت