Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه در 726 انبار تخلف به ارزش 51 هزار میلیارد ریال کشف شد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بر اساس آخرین گزارش ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفا، تعداد پرونده‌های احتکار تشکیل شده در سال جاری ۹۰۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

در این دوره زمانی ۹۹۷ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که این رقم نیز نسبت به سال گذشته افزایشی برابر با ۳۶۴ داشته است، میزان محکومیت در بخش احتکار نیز ۴۶۵ میلیارد و ۸۲۲ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۸۴۲ ریال اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفکیک آمار نشان می‌دهد در حوزه اختفا و امتناع از عرضه کالا نیز در سال جاری ۵۵۰ پرونده تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۳۲۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

در این مقطع زمانی ۴۹۸ فقره پرونده در این حوزه مورد رسیدگی قرار گرفت که این رقم نیز رشدی ۲۶۱ درصدی را شاهد بود.

تشکیل ۵۹۷ پرونده عدم اعلام موجودی
در حوزه عدم اعلام موجودی نیز تعداد ۵۹۷ فقره پرونده تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۴۱۵ درصد رشد داشت و تعداد ۵۶۶ فقره پرونده مورد رسیدگی واقع شد که نسبت به سال گذشته دارای رشد ۲۸۲ درصدی است.

میزان محکومیت در این حوزه ۳۰ میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۱۷۳ هزار ریال بوده است.

بازرسی از ۶۸ هزار و ۴۲۴ واحد صنفی
این گزارش نشان می‌دهد در سال جاری ۱۹ هزار و ۵۶۸ اکیپ گشت مشترک از ۶۸ هزار و ۴۲۴ واحد صنفی بازرسی کردند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۷۹۹ پرونده تشکیل شد و متخلفین به پرداخت ۲۶۵ میلیارد و ۴۳۷ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۱۶۷ ریال جزای نقدی محکوم شدند. برابر آمار اعلامی از لحاظ تعداد اکیپ‌های اعزامی رشدی ۱۶۲ درصدی و از منظر تعداد پرونده‌های متشکله رشد ۱۲۶ درصدی در حوزه میزان محکومیت دارای رشد ۲۱۴ درصدی بوده است.

کشف تخلف در ۷۲۶ انبار
در این دوره برخورد با دانه درشت‌ها و رسانه‌ای کردن این موارد و اهتمام ویژه در راستای برخورد با منشا تخلفات و رسیدگی فوری به پرونده‌های مهم و ملی و کاهش توجه به تخلفات بی اثر و جزئی از اقدامات مهم هفت ماهه سال جاری بوده است.

به این ترتیب بر اساس این گزارش بازرسی‌های صورت گرفته در سه حوزه احتکار، اخفا و امتناع از عرضه کالا و عدم اعلام موجودی بوده است.

این بازرسی‌ها در هر سه بخش در سال جاری منجر به کشف تخلف در ۷۲۶ انبار شده است.

ارزش تقریبی کالا‌هایی که کشف شده است ۵۱ هزار و ۷۹۲ میلیارد و ۶۰۵ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۷۲۰ ریال بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انبار کالا کشف پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تخلف ۹ واحد صنفی و خدماتی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در طرح نظارت بر خدمات سفرهای نوروزی در محورهای مواصلاتی استان پرونده تخلف برای ۹ واحد صنفی و‌ خدماتی تشکیل شده است. - اخبار استانها -

ایرج حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طرح نظارت بر خدمات سفرهای نوروزی در قالب نظارت برمساجد، نمازخانه‌ها، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، فروشگاه‌ها، تاسیسات خدماتی، مراکز امداد خودرو و ... به صورت محسوس و نامحسوس و با هدف نظارت بر نصب قیمت کالا تاریخ اعتبار مصرف کالا، برخورد با گران‌فروشی و ... در محورهای ارتباطی سطح استان از طریق انجام گشت‌های مشترک نظارتی با حضور نمایندگان اداره‌کل صمت، اداره‌کل راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط در حال انجام است.

وی افزود: در اجرای این طرح نظارتی تاکنون برای 9 واحد صنفی به علت عدم نصب قیمت بر کالا، نداشتن نرخنامه معتبر و فروش کالای تاریخ مصرف گذشته در سطح استان پرونده‌های تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پرونده‌های متشکله جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده، افزود: گشت‌های مشترک نظارتی در تمامی محورهای مواصلاتی در سطح استان در حال انجام است.

حسن‌پور عنوان کرد: مردم استان و‌ مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی از جمله احتکار، گران فروشی، عدم درج قیمت بر کالا و ... مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه مرکز پاسخگویی اداره‌کل صمت استان به شماره 124 گزارش کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد/ ۵هزار و ۸۶۲ پرونده تخلف اصناف به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان تشکیل شد
  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • ۱۲ هزار پرونده تخلف اقتصادی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲
  • ورود بیش از ۱۱ هزار فقره پرونده به تعزیرات حکومتی در سال گذشته
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده و محکومیت ۳۷۷ میلیارد تومانی متخلفان
  • تشکیل بیش از هزار پرونده تخلف برای اصناف هرمزگان
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای تعداد ۹ واحد صنفی متخلف
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای ۶ واحد صنفی درچابهار
  • ثبت تخلف ۹ واحد صنفی و خدماتی در سیستان و بلوچستان