Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@10:22:04 GMT

نبویان: وحدت یعنی هر کسی بر مذهب خود باشد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۱۷۸۴

نبویان: وحدت یعنی هر کسی بر مذهب خود باشد

به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین نبویان صبح امروز چهارشنبه (۲۳ آبان ماه) در آیین افتتاحیه دومین جشنواره عکس و وحدت که در حوزه هنری برگزار شد، با بیان این که خداوند متن قرآن را برای بشر با یک هنر خاصی و آهنگین ارائه داده است، اظهار کرد: 

قرآن کریم مسلمانان را به اتحاد امر فرموده است. یعنی نه فقط افراد بلکه جامعه اسلامی باید وحدت داشته باشد و از طرف دیگر مسلمانان را نهی کرده است که مبادا متفرق شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند می‌خواهد مسلمانان در جهان برتر باشند اگر کشورهای اسلامی متحد بودند دشمن نمی‌توانست این همه تحریم را علیه ایران داشته باشد. وقتی کشورهای عربی همگی با اروپاییان قطع ارتباط کنند دیگر آنها نمی‌توانند این چنین رفتارهایی را با کشورهای اسلامی  داشته باشند و جوامع اسلامی از زیر فشار تحریم اقتصادی خارج می‌شوند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه‌ داد: ما اگر ارتش مشترک، پول واحد و ... داشته باشیم دیگر اروپاییان نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. کنفرانس وحدت ثمرات بسیار زیادی دارد. چه اشکال دارد که جوامع اسلامی با یکدیگر تبادل دانش داشته باشند. برخی فکر می‌کنند وحدت یعنی شیعه، سنی شود و یا سنی، شیعه شود. هرگز معنی وحدت این نیست، ‌ بلکه معنی "وحدت" این است که هر کسی سر جای خودش و با مذهب خودش باشد و با یکدیگر دعوا نکنیم. زندگی، امنیت و دانش ابعاد گوناگونی دارد. هدف از وحدت دست کشیدن از مذاهب هشت گانه کشورهای اسلامی نیست، ‌ بلکه مراد این است که دست بر روی مشترکات بگذاریم. در فقه بیشترین اختلافات وجود دارد، اما در همین فقه ما ۹۰ درصد مشترکات را داریم.

وی خاطرنشان کرد: برخی به نام شیعه و یا سنی برای ضربه وارد کردن به اسلام آمده‌اند. وحدت مسلمانان در سراسر کشورهای اسلامی برکات مختلفی دارد و می‌توانند اقتصاد، علم و ... را شکوفا کند.

در ادامه‌ این مراسم،عبدی، داور دومین جشنواره عکس وحدت با بیان این که از روزی که فراخوان این عکس اعلام شد در حدود ۳۲۷۰ عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، بیان‌ کرد: در حدود ۴۰۰ عکس به مرحله دوم رفت و این ۴۰۰ عکس در سه رشته مختلف توسط داوران مورد گزینش قرار گرفت و در مجموع ۶۰ عکس انتخاب و به بخش برگزیدگان راه یافت. 

وی ادامه‌ داد: دومین سال است که این جشنواره برگزار می‌شود و شاید هنوز نقاط ضعفی داشته باشد اما برای سال آینده بهتر است ترکیب بندی درستی ارائه شود تا عکاسان راحت‌تر بتوانند در این عرصه فعالیت کنند و بهتر است موضوعات در سال آینده روشن‌تر بیان‌ شود. در سال آینده به موضوع وحدت از زوایای دقیق‌تری نگاه کنیم. امسال متاسفانه موضوع عکس وحدت با پراکندگی مواجه بود. موضوعاتی که در سبک عکس وحدت امسال به آن پرداخته شد، عبارت بودند از "سطح زندگی"، "قدس، فلسطین و موضوع وحدت" و"دستاوردهای نظام" .

منبع:ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایای ویژه بازیکنان سپاهان به مورایس (عکس)

به گزارش "ورزش‌ سه"، تمرین تیم فوتبال سپاهان عصر روز یکشنبه در مجموعه باغ فردوس برگزار شد و در حاشیه این تمرین محمد کریمی و پیام نیازمند به عنوان کاپیتان‌های اول و دوم سپاهان به نمایندگی از سایر بازیکنان با اهدای گل و هدایایی به ژوزه مورایس، تشرف او به دین اسلام و مذهب تشیع را تبریک گفتند.

ژوزه مورایس جمعه شب و پس از بازی با استقلال ملاثانی در نشست خبری اعلام کرد مسلمان شده و مذهب تشیع را برگزیده است.

دیگر خبرها

  • تبریک ویژه سپاهانی‌ها به ژوزه مورایس | عکس
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • هدایای ویژه بازیکنان سپاهان به مورایس (عکس)
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است