Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی تقوی استاد دانشگاه علامه طباطبایی درباره تأثیر تحریم‌های آمریکا در مقایسه با تحریم‌های سال ۲۰۱۲ به خبرگزاری ترند گفته است بسیاری از پالایشگاه‌های خارجی نمی‌توانند بدون نفت ایران فعالیت کنند. 

عضو دانشکده اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی همچنین گفت: «مسئله اصلی این است که اگر ایران نفت خود را صادر نکند، عرضه بازار جهانی به هم می‌ریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تقوی گفت: اگر این میزان نفت که اکنون ایران  به بازارهای جهانی وارد می‌کند، قیمت جهانی نفت بالا می‌رود و هزینه‌های اقتصاد جهانی افزایش می‌یابد، بنابراین هیچ کشوری نمی‌خواهد در زمینه تحریم‌ها با آمریکا همراه باشد که نمونه آن کشورهایی مانند هند و چین است که همچنان واردات خود از ایران را ادامه می‌دهند.

وی راجع به توانایی این کشورها در واردات نفت ایران گفت: برخی پالایشگاه‌های این کشورها شدیدا به نفت خام ایران وابسته هستند و نمی‌توانند آن را جایگزین کنند. 

تقوی گفت: صادرات نفت خام ایران بسیار کمتر از ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسیده اما ایران مطمئنا نفت خود را می‌فروشند.

بر اساس این گزارش هند ۲۲۰.۴ میلیون تن در دوره مالی گذشته از ایران نفت وارد کرد و در حال حاضرزیرساخت‌های تکنیکی بسیاری از پالایشگاه‌های این کشور  عمیقاً به نفت خام ایران وابسته است و تغییر دادن سیستم‌های آنها بسیار سخت است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان خطاب به جامعه جهانی: تجاوزات اسرائیل نباید بدون مجازات بماند

به گزارش روز جام جم آنلاین از ایرنا، منیر اکرم طی گفت وگویی با رسانه ترکیه‌ای اظهار داشت که همه کشورها باید دست به کار شده و اقداماتی را برای تحمیل هزینه بر رژیم اسرائیل در نظر بگیرند.

وی خواستار همکاری جامعه جهانی علیه اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی شد و گفت: فعالیت های اسرائیل نباید بدون مجازات بماند و باید به آن نشان داده شود که هزینه دارد.

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه به رغم قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس را بسیار نگران کننده دانست و افزود: اسرائیل حتی مطالبه حامیان و دوستانش را نیز نادیده می‌گیرد درحالی که سران جامعه جهانی باید جلوی کشتار مردم غزه توسط حاکمان افراطی اسرائیل را بگیرند.

وی خواستار عکس العمل موثرتر آمریکا و دیگر حامیان رژیم اشغالگر اسرائیل برای توقف نسل کشی در غزه شد و افزود: این رژیم باید پاسخگو شود لذا می بایست از طریق اعمال تحریم‌های تجاری، تسلیحاتی و قطع عرضه نفت این جنگ وحشیانه را متوقف کرد.

منیر اکرم بر اهمیت حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد و افزود: برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل هر کاری که بتوانیم برای تسکین آلام فلسطینیان انجام خواهیم داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته (۱۵مهر ۱۴۰۲) با انجام حملات وحشیانه دست به کشتار زنان ‌و کودکان غزه زده اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد. ارتش این رژیم بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه و نابودی حماس را از اهداف جنگ علیه ساکنان غزه اعلام کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین روز گذشته اعلام کرد که شمار شهدای ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر افزایش یافت.
 
 

دیگر خبرها

  • آمادگی پالایشگاه های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • کتاب یک دختر بدون ملیت چگونه جهانی شد؟
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • پاکستان خطاب به جامعه جهانی: تجاوزات اسرائیل نباید بدون مجازات بماند
  • رییس فدراسیون اسکی اختیاری از خودش ندارد/ مدرس خارجی تکنیک ندارد!