Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@19:00:32 GMT

«غریبه»؛ تلنگری به سوء‌استفاده‌گران مالی و ارزی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۱۵۱۸

«غریبه»؛ تلنگری به سوء‌استفاده‌گران مالی و ارزی

به گزارش ایکنا؛ اثری نقاشی از حبیب‌الله صادقی؛ هنرمند نقاش پیشکسوت انقلاب اسلامی به نام «غریبه» این روزها در نگاه‌خانه سوره حوزه هنری در پیشگاه مخاطبان علاقه‌مند به هنرهای تجسمی قرار گرفته است.

«غریبه» از منظری نمادین، نگاهی نقادانه نسبت به افرادی سودجو و فرصت‌طلبی دارد که در سایه آرامش و امنیتی که به واسطه حضور رزمندگان سلحشور و جان بر کف در طول هشت‌سال دفاع مقدس اینک بر فضای کشور حاکم است به فکر ثروت‌اندوزی و تأمین نیات جاه‌طلبانه خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر نقاشی دو موضع متفاوت را یکی در پیش‌زمینه و دیگری در بک گراند خود ترسیم کرده است؛ در پیش‌زمینه مردی را پشت میز خود در حالیکه چرتکه‌ای مقابلش نهاده است و سکه‌های طلا نیز بر روی میز مقابل چشمانش قرار دارد به حساب و کتاب‌های شخصی خود می رسد و اما در بک‌گراند نقاشی و بیرون از پنجره، فوجی از رزمندگان دوران دفاع مقدس را شاهد هستیم که در حال وداع با خانواده‌های خود برای حضور در جبهه‌های دفاع از کیان اسلامی هستند.

این دو فضای متفاوت در نقاشی«غریبه» علاوه بر دریچه پنجره‌ای که میانشان قرار گرفته است با استفاده از رنگی متفاوت که روی اثر گذاشته شده است نیز از هم قابل تفکیک است. در فضایی که مرد جاه طلب در آن آن حضور دارد رنگ‌ها عمدتاً سرد و بی‌روح است اما در فضای بیرون پنجره، رنگ‌ها روشن و گرم و پرحرارت کار شده است.

«غریبه» البته تلنگری به سوء‌استفاده‌گران مالی و ارزی در روزگار کنونی ما نیز دارد، افرادی که همچنان با وجود آنکه فرهنگی متأثر از حاکمیت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بر کشور حاکم است به دنبال مطامع شخصی خود هستند و نقش دشمن خودی را ایفا می‌کنند که با رفتارهای منفعت‌طلبانه خود، فرهنگ ارزشی مقاومت که چهل سال سرلوحه رفتار انقلابی مردم ایران است را کم رنگ جلوه می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن غریبه نگاه خانه سوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در این نمایشگاه ۱۳ اثر نقاشی با موضوع پرتره، طبیعت و آزاد با تکنیک مداد رنگی سیاه قلم و و سبک هایپر رئال کار خانم‌ها زارعیان و پاشایی به نمایش گذاشته شده است
علاقمندان می‌توانند به مدت ۳ روز صبح‌ها و عصر‌ها از این نمایشگاه بازدید کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دفاع متفاوت برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • بومی سازی قالب پنجره
  • مرد میانسال با دیدن مرد غریبه در منزلش مرتکب قتل شد
  • دفاع تمام قد حامی لایحه عفاف و حجاب از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد /با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • صحنه روبه‌رو شدن یک مرد با همسر خیانتکارش و مرد غریبه | ۱۰ بار دیگر هم زنده شود باز او را می‌کشم