Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از روزنامه نیویورک تایمز گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه فقر شدید و حقوق بشر در سفر به انگلیس تلاش کرده است علل افزایش فقر را در پنجمین کشور ثروتمند جهان بررسی کند.
پایگاه اینترنتی این روزنامه در مطلبی به قلم پاتریک کینگزلی نوشت: در یک بانک غذا (سازمانی خیریه و غیردولتی است که به کسانی که در تهیه مایحتاج خوراکی خود مشکل دارند، از طریق اهدای غذا کمک می کند) در یک بافت فرسوده در شمال شرق انگلیس، مادری بیکار همراه با پسرش صبحی غیرعادی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این روز آن ها با فیلیپ آلستون، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه فقر شدید و حقوق بشر، چهار مشاورش، دو تصویربردار تلویزیونی و ده ها روزنامه نگار و کشیش های محلی رو به رو شدند. این دیدار در سومین روز از سفر دوهفته ای آلستون به پنجمین کشور ثروتمند دنیا رخ داد.
وی در این سفر از بانک های غذا، مراکز کاریابی، موسسات خیریه و وزارتخانه های دولتی در لندن، آکسفورد، کاردیف، بریستول، ادینبرگ، گلسکو، بلفاست و اسکس و نیز نیوکاسل بازدید می کند تا علت فقیر بودن یک پنجم انگلیسی ها را با وجود افزایش سطح اشتغالزایی، رشد اقتصادی و ثروت در این کشور، ارزیابی کند.
بسیاری مانند خانواده هانتر(زن بیکار و پسرش) از این سفر شگفت زده شده اند و خبرنگاران تلاش می کنند برنامه فشرده وی یعنی پنج نشست در روز را در این سفر پوشش دهند.
این گزارشگر ویژه تصمیم دارد به کشورهای مختلف سفر و درباره سطح بالای فقر در آن ها تحقیق و سپس به سازمان ملل گزارش دهد. به شکل سنتی گزارشگران سازمان ملل اکثر وقت خود را در کشورهای در حال توسعه می گذرانند و این سفر آلیستون به انگلیس دومین ماموریت وی به یک کشور اروپایی است که میزان فقر در آنها بسیار بالا است. سفر قبلی وی به یک کشور اروپایی در سال 2011 و به ایرلند بوده است. البته وی از سال 2000 تا کنون دو بار به آمریکا نیز سفر کرده است.
آلستون تنها به دلیل فقر کودکان در انگلیس، این کشور را برای بازدید انتخاب نکرده است. افزایش استفاده از بانک های غذا در این کشور که پنجمین کشور ثروتمند دنیا است یکی دیگر از عوامل موثر در این تصمیم گیری بوده است.
انگلیس در دهه 1940 در ایجاد دولت رفاه پیشگام بود و در دهه 1980 خصوصی سازی دولت را آغاز کرد و در دهه 2010 مهمترین آزمایشگاه دنیا برای اجرای سیاست های ریاضتی بود. در واکنش به بحران مالی 2008 کمتر حزب حاکمی به جز حزب محافظه کار انگلیس هزینه های زاید دولت را کاهش داد.
آلستون در مصاحبه ای در توقف کوتاهش در خارج یک قطار در شمال شرق انگلیس گفت: "پس از جنگ جهانی دوم، انگلیس رهبر دنیا در امنیت اجتماعی بود و در مقیاس بزرگی رهبر دنیا در خصوصی سازی دولت بود و اکنون نیز رهبر دنیا در اعمال سیاست های ریاضتی خودخواسته است. به همین علت انگلیس موضوع مطالعاتی مهمی برای درک بهتر تبعات اجرای رویکرد ریاضتی است."
از 2010 دولت انگلیس کاهش بیش از 39 میلیارد دلاری هزینه های خود را با قطع یا کاهش پرداخت های رفاهی، یارانه های مسکن برای خانواده ها و افراد معلول و کاهش خدمات به جوانان و کودکان و همچنین تامین مالی مقامات محلی آغاز کرد.
تعداد بسته های غذایی که شرکت تراسل تراست –بزرگ ترین بانک غذا در انگلیس- در سراسر این کشور پخش کرده است در تابستان 2018 به بیش از 650 هزار افزایش یافته است که تقریبا دوبرابر غذایی است که این شرکت در سال 2013 میان افراد نیازمند تقسیم کرده بود.
از زمان آغاز برنامه های اصلاحی محافظه کاران 600 هزار کودک انگلیسی فقیر شده اند. تاثیرات منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا –که قرار است در مارس 2019 رخ دهد- احتمالا اوضاع کودکان و خانواده های فقیر را در این کشور وخیم تر می کند.
با توجه به این که موضوع فقر در انگلیس موضوعی پیچیده است و با شیوه های ضد و نقیضی ارزیابی می شود، برخی ناظران درباره ضرورت سفر آلستون به این کشور بدبین هستند.
هرچند میزان فقر کودکان در انگلیس در سال های گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافته است، کل میزان فقر به علت کاهش شدید فقر در میان بازنشستگان از 1980 ثابت مانده یا کاهش داشته است.
سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به سفر آلستون به این کشور در بیانیه ای مکتوب مدعی شد: "فقر کودکان و در کل میزان فقر در انگلیس با روی کار آمدن محافظه کاران کاهش داشته است."

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد انگليس فقر بانک غذا بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم/ منظور: تورم به کانال ۳۰ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داود منظور در جلسه روز یکشنبه هیات دولت با اعلام خبر کاهش تورم سالانه به کانال ۳۰ درصد گفت‌: طبق گزارش مرکز آمار، روند تورم همچنان رو به کاهش است به نحوی که تورم نقطه به نقطه به حدود ۳۱ درصد رسیده و در شرف ورود به کانال ۲۰ درصد است و تورم ۱۲ ماهه هم به ۳۸.۸ درصد رسیده که به معنای ورود به کانال ۳۰ درصد است.

وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه سیاست‌های تنظیم‌گری دولت در بخش پولی و همچنین انضباط مالی در اجرای بودجه و جلوگیری از کسری بودجه این روند استمرار داشته و تا پایان سال تورم ۱۲ ماهه تا کانال ۲۰ درصد کاهش یابد.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898037

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم/ منظور: تورم به کانال ۳۰ درصد رسید
  • بررسی مدیریت خشکسالی در شورای حفاظت از منابع آبی مازندران
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • بررسی بودجه ۱۴۰۳ پارک‌های علم و فناوری/ بودجه قطب نوآوری کشور ۲۹ درصد کاهش یافت!