Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف ایجاد زیرساخت های اشتغال و بسترسازی برای مشارکت پررنگ تر بانوان در عرصه های مختلف جامعه، زنان توانمند و کارآفرین شهرستان بهمئی شناسایی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آذر صفایی نیا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز ( ۲۳ آبان ) به همراه تعدادی از کارشناسان حوزه بانوان استانداری در ادامه سفرهای شهرستانی خود که یکی از برنامه های حوزه بانوان در راستای شناسایی ظرفیت ها و توانمندی حوزه زنان است، به مدت ۲ روز به مناطق مختلف شهرستان بهمئی سفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صفایی نیا در روز نخست سفر خود ابتدا با حضور در شورای اداری شهرستان بهمئی در خصوص توانمندی های حوزه زنان این شهرستان و برنامه های خود برای بانوان به صحبت پرداخت.

 

مقصد دوم مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد پروژه در دست احداث پارک بانوان شهر لیکک بود که از نزدیک مشکلات این طرح بازدید و بررسی شد.

 

صفایی نیا پس از بیان نکات فنی پروژه پارک بانوان، از ساختمان در حال احداث حوزه علمیه بانوان شهرستان بهمئی بازدید کرد.

 

وی پس از این پروژه راهی نشست هم اندیشی مشاوران و دهیاران این شهرستان شد و در این نشست در خصوص مسائل و مشکلات پیش روی جامعه زنان شهرستان به بحث و گفت و گو پرداختند.

 

صفایی نیا در روز دوم سفر کاری خود به بهمئی به منطقه سرآسیاب رفت و در جمع بانوان این منطقه حضور یافت و در یک نشست تخصصی با جامعه هدف، به بحث و تبادل نظر پرداخته و نظرات سایر بانوان برای رفع مشکلات آنها را جویا شد.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه یک حرکت فرهنگی و خداپسندانه پس از بازدید از مدارس مناطق محروم شهرستان بهمئی از جمله الوان و سرآسیاب بسته های فرهنگی و آموزشی را به دانش آموزان این مناطق اهدا کرد.

 

وی پس از این برنامه در نشست هم اندیشی با بانوان دهستان سرآسیاب یوسفی حضور یافت و با سعه صدر به دغدغه های زنان جامعه روستایی گوش داد.

 

پایان بخش برنامه های مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در شهرستان بهمئی بازدید از کارگاه های تولیدی گلیم بافی در بخش سرآسیاب یوسفی بود که از نزدیک مشکلات بافندگان در این خصوص بررسی شد.

 

صفایی نیا پس از سفر دو روزه خود به بهمئی و پیش از ترک این شهر درباره جمع بندی سفر خود به خبرنگاران، گفت: با بازدیدی که از پروژه های حوزه زنان این شهرستان داشتیم، انتظار می رود روند اجرایی پروژه ها تسریع یابد که رایزنی های لازم جهت تامین اعتبار این پروژه ها به صورت جد پیگیری و انجام خواهد شد.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از بزرگ ترین دغدغه های زنان روستایی، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی است که به طور قطع باید دوره های آموزشی لازم در این خصوص برای بانوان برگزار شود.

 

وی به بازاریابی اینترنتی اشاره کرد و افزود: بدون شک با توجه به شرایط امروز جامعه باید زمینه ایجاد عرضه محصولات به صورت اینترنتی فراهم شود.

 

صفایی نیا با تاکید بر اینکه زنان روستایی حافظان هویت بومی هستند، عنوان کرد: با حمایت از بانوان کارآفرین روستایی می توان از این هویت مراقبت کرد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه دغدغه ها و چالش های زنان جامعه روستایی با زنان جامعه شهری متفاوت است، تاکید کرد: مشکلات، توانایی ها و چالش های پیش روی زنان حوزه بهمئی را از زبان بانوان این شهرستان شنیدیم و در استان پیگیر رفع این مشکلات خواهیم بود و در این خصوص نیازمند همکاری و همدلی بانوان خون گرم این منطقه هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امور بانوان و خانواده استانداری در حال شناسایی زنان نخبه و کارآفرین است و با کمک سازمان های مردم نهاد، در بحث آموزش در مناطق محروم استان تاکنون گام های موثری برداشته است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بدون شک رفع مشکلات زنان راهکار اساسی بهبود وضعیت خانواده ها در جامعه است.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: خوزستان طرح 550 هزار هکتاری هفته کتاب و کتابخوانی استان همدان پاییز خرم آباد شیراز بیرجند اردبیل افتتاح پروژه زنان توانمند هویت بومی زنان روستایی بانوان کارآفرین پارک بانوان بانوان اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان خبر داد. - اخبار استانها -

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از شیراز، اظهار داشت: بارندگی شب گذشته علاوه بر اینکه رحمت به مردم فارس عنایت کرد اما به دلیل حجم زیاد بارش‌ها برخی از راه های روستایی در شهرستان نورآباد ممسنی را تحت تاثیر قرار داد و سازمان راهداری و فرمانداری شهرستان در تلاش برای ترمیم این راه‌ها هستند.

وی همچنین از خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: برخی از مزارع خوشه‌های گندم و محصولات دیگر نیز دچار خسارت شدند و برخی از اراضی کشاورزی هم به دلیل حجم و شدت بارش‌ها دچار فرشایش و آسیب شدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از کشاورزان خواست تا برای خسارت خود به سازمان جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران استان مراجعه کنند تا در صورت تخصیص اعتبار خسارت‌ها پرداخت شود.

غلامی بیش‌ترین میزان بارش‌ها را در شهرستان‌های اردکان سپیدان با 560 میلی‌متر، نوآباد ممسنی با 525 میلی‌متر و در نهایت شهرستان فیروزآباد با 428 میلی‌متر اعلام کر و گفت: این توده هوا امروز عصر از استان خارج و شهرهای جنوبی را در برخواهد گرفت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در ادامه بیان کرد: بارندگی‌های اخیر برای سال زراعی جاری یک عیدی خوبی بود و امیداواریم مسئولان برای امسال برنامه‌ریزی کنند تا این بارش‌ها را با انجام کارهای آبخیزداری از جمله ایجاد بندهای سنگی و ملاتی، بانکت بندی و کاشت گونه‌های گیاهی کم آب‌بر نگذاریم این حجم آب از استان خارج شود.

غلامی تصریح کرد: خوشبختانه رعد وبرق دیشب تلفات جانی را در برنداشته اما عشایران شهرستان ممسنی برنامه زمانبندی کوچ را رعایت نکردند و دچار مشکل شدند و هلال احمر استان در حال امدادرسانی به آن‌هاست.

وی اعلام کرد: در حال حاضر تمامی جاده‌های فارس باز و تردد روان است و آبگرفتگی معابر را در سطح شهر شیراز گزارش نشده است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس