Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن‌زاده معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه هیچ ممنوعیت تجاری برای انتقال کالا از بنادر کشور به دلیل تحریم‌ها وجود ندارد گفت: متأسفانه برخی از رسانه‌ها موضوع ممنوعیت صادرات کالا از بنادر کشور به امارات را  مطرح کرده بودند این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه هیچ مشکلی برای جابه‌جایی کالا در بنادر جنوبی و شمالی کشور وجود ندارد و تنها روز گذشته یک کالا در تفتیش گمرکی در کشور امارات به مشکل برخورده بود که متأسفانه این فرد موضوع را در حد یک موضوع جامع مطرح کرده بود که باعث ایجاد مشکل در این حوزه شد.

حسن‌زاده تأکید کرد: هم اکنون واردات و صادرات کالا در تمامی بنادر بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود و ما  خوشبختانه با چالش جدی در این بخش  مواجه نیستیم.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ایجاد چالش‌های  کوچک و یا جزئی در بنادر جنوبی یک موضوع طبیعی است گفت: سازمان بنادر در حوزه صادرات طی چند ماه گذشته با مشکلی روبه‌رو نیست و در برخی از راه‌ها نیز ما رشد صادرات داشته‌ایم.

وی توضیح داد: به دلیل تحریم‌ها واردات و صادرات کالا در بنادر کشور کاهش و یا افزایش چندانی نداشته و در حوزه واردات به دلیل ممنوعیت واردات  هزار و 400 قلم کالا از سوی گمرک با کاهش واردات روبه‌رو شده‌ایم و خوشبختانه این موضوع به دلیل مسائل تحریم نیست.

حسن‌زاده تصریح کرد: ممکن است برخی از بنادر تجارت ایران را نپذیرند اما در حوزه تجارت مهم  آن است که ایران با کدام کشور واردات و یا صادرات زیاد داشته باشد بنابراین اگر کشور امارات ایران را تحریم کند موضوع چندان مهمی به شمار نمی‌رود زیرا که ایران با این کشور تجارت زیادی ندارد.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در پایان گفت: مقصد اصلی تجارت ایران با کشورهای اروپایی و چین است بنابراین کشورهای جنوبی اهمیت چندان زیادی ندارند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بنادر تحریم اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی کرمان گفت: ایران در حال پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیاست که در صورت تصویب این مهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه به صفر خواهد رسید و دیگر نیازی نیست کالا از ایران از طریق کشور دیگری به روسیه برسد.

وی افزود: کشور ترکیه با وجود ظرفیت‌های برابر با ایران، همکاری‌های بسیاری در حوزه‌های صادرات و واردات با روسیه دارد که باید علت همکاری‌های کم با ایران را شناسایی و برطرف کرد. 

او به سابقه سه هزار ساله تجارت در ایران و سابقه ۳۰ ساله تجارت در روسیه اشاره کرد و گفت: تجار روس بیشتر بر بازار داخلی تمرکز دارند و در صورت تجارت خارجی نیز بر روی کشور‌های اروپایی، چین و ترکیه متمرکز می‌شوند و درب بازار ایران تاکنون برای آن‌ها بسته بوده است.

زیلتسوف اعلام کرد: همچنین به علت تبلیغات سوء کشور‌های استکباری در مورد ایران، تجار روس فکر می‌کنند تجار ایرانی قابل اعتماد نیستند اما مبارزه با این تبلیغات منفی از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های ماست.

دیگر خبرها

  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان صادر شد
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • آرامش اقتصادی با نمایش اقتدار نظامی/ چرا نرخ ارز کاهشی شد؟
  • واردات شتر از افغانستان​؛ تردد از مرز میلک هنوز هم پرچالش است
  • مقایسه ابرقدرت‌های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • صادرات ۲۲ هزار تن کاه حبوبات از بنادر آبادان
  • صادرات بیش از هزار تن انواع محصولات دامی از استان زنجان